! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
46
Deze tool geeft het volgende aan, het lijkt er dus op dat de Rollback veroorzaakt wordt door het verwijderen van systeemherstelpunten. Probeer eens een in-place upgrade uit de voeren met behulp van de Media Creation Tool, zie bericht #40 op de vorige pagina van dit topic.
Error: SetupDiag reports rollback failure found.
Last Phase = Finalize
Last Operation = Remove System Restore checkpoints
Error = 0xC1900101-0x20017
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
49
Installatie van USB leidt tot hetzelfde resultaat als dat van gisterenavond.
Het lijkt erop dat dit een onoverkomelijk euvel is voor upgrade.
Rest er nog iets anders dan een volledige backup en herinstalllatie?
51
Ik neem aan van dat bestand te verwijderen juist voordat de installatie begint (laatste stap in bericht #40) ?
Het wordt nl tijdens het uitvoeren van het Media Creation tool regelmatig aangepast.
52
Ja eerst het bestand (compatscancache.dat) verwijderen voordat je alle stappen in bericht #40 uitvoert. Via de verkenner kan je ook even zoeken of dit bestand wellicht ook op andere locaties aanwezig is. Indien dat het geval is, laat even weten welke locaties dat zijn. Bijvoorbeeld: C:\Windows\Panther.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
53
Idd - Ook nog onder C:\Windows\Panther

C:\>dir /S compatscancache.dat
Volume in drive C is Windows
Volume Serial Number is 38BC-9E24

Directory of C:\Windows\Panther

18/12/2019 00:13 8.448 compatscancache.dat
1 File(s) 8.448 bytes

Total Files Listed:
1 File(s) 8.448 bytes
0 Dir(s) 43.010.187.264 bytes free

Hernoemen of weggooien?
54
Ik sta op het punt van te installeren en er is een nieuwe compatscancache.dat in de map C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther aangemaakt.

Gooi ik die weer weg?
Afbeelding
57
De enige optie die ik nog in de trukendoos heb, is via de USB-stick de upgrade-installatie uitvoeren zonder actieve internetverbinding.

Of we nemen dit systeem even verder onder de loep via FRST.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
60
Daar vreesde ik al voor.
In tegenstelling tot wat ik eerder beweerde was de PC voorafgeinstalleerd met Windows10.
Bij een
Herinstallatie moet ik wrschl Windows opnieuw activeren.
Kan ik de activeringscode van m’n huidige Windows installatie ergens achterhalen?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”