1
Firefox gewijzigde startpagina herstellen

In Firefox blijven na het verwijderen van toolbars zoals MyWebSearch / FunWebProducts nog resten achter waardoor u nog steeds die vervelende startpagina heeft.

De onderstaande DDS regels zijn een voorbeeld van MyWebSearch in Firefox

================= FIREFOX ===================
FF - prefs.js: browser.startup.homepage - hxxp://home.mywebsearch.com/index.jhtml?n=77C09F4F&ptnrS=GRxdm057YYDE&ptb=nw7XyM1DQ08CWXao5qXgAw" onclick="window.open(this.href);return false;
FF - prefs.js: keyword.URL - hxxp://search.mywebsearch.com/mywebsearch/GGmain.jhtml?id=GRxdm057YYDE&ptb=nw7XyM1DQ08CWXao5qXgAw&psa=&ind=2010103002&ptnrS=GRxdm057YYDE&si=26370&st=kwd&n=77cfbcda&searchfor=" onclick="window.open(this.href);return false;


Start Firefox en type in de adresbalk about:plugins
Klik op de knop 'ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik'.
Kijk of er iets van MyWebSearch aanwezig is.
Via Extra > Add-ons tabblad Plugins kan je MyWebSearch verwijderen. Afbeelding Type nu in de adresbalk about:config
Klik op de knop 'ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik'. Afbeelding Navigeer naar "browser.startup.homepage" en dubbelklik op dit item en geef hier de volgende (vetgedrukte) waarde op.
  • resource:/browserconfig.properties
Navigeer naar "Keyword.url" en dubbelklik op dit item en geef hier de volgende (vetgedrukte) waarde op.
Aanwezige mappen en bestanden verwijderen.
De onderstaande mappen zijn gewoon via de verkenner te verwijderen.

C:\Program Files\FunWebProducts
C:\Program Files\MyWebSearch

Andere resten die DDS bijvoorbeeld laat zien zijn de bestanden die behoren tot de plugin.

================= FIREFOX ===================
FF - plugin: c:\program files\mozilla firefox\plugins\npclntax_HotbarSA.dll

Dit soort bestanden zijn vaak niet te verwijderen omdat deze nog actief zijn, om deze te deregistreren voert u het onderstaande uit.

Ga naar start>uitvoeren en type het commando CMD
Geef nu de exacte path op plus de bestandsnaam [path] regsvr32 /u [bestandsnaam]
  • C:\program files\mozilla firefox\plugins\ regsvr32 /u npclntax_HotbarSA.dll
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Archief”