Plaats reactie
1
Beste,

in de map program files op de C schijf staat een map RUXIM... iemand een idee wat dit is en waarvan afkomstig, ik heb dit nog nooit tegen gekomen.

gr
3
De map C:\Program Files\ruxim is een onderdeel van Windows Update, net als bijvoorbeeld de map C:\Program Files\rempl. Onderdelen van Ruxim zijn als taak in Windows 10 aanwezig. Zie de onderstaande twee voorbeelden.

Code: Selecteer alles

Task: {DAC15AD5-EA24-4993-9ED5-00356535902F} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\RUXIM\RUXIMSync => C:\Program Files\ruxim\ruximics.exe [471888 2021-03-08] (Microsoft Windows -> Microsoft Corporation)
Task: {E1DD177A-EC88-4B77-9C5E-25721ACDED15} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\RUXIM\RUXIMDisplay => C:\Program Files\ruxim\ruximics.exe [471888 2021-03-08] (Microsoft Windows -> Microsoft Corporation)
https://docs.microsoft.com/en-us/window ... ields-2004
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Nee, dergelijke mappen zijn niet op ieder systeem aanwezig. Deze mappen en files worden aangemaakt door reliability updates. Ruxim staat voor: Reusable UX Interaction Manager, dit is een onderdeel van KB4023057. Deze update kan ook andere onderdelen installeren zoals b.v. Microsoft Update Health Tools. Dit om het updateproces te verbeteren, bepaalde zaken te resetten en/of op te schonen.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Snap ik - maar aangezien ik de meest recente heb (ik zie 2021-06) en installatie op 11.06 is het me toch nog niet helemaal duidelijk waarom dat onderdeel bij mij dan toch nog ontbreekt... Niet dat ik de indruk heb iets te missen, want als het Internet afsurf merk ik dat niemand iets van de werking merkt en ook niet als je de folder gewoon verwijdert... Dus een zoveelste onderzeeêr van Microsoft denk ik dan maar...
9
Deze update bevat serviceonderdelen voor de betrouwbaarheid van het updateproces. Het is dus mogelijk dat er bij @Fredje_1981 bepaalde problemen zijn gevonden waardoor het onderdeel C:\Program Files\ruxim is geïnstalleerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
ik heb wel windows 11 proberen te installeren, maar heb moeten terugkeren naar vorige build van windows 10. heeft het daaree te maken ? kan ik deze map dan verwijderen ?
11
Ik denk niet dat deze map iets te maken heeft met Windows 11, sowieso is het af te raden om een gelekte build van een Windows versie op een systeem voor dagelijks gebruik te installeren. Doe dit bij voorkeur in een virtuele machine of een losstaand testsysteem.

Die map zou ik niet verwijderen. Maar voer het volgende eens uit ter controle.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
De map C:\Program Files\ruxim is aanngemaakt op 22 juni.

Code: Selecteer alles

2021-06-22 15:48 - 2021-06-22 16:19 - 000000000 ____D C:\Program Files\ruxim
Voer nu het onderstaande eens uit.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • kopieer en plak de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

Wmic qfe list > "%USERPROFILE%\Desktop\UpdateList.txt"
  • Als dit proces gereed is kunt u de commandprompt sluiten.
  • Voeg het bestand UpdateList.txt dat op het bureaublad staat als bijlage toe aan het volgende bericht of upload die bestand naar www.filedropper.com.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”