Plaats reactie
1
Ziggo heeft aangekondigd dat zij per 1 april dit jaar stopt met het aanbieden van Nieuwsgroepen. Al een aantal jaar hanteert Ziggo al een downloadlimiet van 50GB per maand met een beperkte retentie van c.a. 30 dagen. En sinds 2015 bood Ziggo deze dienst ook al niet meer (actief) aan aan nieuwe klanten. Stichting BREIN vindt het goed...

Read more
2
Voor mensen zoals ik die nauwelijks iets downloaden is dit jammerlijk. Spotnet werkt dus ook niet meer vanaf 1 april bij ziggo.
Spotnet gebruik ik voor het downloaden van series die ook op de tv te zien zijn en om op te slaan want opnemen kan ik niet meer met de Next-box.

Is Sunny 20 voor 3 europiek p/m net zo goed als wat ik bij Ziggo nog heb?
3
RemcoDK schreef: 14 mar 2020 19:55 Voor mensen zoals ik die nauwelijks iets downloaden is dit jammerlijk. Spotnet werkt dus ook niet meer vanaf 1 april bij ziggo.
Spotnet gebruik ik voor het downloaden van series die ook op de tv te zien zijn en om op te slaan want opnemen kan ik niet meer met de Next-box.

Is Sunny 20 voor 3 europiek p/m net zo goed als wat ik bij Ziggo nog heb?
Deze bedoel je: https://www.sunnyusenet.com/nl/cart

Ik gebruik al jaren Sunny 60 en bevalt mij goed (heb ook eerst ziggo gebruikt).
Na registratie en betalen krijg je netjes een mail met daarin:

Gebruikersnaam:
Wachtwoord: (het wachtwoord dat je opgegeven hebt tijdens je registratie)
Server adres:
Poorten:

Die vul je in bij Spotnet en je kan beginnen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Ik heb na de proeftijd van 7 dagen een abonnement voor een jaar op Sunny 20 genomen en ben daar erg blij mee. Ik ben nu ook van de foutmeldingen nzb niet te vinden of nzb niet beschikbaar af. Zelfs dingen die maanden geleden op Spotnet zijn gezet kan ik nu downloaden.

Alleen heb ik nog een vraag over SSL van Sunny? Is dat hetzelfde als VPN via Spotnet? Ik heb dit geinstalleerd maar kom dan uit bij VPN Nederland. Maar is maar voor 1 maand gratis.

- toevoeging
Zie het al SSL is voor een veilige verbinding en VPN is voor een anonieme verbinding.
5
Er zijn Usenet-providers die een gecombineerd pakket aanbieden, dus Usenet + VPN zoals bij TweakNews. Maar uiteraard kan je ook een VPN-dienst van een andere provider nemen als je dat wilt. Je schreef al dat je niet veel downloadt, in principe zou je dan zelfs een gratis VPN kunnen gebruiken. De gratis versie van ProtonVPN bijvoorbeeld heeft geen datalimiet, alleen de snelheid is ietwat afgeknepen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Voor mensen zoals ik die nauwelijks iets downloaden is dit jammerlijk.
Dat valt wel mee. Usenet was alleen nog beschikbaar voor mensen met een oud abonnement van jaren geleden.
Iedereen die een nieuw abonnement kreeg of over stapte naar nieuw kreeg al geen usenet van Ziggo meer want dat zat er niet meer bij. Ziggo was al langer van plan te stoppen met hun usenet server. Het is dus wel jammer maar gaat om een relatief kleine groep.

In het begin heb ik ook Sunny genomen. Dat gaf sowieso een betere retentie want bij Ziggo moest je snel zijn, vaak maar 30 dagen retentie als je geluk had.
Greetings, Black Tiger.
7
De retentie bij Ziggo was inderdaad heel beperkt met zo'n 30 dagen, dit was vroeger wel anders toen Ziggo (Casema) nog geen datalimiet hanteerde. Ergens in 2008 toen Casema, @home en MultiKabel verder gingen als Ziggo is Usenet al behoorlijk uitgekleed. Ook bepaalde binaries (warez & cracks) gingen in de ban. Juist deze bezocht ik vaak, dit was een waar walhalla om samples van ransomware en andere malware te vinden, maar dat is nagenoeg ook vergane glorie... ;D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Nieuwe artikelen & algemeen nieuws op computergebied”