Plaats reactie
1
Ik wil terug naar een oudere versie van mijn systeem. Uiteindelijk, na opstarten en uitvoeren herstel, krijg ik van systeemherstel de melding "onbekende fout"; foutcode 0x80070005.
Systeemherstel is niet uitgevoerd.
De aanbeveling opgevolgd om de virusbeveiliging uit te zetten en het opnieuw te proberen. Geen effect.
Wat nu?

Aanleiding om het systeemherstel te willen uitvoeren is een probleem met LogiOptions na het installeren van Iobit Driverbooster.
Die heeft een update uitgevoerd van een aantal verouderde drivers, waaronder ook logitech drivers.

Daarna werkte LogiOptions niet meer, het programma om de knoppen van mijn muis (een mx-master 3) en de werking van mijn logitech toetsenboord (een K780) te configureren.
Logitech Options kan de Unifying Reciever niet vinden, als ik het programma vraag te zoeken naar mijn apparaten Het installeren van de bijbehorende driver loste het probleem niet op.

Het maffe is, dat keyboard en muis wél contact hebben met de unifying receiver. De apparaten werken naar behoren, alleen de aangepaste settings zijn verdwenen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Hartelijke groet
Jolanda Molenaar
2
Hallo en welkom op het forum,
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande regels in de commandprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

sc query VSS
sc qc VSS
  • Maak van dit scherm een screenshot en plaats deze in het volgende bericht. Dit kan via de optie 'Add image to post' onderaan het berichtventer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Dit ziet er goed uit, start de computer eens op in de veilige modus en probeer dan nogmaals het systeemherstelpunt terug te zetten.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Beste Maxstar,

Ik heb gedaan wat je hebt gevraagd: systeemherstel uitvoeren in herstelmodus.
Dat is niet goed gegaan. Ik kreeg nu de volgende foutmelding, waarvan de foutcode helaas net niet zichtbaar is:

Afbeelding

Ik kreeg ook nog in een venster met blauwe achtergrond en witte letters de volgende melding twee keer na elkaar:
"Deze app kan niet worden geopend. Ga naar Windows store voor meer informatie voer Dell Mobile Connect.
In de Microsoft store weergeven."

Dezelfde melding kreeg ik voor Intel Graphics Besturingscentrum.

Ik hoop dat we hiermee weer een stapje dichter bij de kern van de oplossing kunnen komen.

Hartelijke groet
Jolanda
6
In aanvulling op het vorige bericht: systeemherstel lijkt, hoewel de melding anders doet vermoeden, ten dele uitgevoerd te zijn.
In ieder geval constateer ik dat de oude versies van de drivers weer terug zijn, die ik had vernieuwd met IoBit Driverbooster.
Voor LogiOptions helpt het niet: het programma opstarten lukt niet. Aan het gedrag van de muisaanwijzer te zien (wisselend zandloper en pijl) probeert het systeem een aantal keer LogiOptions zonder succes op te starten.
7
Hallo,

De afbeelding laat mogelijk zien dat systeemherstel spaak loopt op beveiligde bestanden behorende tot Bitdefender. Wat je kan proberen is om Bitdefender tijdelijk eens van de computer te verwijderen.

Een andere optie is om systeemherstel via de Windows Recovery Environment (RE) uit te voeren.
  • Open het startmenu en ga naar instellingen via het tandwieltje.
  • Klik hier op Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel.
  • Vervolgens klikt u bij Geavanceerde opstartopties op de knop Opnieuw opstarten.
  • Klik in het scherm dat na de herstart verschijnt op Problemen oplossen.
  • Kies dan voor Geavanceerde opties en klik op de Systeemherstel.
  • Volg de verdere stappen om het systeemherstelpunt terug te zetten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Systeemherstel heeft probleemloos gedraaid. Kennelijk is het voor het omzeilen van Bitdefender nodig op deze wijze het herstel uit te voeren. Dat is al heel wat. Dank je wel!

Ik krijg na het opstarten nog wel steeds twee blauwe meldingen:
"Deze app kan niet worden geopend. Ga naar Windows store voor meer informatie voer Dell Mobile Connect.
In de Microsoft store weergeven."
Deze zelfde melding kreeg ik, na sluiten van de melding, voor het "Intel Graphics Besturingscentrum".
Is het nodig daaraan iets te doen?

Ondertussen is daarmee mijn installatie van logitech muis, toetsenbord en unifying receiver nog steeds niet opgelost.
Ik heb een toetsenbord K780 en een muis MX Master 3. Ze werken wel, maar niet zoals ik ze eerder met een werkende LogiOptions had ingesteld.
Een ouder herstelpunt heb ik niet.

Hartelijke groet
Jolanda
9
Installeer de Software van Dell en Intel eens opnieuw:

Dell Mobile Connect: https://www.microsoft.com/nl-nl/p/dell- ... verviewtab
Intel Graphics Besturingscentrum: https://www.microsoft.com/nl-nl/p/intel ... verviewtab

Verwijder Logitech Options eens en installeer deze software ook even opnieuw. Wellicht dat je na het uitvoeren van systeemherstel wel opnieuw de knoppen opnieuw kan configureren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Ik heb je adviezen opgevolgd en keyboard en muis werken weer naar behoren samen met unifying receiver en LogiOptions. De foutmeldingen na het opstarten zijn verdwenen. Kortom: alles draait weer als een zonnetje.
Ik heb er maar meteen een herstelpunt van gemaakt, zodat ik een stabiel punt heb om naar terug te gaan.

Hartelijk dank voor je hulp!

Hartelijke groet
Jolanda
11
Graag gedaan, fijn dat de problemen zijn verholpen... :good:

Wat betreft systeemherstel kan je er ook voor kiezen om een gehele systeemkopie te maken. Dit kan eenvoudig met b.v. Macrium Reflect. Dit heeft als voordeel dat je deze systeemkopie/back-up op een andere locatie dan de systeemschijf kan opslaan. Zo beperk je aanzienlijk het aantal schrijfacties op de SSD ter bevordering van de levensduur.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”