! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
16
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Het kostte even wat moeite, want Avast was ingeschakeld waardoor er geen logbestand werd opgeslagen. Maar het is nu gelukt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Hallo,

Je hebt niet de Fixlist uitgevoerd uit de bijlage van mijn voorgaande bericht, maar een heel andere (of oude) fixlist die mogelijk nog op de pc stond?

Verplaats FRST.exe vanuit de map 'C:\Users\Gebruiker\Downloads' naar het bureaublad.
Download de fixlist uit bericht #16 en voer FRST opnieuw uit en plaats hiervan het resultaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Vreemd. Ik hoop dat dit dan nu wel het goede bestand is?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
20
Ja dit is inderdaad het goede bestand.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Hier het log bestandje.

P.S. De wifi doet het nu niet meer. Kan dit met aanpassingen te maken hebben?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
Ja dat klopt, want de driver voor de Atheros WiFi Adapter ontbrak, die is nu hersteld. Herstart de computer even, hierna zal de WiFi-verbinding weer werken.

Verder is er maar 14 GB aan schijfruimte vrij, voor Windows Update is dat aan de krappe kant. Is het mogelijk om meer schijfruimte vrij te maken. Zodat er in totaal zo'n 25 GB schijfruimte beschikbaar is?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Helaas werkt de wifi niet.

Met de opslag ben ik al bezig geweest. Maar de harde schijf die gekocht is, is blijkbaar te klein. Er staat bijna niets op de pc, alleen noemenswaardig zijn Windows en het pakket van Office. Bij de gebruikers staan ook heel veel GB's, terwijl bijna alles wordt opgeslagen in de cloud. Ik vraag me af of het aanmaken van verschillende gebruikers ook al diverse GB's opslurpt?
En bij tijdelijke bestanden staat ook bijna 5 GB? Ik weet ook niet wat dat is.

Misschien is het een optie om de updates uit te schakelen, maar dat kan maar voor 7 dagen volgens mij?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
26
Wat geeft Windows aan als je opnieuw de WiFI-verbinding tot stand brengt na het invoeren van het wachtwoord?

Op de screenshot is inderdaad te zien dat bepaalde lokale accounts 28,6 GB aan opslagruimte in beslag neemt. Kan het niet zo zijn dat bij één van de account de opslag in de cloud lokaal wordt gesynchroniseerd ergens in de gebruikersmappen?

Wat je sowieso kan doen is schijfopruiming van Windows uitvoeren. Middels het verwijderen van de tijdelijke bestanden wordt er al 5GB vrijgemaakt. Voer daarna Windows Update uit en kijk of het nu wel lukt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Ik heb de draadloze wifi adapter verwijderd. Na opnieuw opstarten doet de wifi het weer.

Bij de tijdelijke bestanden kan ik 850 mb opruimen en er staat nog ca. 750 mb aan updates. Er zijn blijkbaar nog ergens verborgen tijdelijke bestanden, die ik niet kan traceren. Volgens mij is dat gekomen omdat ik de windows update installer op een niet-correcte manier heb verwijderd, namelijk door deze direct in Windows-verkenner te verwijderen i.p.v. met het uninstall programma. Heel dom. Ik zag toen dat deze meer dan 3 gb groot was, maar na verwijderen was de ruimte op de harde schijf niet groter geworden. Maar ik neem aan dat deze tijdelijke bestanden na enige tijd spontaan worden verwijderd?

Wat de gebruikers betreft, er zijn 5 gebruikers gemaakt, waarvan één gebruiker niet meer gebruikt wordt. Daar staan ook geen bestanden, maar die is desondanks ook nog 3 gb groot.

Ik zou niet weten wat er verder nog bespaard kan worden. Er staan naast Office 365 geen grote programma's op.
28
Installeer het programma TreeSize eens, hiermee kan je eenvoudig mappen die veel schijfruimte in beslag nemen opsporen.

Welke Windows Update installer heb je verwijderd, welke bestanden waren dit? Is dit toevallig een map geweest met de naam Windows.old? De veiligste manier om Windows Update op te schonen is via schijfopruiming. Ik zal daar later wel de stappen voor plaatsen.

Maar kijk eerst eens of je via TreeSize nog schijfruimte kan vrijmaken. Zo'n 25 GB is voldoende, voer daarna Windows Update opnieuw uit.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Ik heb dit geinstalleerd en bekeken. Er is een map $recyclebin waar dus idd het grote bestand staat dat ik noemde. Kan deze map leeggemaakt worden en hoe?
Verder zag ik nog een map met 5 bestanden, die heb ik ook bijgevoegd.
En ook heb ik per gebruiker gekeken en dan zie ik in de map app data dat Google enorm veel ruimte inneemt per gebruiker. Hoe kan ik dat verminderen? Ook de Whatsapp app 1,4 gb?? Deze app is verwijderd maar er zijn blijkbaar veel data achtergebleven...


In de bijlage heb ik wat printscreens geplakt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”