Plaats reactie

Gebruik jij een VPN-dienst?

Ja, soms een gratis VPN
Totaal aantal stemmen: 2 (11%)
Ja, een betaalde VPN
Totaal aantal stemmen: 8 (44%)
Nee, of nog niet
Totaal aantal stemmen: 7 (39%)
Anders, (laat een reactie achter in dit topic)
Totaal aantal stemmen: 1 (6%)
Totaal aantal stemmen: 18
1
Privacy, anoniem internetten en het omzeilen van geografische blokkades kunnen een reden zijn om gebruik te maken van een VPN. Aanbieders van gratis en betaalde VPN-diensten schieten als paddenstoelen uit de grond. Dat brengt mij op de vraag: gebruik jij een VPN-dienst, of acht je dit overbodig / onnodig?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Tot nu toe hebben er twee mensen gestemd. Ik stemde Nee. De ander zal vermoedelijk Maxstar zelf zijn. Hij gebruikt dan wél een VPN.
Ik heb een keer de gratis VPN van de browser Opera ingeschakeld, maar ik schrok er toen van hoe enorm mijn internetsnelheid daardoor afnam. Misschien is dat intussen wat beter geworden, maar ik heb die VPN nooit meer ingeschakeld. Ik hoef geen geografische blokkades te omzeilen. Op mijn persoon gerichte reclame zie ik niet, omdat ik een adblocker gebruik, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Blijft over: privacy. Over het algemeen strooi ik op internet niet met persoonlijke gegevens, maar ik weet wel dat er zo het een en ander over mij verzameld kan worden. Ik doe daar niet panisch over. Waarschijnlijk denkt Google dat ik zelf heel veel problemen met mijn computer(s) heb, omdat ik vaak met behulp van de zoekmachine van Google zoek naar oplossingen voor computerproblemen. Alleen zijn het in 99% van de gevallen dan wel problemen van andere mensen...

Voorlopig zie ik voor mijzelf geen reden om gebruik te gaan maken van een VPN. Maar misschien word ik nog overtuigd van het nut van een VPN door de komende reacties in dit topic.
3
porrelaar schreef: 02 sep 2020 16:16 Tot nu toe hebben er twee mensen gestemd. Ik stemde Nee. De ander zal vermoedelijk Maxstar zelf zijn. Hij gebruikt dan wél een VPN.
Fout [mention]porrelaar[/mention] ;)

Ik ben eens aan een VPN begonnen om eens uit te testen hoe of wat en omdat ik voor mijzelf en andere op vele soorten site kwam gaf mij dat de doorslag.
Ik heb gekozen voor een betaalde omdat daar toch meer voordelen bij zaten waaronder dat deze mijn gegevens niet opslaat.
Want je moet toch echt wel uitkijken welke VPN je neemt want sommige gebruiken of verkopen de gegevens van de VPN gebruikers.
Ook heb ik voor een Nederlandse gekozen die goed te bereiken is als er vragen of problemen zijn en de software lof App is simpel in gebruik.

Ik gebruik hem nu al even en merk geen vertraging in mijn internetsnelheid.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hier wordt gebruikt gemaakt van een betaalde VPN.
Ooit aangeschaft voor privacy, doordat op een ander forum het IP-adres zichtbaar wordt gemaakt.
Naar mijn ervaring vertraagd VPN de internetsnelheid niet, tenminste heb hier géén last van.
Gratis VPN-dienst . . . , neen daar zal ik nooit gebruiken; voor niets gaat de zon op en ik houd niet van een addertje onder het gras.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
porrelaar schreef: 02 sep 2020 16:16 (...) Ik stemde Nee. De ander zal vermoedelijk Maxstar zelf zijn. Hij gebruikt dan wél een VPN.
Ik had nog niet gestemd, maar nu wel! Maar ik gebruik inderdaad een VPN, eigenlijk al sinds 2012 (zowel gratis als betaald) maar niet continu. Ik ben begonnen met een VPN toen het fenomeen ransomware (politievirus) een grote plaag was op het internet. Middels een VPN en een IP uit België, Duitsland of elders, kon ik met één sample verschillende versies qua landingpage triggeren. En daar als voorbeeld een screenshot van maken.

Momenteel gebruik ik een VPN vooral uit privacy-oogpunt. Ook al heb ik niks te verbergen, vind ik het niet legitiem dat er grootschalig aan dataverzameling wordt gedaan. Je merkt het nu al met delen van telecomdata aan het RIVM. De overheid staat nou niet bekend om gedegen beveiliging, maar ook niet in omgang met privacy gevoelige data. Hoe vaak ligt er niet een USB-stick of HDD - bijna letterlijk - op straat met persoonsgegevens!

Als ik het goed heb was het Thorbecke die het briefgeheim in de grondwet wilde verankeren. Later is dit er wel doorgekomen, en in de jaren '80 herzien voor telefonie. Maar anno 2020 is er voor e-mail en andere communicatie via internet nog steeds geen bepaling opgenomen voor een digitaal briefgeheim. :hmm:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ik gebruik al een paar jaar Windscibe Pro, betaald dus. Reden is dat ik hoop dat ik veiliger ben als ik het internet op ga. Netflix VS zou ook moeten kunnen maar gebruik ik niet.
Je moet ook uitkijken met het wisselen van serverlocatie als je ook veel mailt. Ik werd een keer geblokkeerd door Ziggo omdat ik wat met die servers aan het wisselen was en Ziggo ineens constateerde dat ik binnen heel korte tijd mailde vanuit heel verschillende locaties. Ik zou dus gehacked moeten zijn en werd geblokkeerd.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
9
Ik gebruik sinds 2014 een betaalde VPN service, vooral voor de privacy en dan nog af en toe.
Ik merk wel een groot snelheids verschil, maar voor te surfen en dergelijke heb je er in principe geen last van.
Groetjes Dasle
10
Maak geen gebruik van VPN.
Heb niks te verbergen en heb niet de overtuiging dat je met een VPN 100% anoniem bent. Met TCP/Ip protocol laat je altijd wel sporen achter. Het kost veel meer moeite om deze gegevens te verkrijgen.......
That's it. Of zie ik iets over het hoofd? (Geografische blokkades uitgezonderd)
12
Mensen die zeggen dat ze niks te verbergen hebben, die geloof ik niet.

Ik zelf gebruik NordVPN, instellingen o.a. een Custum DNS en onzichtbaar in WLAN-netwerken.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
13
Ik heb anders gekozen. Omdat ik wel een betaalde VPN gebruikt, echter maar soms. En ik zag wel "soms maar gratis" maar niet "soms een betaalde" dus heb ik maar voor anders gekozen.

Ik geloof overigens wel mensen die zeggen dat ze niets te verbergen hebben, er zijn er zat (zo niet de meesten) die niets te verbergen hebben op internet of gewoon zo ook.
Maar ieder zijn eigen mening uiteraard.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “VPN diensten (Virtual Private Network)”