Plaats reactie
1
Hallo,
Deze handleiding is ook voor de versie van Windows 8 en Windows 8.1 en werkt precies hetzelfde.
In Windows 7 had je de mogelijkheid om gebruik te maken van F8 voor de geavanceerde opties om te starten zoals Veilige Modus; vanaf Windows 8 is dit standaard niet meer mogelijk echter is er een oplossing.

Druk met de rechter muisknop op het starticoon of kies voor de combinatie Windows-key plus X.
Je zal het volgende menu krijgen.
Kies hier voor Opdrachtpromot (administrator)
Indien je een melding krijgt m.b.t. het Gebruikersaccountbeheer kies JA.
Afbeelding Vul nu het volgende in en sluit af met een enter.

Code: Selecteer alles

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy
Afbeelding Wanneer je nu de computer opnieuw opstart en op F8 drukt zul je de geavanceerde opties kunnen ontvangen; succes! :-)

Tutorials schrijven is niet mijn ding maar dit kan levens redden.
Laatst gewijzigd door Maxstar op 02 aug 2015 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeeldingen gerangschikt.
2
een eenvoudige methode is : start - afsluiten - kies voor heropstarten , en houd de shift toets ingedrukt druk ok , de pc herstart in safe mode
4
Om bericht #1 uit te voeren moet je ook wel in de computer kunnen ... eigenlijk is dit een instelling die je preventief zou moeten uitvoeren, maar feit is wel dat de meeste mensen pas op zoek gaan naar een oplossing als er een probleem is en op dat moment biedt - ook - deze tip helaas geen soelaas.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
6
Asus schreef:Om bericht #1 uit te voeren moet je ook wel in de computer kunnen ... eigenlijk is dit een instelling die je preventief zou moeten uitvoeren, maar feit is wel dat de meeste mensen pas op zoek gaan naar een oplossing als er een probleem is en op dat moment biedt - ook - deze tip helaas geen soelaas.

ja daar heb je wel een punt.

Waar staat eigenlijk deze originele handleiding van Maxtar zelf?
Liefs Typetje
8
gabriel schreef:@ asus , als je geen prob hebt ..... ?? blijf eraf ... ??
als je niet meer opje pc kan ..... herinstal ??
is dat dan de enige optie? waarom dan niet gewoon als preventie deze optie mogelijk maken?

ik sta nooit zo te springen om herinstallatie hoor
en de meeste niet denk ik. Wel erg makkelijk geopperd
Liefs Typetje
9
Typetje schreef:Waar staat eigenlijk deze originele handleiding van Maxtar zelf?
Waarschijnlijk dacht jij dat deze handleiding oorspronkelijk van Maxstar was vanwege het watermerk "PC Web Plus".
Dat watermerk zal Dropbox zelf gemaakt hebben.
Maxstar gebruikt een andere:
Afbeelding Ik heb gezocht, maar ik heb hierover op PC Web Plus geen handleiding van Maxstar kunnen vinden.
Wel onder andere op het Belgische PC Helpforum (zusterforum van PC Web Plus): http://www.pc-helpforum.be/topic/59589- ... indows-10/" onclick="window.open(this.href);return false;

In ieder geval bedankt Dropbox, dat je me hieraan herinnerd hebt! Het is altijd prettig om je computer in veilige modus te kunnen opstarten, wanneer dat in normale modus niet lukt. Soms is het maar een kleinigheid, die je dan wel in veilige modus kunt oplossen.
Het zou mij dan ook veel te ver gaan om in zo'n geval meteen maar over te gaan tot herinstallatie, wat gabriel voorstelt.
Ik heb het dus net uitgevoerd op mijn Windows 10 pc.
En ja, daarna kon ik via F8 opstarten in veilige modus. Ik koos voor veilige modus met netwerkmogelijkheid.
En nadat de pc in veilige modus was opgestart, bleek dat Windows 10 met je meedenkt. Zonder dat ik zelf een browser opende, werd automatisch deze pagina geopend door Firefox: http://www.bing.com/search?q=hulp+krijg ... orm=S00028" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, klik er gerust op. Het is een veilige link... ;)
Best aardig van Windows 10!
10
Oké dan weet ik in ieder geval waar de handleiding vandaan komt, bedankt Porrelaar, ik heb die ook even opgezocht.

Ik zie dat mijn verwarring ook ontstaan is doordat Maxtar het bericht gewijzigd heeft met de mededeling afbeeldingen gerangschikt

Zo op deze manier vind ik wel verwarrend.

Eigenlijk zou ik beter zien dat handleidingen dan via het team van PC WEB PLUS op het forum belanden

In ieder geval, ik heb het toegepast als preventiemaatregel :good:
Liefs Typetje
12
Met een UEFI bios en die ook wordt gebruikt kun je helemaal niet via shift en F8 in veilige modus komen en aangezien er steeds meer van zijn ............

Alleen als je in windows bent kun je dat aangeven, heb je geen ... aan maar dat is de enige manier.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
13
Dropbox schreef:Moderatoren hebben een mogelijkheid een reden voor wijziging op te geven en iedereen mag toch handleidingen schrijven?
hij is wel gekopieerd van een ander forum in principe.
Liefs Typetje
14
Door dit topic is even een bezem gehaald.... ::)

@ Gabriel
Ik zie niet helemaal waarom je dergelijke tips niet kan uitvoeren als je nog geen problemen hebt? Het is juist een remedie om bij problemen in de veilige modus te komen.
En als je niet meer in de computer kan komen zijn er altijd nog andere opties dan een rigoureuze herinstallatie van Windows. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een systeemherstelschijf.

@ Typetje
Iedereen op het forum mag tips, trucs en handleidingen plaatsen. Ik heb alleen destijds de afbeeldingen even gerangschikt voor het overzicht.
Verder is dit ook geen kopie van de handleiding die op PCH aanwezig hoor.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Maxstar schreef:Door dit topic is even een bezem gehaald.... ::)

@ Gabriel
Ik zie niet helemaal waarom je dergelijke tips niet kan uitvoeren als je nog geen problemen hebt? Het is juist een remedie om bij problemen in de veilige modus te komen.
En als je niet meer in de computer kan komen zijn er altijd nog andere opties dan een rigoureuze herinstallatie van Windows. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een systeemherstelschijf.

@ Typetje
Iedereen op het forum mag tips, trucs en handleidingen plaatsen. Ik heb alleen destijds de afbeeldingen even gerangschikt voor het overzicht.
Verder is dit ook geen kopie van de handleiding die op PCH aanwezig hoor.
nou mooi dan weet ik dat, ik was btw wel blij met de handleiding, laat daar geen misverstand over zijn en heb hem zelfs ook toegepast
voorkomen is beter dan....
het was me alleen niet duidelijk, of het een quote was.

Wat Porrelaar erover opmerkte klopt wel zo'n beetje
Liefs Typetje
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”