Plaats reactie
1
Hallo,

Even een vraag.

Ik internet alleen met Wifi, dus niet bekabeld en is dus mijn vraag of het echt noodzakelijk is om een VPN verbinding te gebruiken.
Overigens doe ik dit vanuit mijn eigen huis.

Ik lees daar van alles over, maar is niet echt duidelijk of dit nu zo belangrijk is, dit ook omdat een maandje terug dacht ik iets aan de hand was met de beveiliging omtrent Wifi, maar of dit nu echt opgelost is heb ik eerlijk gezegd ook niets meer over gehoord of wellicht is dit door MS opgelost met een patch.

Dus dit is mijn vraag
2
Hallo,

Dit weer zeer persoonlijk en ligt ook eraan wat je weer allemaal doet en bezoekt. Voor je thuis situatie zou ik het niet doen (als je normaal surft) en een VPN gratis vertraagt ook enigszins.
Zit je nu veel op openbare netwerken of voor je werk zou je er nog aan kunnen gaan denken, het is zo wie zo af te raden om op een openbare wifi in te logen zo kan je nog wel eens gehackt worden. Blijf zoveel mogelijk op je 4g dan ontloop je al een groot gedeelte. Maar dit is niet voor jou als je vanuit je eigen huis wifi gebruikt.
De browser hebben al een soort veilige optie  InPrivate (Internet Explorer), Incognito (Chrome), in Pivémodus (Safari) of met Privénavigatie ( FireFox) te surfen.
Door op deze wijze te surfen, worden bepaalde extra beveiligingen actief en worden al je sporen achteraf gewist. Ook de gebruikersnamen en wachtwoorden die je hebt ingevoerd, worden dan gewist.
Dus voor mij hoeft nog geen VPN gebruikt te worden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Oke dank je voor de uitleg.

VPN gebruik ik weer wel met mijn Smartphone als ik ergens anders dan mijn eigen huis op Wifi zit, die gebruik ik dan alleen als er veel updates van apps gedaan moeten worden die vaak vel MB's gebruiken, en nu heb ik daar Kaspersky VPN connection voor die een beperking heeft van 300 MB per dag, maar daar red ik mij dan wel mee.

En inderdaad een goeie tip van die incognito van in mijn geval Chrome, die zou ik altijd voor de zekerheid kunnen gebruiken als ik aan webshoppen en bankieren doe.
Ga ik toch eens proberen.

Ik gebruikte wel als extensie SetUp VPN die gratis te gebruiken is, maar daar heb ik van gemerkt dat die soms vertragingen of onderbrekingen veroorzaakt in de snelheid.
4
VPN gebruik ik weer wel met mijn Smartphone als ik ergens anders dan mijn eigen huis op Wifi zit, die gebruik ik dan alleen als er veel updates van apps gedaan moeten worden die vaak vel MB's gebruiken,
Waarom stel je niet in dat je die alleen via een vaste Wifi thuis binnen haalt, scheelt vele MB's.
En voor de rest ben je toch goed bezig :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
abbs schreef:{quote]
VPN gebruik ik weer wel met mijn Smartphone als ik ergens anders dan mijn eigen huis op Wifi zit, die gebruik ik dan alleen als er veel updates van apps gedaan moeten worden die vaak vel MB's gebruiken,
Waarom stel je niet in dat je die alleen via een vaste Wifi thuis binnen haalt, scheelt vele MB's.
En voor de rest ben je toch goed bezig :good:[/quote]

Dit doe ik doorgaans al, ik bedoel eerder als ik langer van huis ben bv op de camping daar hebben ze wel openbaar wifi en is niet beveiligd.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “VPN diensten (Virtual Private Network)”