Plaats reactie
1
Ik gebruik sinds een tijd een betaalde VPN service (Strong VPN). Ik ben er tevreden over, en de snelheid is goed. Ik heb bij diverse gelegenheden de goede werking ervan getest, en ik heb nog geen probleem kunnen ontdekken.
Tot ik onlangs de site van de pirate bay probeerde te benaderen. Tot mijn verbazing kreeg ik de Nerderlandse waarschuwingstekst te zien (via KPN:'Deze pagina is onbereikbaar gemaakt op last van de rechter'.) En dat terwijl de server van mijn VPN in de UK (londen) staat.

Om discussies voor te zijn: ik probeer hier geen thread op te starten over the pirate bay, en of gebruik hiervan legaal is of niet. Ik gebruik deze site vrijwel nooit. Ik maak me alleen zorgen over het feit dat ik deze Nederlandstalige waarschuwing krijg, terwijl ik een verbinding heb opgebouwd vanuit Londen. En ja, ik weet dat de piratebay ook vanuit de UK is geblokkeerd, maar dan had ik een melding vanuit de UK verwacht.

Is mijn VPN verbinding wel veilig? Want als deze website direct ziet dat ik uit Nederland kom, kunnen andere websites dat dan ook?
Wat heb ik al gechecked:
- Mijn IP adres: gechecked via diverse websites en andere applicaties: het is het IP adres van StrongVPN in Londen (goed dus). Mijn eigen IP adres is nergens te vinden.
- Mijn locatie: Londen.
- Google localiseert mij ook in Londen
- Het ligt niet aan de nameserver: als ik één van de geblokkeerde IP adressen rechtstreeks invoer krijg ik dezelfde tekst.

Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is. Ik heb standaard Java uitgeschakeld. Ik heb als test ook Javascript uitgeschakeld, maar het resultaat blijft gelijk. Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is?

Peter.
2
Hi,
Welke browser gebruik je?
In de browser kan je je regio instellen, dikke kans dat die standaard op NL staat. (vooral chrome is daar hardnekkig in, die gaat uit van je google account)
En wis de cookies van tpb eens.

Waarvoor heb je voor een VPN in de UK gekozen? De UK is op het moment 1 van de meest privacy onvriendelijke landen ter wereld en je VPN provider zal iedere aanvraag voor jouw IP meteen inwilligen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
3
Vladimir schreef:Waarvoor heb je voor een VPN in de UK gekozen? De UK is op het moment 1 van de meest privacy onvriendelijke landen ter wereld en je VPN provider zal iedere aanvraag voor jouw IP meteen inwilligen.
+1

Je zou bijna denken dat de Nederlandse rechter ook al invloed heeft op StrongVPN.

Heb je dit ook met andere browsers?
Schakel alle addons uit, en maak de browser eens helemaal schoon, alle cookies, dl-geschiedenis.

Om de oorzaak bij de PC zelf uit te sluiten, probeer eens een proxy:
http://www.hidemyass.com" onclick="window.open(this.href);return false; bijvoorbeeld.
Of een proxy van de zoekmachine http://www.ixquick.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij die laatste klik dan in de zoekresultaten op de 'knop' proxy achter het gevonden resultaat.
Is dan piratebay nog steeds geblokkeerd?

Ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig of XS4All-klanten hetzelfde probleem hebben met StrongVPN.
Ik heb XS4All als provider (ook blokkade van piratebay), maar maak alleen gebruik van gratis VPN-diensten.

EDIT:
Ik lees net dat tpb ook in Groot-Brittannië is geblokkeerd: http://www.adslwinkel.nl/nieuws/the-pir ... nnie_1848/" onclick="window.open(this.href);return false;
De net zo populaire http://www.kat.ph" onclick="window.open(this.href);return false; is wel gewoon bereikbaar. :somb:
Zeg maar Duncan.
4
Ik gebruik Firefox, en ik start op met 'private browsing', dus cookies etc. worden dan niet opgeslagen...

Als ik traceroute draai komt mijn eigen IP overigens niet te voorschijn, dus dat is goed. Des te raadselachtiger dat KPN op één of andere manier ziet dat ik in Nederland zit.
Google 'denkt' ook dat ik in de UK zit... dus daar ligt het niet aan.
5
Ik begin bijna de KPN ergens van te verdenken...

Bel eens met de KPN helpdesk en stel daar je vraag.
Word je niet naar tevredenheid geholpen? Bel dan nog eens en hoop dat je een andere medewerker aan de lijn krijgt.

