Gesloten
347
@dropbox

hier staat er echt dubbel op

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image dubbelactief dus
Liefs Typetje
349
Dropbox schreef:Vreemd, ik plaats het een keer...

Ik weet de missie van Maxstar, kijken wat het probleem is. :good:
alleen als ie zijn draaitafel heeft afgestoft natuurlijk ;)
Liefs Typetje
350
nu ik naar dat scherm knipsel kijk ben ik wel blij dat ik in de webshop van Conrad aan het struinen was
en niet op zoek was naar nieuw ondergoed op Bon Prix Afbeelding
Liefs Typetje
353
Vandaag eerst school tot kwart over twee, daarna moet ik wachten tot 17:00 uur voor een vergadering; hopelijk kan ik mezelf vermaken tot die tijd, aangezien ze redelijk slecht weer aangeven.
354
Een was draaien, drogen en opruimen. Kun je dat nog een missie noemen? Nee, tegenwoordig niet meer, maar ik dacht even na over hoe het vroeger ging, toen ik nog een kleine jongen was.
We hadden voor de was een aparte wasschuur. Daarin stond een halfautomaat. Je moest nog wel zelf warm water en waspoeder in de kuip doen. Daarna deed je de was erbij. De houten lepels in de halfautomaat draaiden de was rond.
Het benodigde water werd van tevoren in de keuken opgewarmd op een gasstel op butagas. We hadden toen nog geen aardgas...

Die wasmachine draaide dan een tijd. Wanneer mijn moeder meende dat de was wel schoon was, trok ze de stekker van de halfautomaat uit het stopcontact. Het warme water liet ze er onderaan uit lopen. Mijn vader had de betonnen vloer af laten lopen. In de laagste hoek van de schuur had hij een afvoer naar het riool gemaakt.
Daarna werd de halfautomaat weer 1 of 2 keer gevuld met water uit de keuken om de zeep uit het wasgoed te spoelen.
Na het spoelen ging de was eerst door de mangel om het meeste water eruit te wringen. ik mocht wel eens helpen met mangelen. Oef, zwaar werk!
Daarna ging de was in delen in de losse elektrische centrifuge om de rest van het water eruit te slingeren.
En als dat gebeurd was werd de was opgehangen.

Wat een gedoe vergeleken met nu. Mijn volautomatische wasmachine doet al het werk. En als hij klaar is, kan het meeste wasgoed zo in de droger die bovenop de wasmachine staat. Een klusje van niks.
Sommige mensen hebben het wel eens over 'die goeie oude tijd'. Nou, die oude tijd was helemaal zo goed niet, vertelde mijn vader me vaak...
Ik denk dat we maar wat blij moeten zijn met de verworvenheden van de moderne tijd. Wij hoeven de kolenkachel niet meer te vullen, de sintels niet op te ruimen, geen butagasflessen te verwisselen enz.
355
@Porrelaar, ik ben in Marokko geweest en zag daar dat heel veel gezinnen nog gewoon op de hand wassen en dan niet eens een wringer allemaal stong women daar in die bergen. En dan niet vergeten dat ook daar de butagas moet worden gewisseld, gaan aardgas leidingen en ook niet iedereen heeft een waterput met een pomp, dus water vullen bij de bronnen of je put. Ik heb het allemaal met verbazing aanschouwd en dan de vloeren schrobben( alles is tegels of mozaïek en vaak nog met kind op de rug.

Hier hoor je vrouwen al klagen als ze alweer moeten stofzuigen.
Of een paar keer de wasmachine moeten vullen en de was uithangen
en schieten in de stress als de vaatwasser het niet doet

:lol:
Liefs Typetje
357
Een nieuwe schoudertas zoeken, liefst een zwarte, ik ben erg kritisch en veeleisend als het op een tas aankomt dus dit is echt een missie, ik zoek online en in de winkels
maar DE tas zit er nog niet bij
Liefs Typetje
358
De missie voor vandaag is een verslag uitwerken van drie pagina's (vergadering van twee uren gisteren) en deze naar de collega's te sturen en een mailtje rondsturen om een agenda te laten maken, heb er momenteel erg druk mee.

Nu eerst eens richting school lopen (lees: waaien) en kijken of ik daar internet heb wat wel werkt, in de trein is het een ramp.
359
missie is boodschappen halen maar het is hier echt slecht weer en het waait hier ook stevig. Ik moet even kijken hoe ik dat ga oplossen
Liefs Typetje
360
Missie is beginnen aan mijn portfolio, iedereen maakt het in WordPress, kom ik aan met me van internet gehaalde template welke ik zelf ga bewerken. Afbeelding

Terug naar “Archief”