! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
4
Ik heb hier ook een systeem die versie 21H1 nog niet aangeboden heeft gekregen. Het zal niet de eerste keer zijn dat Microsoft een (nieuwe) onderdelenupdate op bepaalde systemen achterhoudt. Soms krijg je dan een melding te zien, dat een bepaalde update vanwege problemen of incompatibiliteit wordt achtergehouden.

Je krijgt die update vanzelf aangeboden, het is ook geen noodzaak om (direct) de laatste onderdelenupdate te installeren. Microsoft hanteert namelijk een levenscyclus voor de uitgebrachte versies. Zie deze tabel: viewtopic.php?f=366&t=23244

Versie 20H2 ontvangt nog alle belangrijke update tot 10-05-2022. Het updaten van Windows is soms een verwarrend iets, want er worden ook preview (optionele) updates aangeboden. Die updates kan je negeren, zie dit artikel: https://www.pcwebplus.nl/soptionele-upd ... stalleren/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
had via de windows assistent de update gekregen, maar na die update was alles weg. dus heb ik hem maat terug naar de vorige build gezet, alles terug normaal. nu heb ik op mijn C schijf enkel een map die BOOT heet. dat stond ervoor nog niet. maar kan deze niet verwijderen.
7
Nu weet je meteen waarom die feature update nog niet was aangeboden : je PC is niet compatibel met wat MS tot nu toe aanbiedt in die versie. Zie #4.

Als een update niet wordt aangeboden heeft dat meestal een reden ! Dat dan manueel forceren, zoals je deed, heeft logischerwijze dan met quasi zekerheid problemen bij installatie of zorgt nadien voor problemen.
8
idd nu weet ik dat . met windows 7 lukte dat vroeger dingen forceren; maar hoe krijg ik die map BOOT nu weg, dat staat gewoon op mij C, dus niet onder de map windows.
14
nee dat programma heb ik niet geinstalleerd staan hoor, ken dat niet. waarvoor dient dit? ik heb gewoon via systeemherstel naar de vorige windows versie teruggekeerd. en dan stond die boot daar ineens op de C schijf.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”