Als oud-KPN-medewerker heb ik de ervaring dat niet alle medewerkers volledig volgens een draaiboekje werken, maar je moet net het geluk hebben zo iemand aan de lijn te krijgen die zijn werk iets serieuzer neemt dan zijn collega's en iets meer computertechnische kennis in huis heeft en de klant echt wil helpen.
Al worden mensen die iets meer kennis hebben en zich niet aan dat draaiboekje houden vaak zo snel mogelijk 'de deur uit gewerkt' , het is het proberen waard.

Een zeer vreemde zaak dit.
KPN vertelt tegen de media dat zij niet eens zijn met die beslissing van de rechter, maar ondertussen heb ik zo mijn bedenkingen.
Meer kan ik er niet van maken.
Sorry.

Niet echt een oplossing voor jouw probleem, maar misschien maar eens nadenken over een een overstap naar de gratis OpenVPN-service misschien?
Is net zo snel/ zo langzaam en is gratis.
Maar veel belangrijker: het is OpenSource, dus veiliger kan niet.
En werkt net zo goed, misschien wel beter.

Als je daar hulp bij nodig hebt horen we het wel.

BTW
Pas op met piratebay als je waarde hecht aan je privacy.
Hier een uitgelekte screenshot van de admin-panel van tpb: " onclick="window.open(this.href);return false;
Je IP-adres en andere gegevens worden opgeslagen.
Zeg maar Duncan.
6
Ik ben nu overgeschakels naar een server in New York. Google laat dit ook zien bij autolocate.

Resultaat: idem.

Reactie op Chato: waar zou ik KPN over moeten bellen? Moet ik ze vragen waarom ik niet bij de pirate bay kan?
Ik heb nu een VPN verbinding (encrypted dus!) nbaar New York. Mijn provider kan helemaal niet zien wat vanaf daar doe als het goed is. Ik zit trouwens bij Telfort.

Ik zal eens een proxy gebruiken, of een gratis VPN. Maar ik vind dit gewoon heel vreemd en verontrustend. Vanwege de encryptie kan het ook geen deep packet inspection zijn. Heel vreemd. En erg verdacht.
Tips zijn welkom
7
Ik kan ook een VPN verbinding naar mijn werk (een universiteit) maken (met Cisco VPN software) om te proberen of ik vanaf daar the pirate bay kan bereiken. En ja hoor: het werkt!
Ik ga dan dus niet via het netwerk van de KPN, maar via de backbone van surfnet (via de universiteit).

Misschien nog belangrijk: voor de VPN verbinding met StrongVPN gebruik ik PPTP. Ze geven op hun website al aan dat voor bepaalde gevallen (niet nader aangeduid welke gevallen dat zijn) dit onvoldoende is. Het is ook mogelijk (tegen extra betaling) gebruite maken van OpenPN. Ik denk dat ik dat maar ga proberen. Het lijkt er dus op dat PPTP niet het hele dataverkeer encrypt.

Even reageren op een eerder antwoord: om openVPN te gebruiken heb ik toch ook een provider nodig die OpenVPN ondersteunt? Of zijn er ook gratis alternatieven? Ik heb wel eerder gewerkt met gratis proxies, maar die zijn meestal ontzettend traag, en bovendien weet je helemaal niet met wie je dan in zee gaat...
8
peterq schreef:Ik ga dan dus niet via het netwerk van de KPN, maar via de backbone van surfnet (via de universiteit).
aha!
Dus ik mag dus zeggen dat de verbinding via de KPN (al is dat encrypted via een VPN) op zijn minst verdacht is.
Een VPN via een backbone van surfnet geeft dus geen problemen ::)
Als je gebruik maakt van een VPN gaat je verkeer nog altijd eerst naar je provider en dan pas verder het Wereld Wijde Web op, maar het is encrypted ( 'getunneld'), dus je provider kan niet zien wat de inhoud van jouw verzonden data is, en waar jouw verkeer naar toe gaat .
Vreemd dat als je gebruik maakt van een ander net (surfnet in dit geval) de boel beter geregeld is dan bij de KPN.
Ik ben niet in de positie te oordelen over een provider als KPN, maar ik denk dat jij hier zelf wel conclusies uit kan trekken.
peterq schreef: om openVPN te gebruiken heb ik toch ook een provider nodig die OpenVPN ondersteunt? .
OpenVPN is slechts een app die op elke computer, elk OS, te downloaden en te installeren is.
Het enige wat men vraagt is een ingelogt account. Althans je moet ingelogt zijn om er gebruik van te maken.
Een e-mail-account is alles wat je nodig hebt.
Maak een apart (anoniem) mail account aan bij een van de gratis mail-progs. En thats it.
Een account bij een service als 10-minute-mail ofzo is al voldoende.
peterq schreef:Ik heb wel eerder gewerkt met gratis proxies, maar die zijn meestal ontzettend traag, en bovendien weet je helemaal niet met wie je dan in zee gaat...
Ik gebruik de OpenVPN al enige tijd en heb er nooit problemen mee gehad. Natuurlijk heb ik met mijn gratis account wel enige beperkingen maar voor het standaard gebruik voldoet het meer dan voldoende.
Omdat het open source is voelt het vertrouwt aan.
Tussen al die honderden, misschien wel duizenden, gebruikers zit er echt wel iemand bij die enig verstand heeft van C-programmeren. Als er iets niet helemaal pluis zou zijn was dit al lang bekend geworden.
Dat is opensource.

EDIT:
Ik zie nu pas dat je een extra bericht hebt geplaatst.
In plaats van een edit.
peterq schreef:Ik zit trouwens bij Telfort.
Oh, van KPN naar Telfort?
::)
Dat verandert toch wel het een en ander. :eek:
Beetje lullig dat ik vanavond twee oud-collegas gebeld heb om uitleg te vragen over privacy-regels.
En nu blijkt dat je helemaal niets met de KPN te maken hebt.
Nja
Zeg maar Duncan.
9
Ik zit bij telfort maar de melding die ik krijg is van KPN. Ik vermoed dat Telfort gebruik maakt van het netwerk van KPN.
Los van de privacyregels vraag ik me gewoon af hoe ze dit kunnen vaststellen? Ligt het soms aan het pptp protocol?
10
nee. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Uiteraard kun altijd ff poort 1723 (TCP) nakijken of deze wel luistert. Maar lijkt mij sterk dat het aan pptp ligt.
Ik begreep dat je via je browser deze melding kreeg.
Kun je wel pingen naar de geblokkeerde site via je VPN?
(Ervan uitgaande dat je de comp zo heb ingesteld dat al het verkeer via VPN gaat.
Zeg maar Duncan.
11
Even terug naar de oorspronkelijke vraag...

Copy paste van de website.
The Information We Collect
StrongVPN.com may collect personally identifiable information from Users in a variety of ways, including through online forms for ordering products and services, and other instances where Users are invited to volunteer such information. StrongVPN.com may also collect information about how Users use our Web site, for example, by tracking the number of unique views received by the pages of the Web site or the domains from which Users originate. We may use "cookies" to track how Users use our Web site. A cookie is a piece of software that a Web server can store on the Users' PC and use to identify the User should they visit the Web site again. While not all of the information that we collect from Users is personally identifiable, it may be associated with personally identifiable information that Users provide us through our Web site.
How We Use Information
StrongVPN.com may use personally identifiable information collected through our Web site to contact Users regarding products and services offered by StrongVPN.com and its trusted affiliates, independent contractors and business partners, and otherwise to enhance Users' experience with StrongVPN.com and such affiliates, independent contractors and business partners. StrongVPN.com may also use information collected through our Web site for research regarding the effectiveness of the Web site and the marketing, advertising and sales efforts of StrongVPN.com, its trusted affiliates, independent contractors and business partners.
Maintenance of Information
Information about Users that is maintained on our systems is protected using industry standard security measures. However, we cannot guarantee that the information submitted to, maintained on, or transmitted from our systems will be completely secure.

Uiteraard ga ik dan even doorvragen.
Copy past uit de chat.

Customer Service
Hi there! If you have any questions regarding our VPN accounts or packages, please let us know. We are here to help 24 hours a day.

You (click to change)
Hi
I'm interested in your service, but have some questions about your policy

Friendly Auto Responder
We apologize for keeping you waiting. Our operators are busy at the moment, please hold and we will be right with you.
You are currently being served by
Nataly (Sales & Accounting)
Nataly (Sales & Accounting)
Hello! how can i help ?

You (click to change)
Hi I've some question about your policy
StrongVPN.com may use personally identifiable information collected through our Web site to contact Users regarding products and services offered by StrongVPN.com and its trusted affiliates, independent contractors and business partners, and otherwise to enhance Users' experience with StrongVPN.com and such affiliates, independent contractors and business partners.
If I sign up, my information will be used by you and its trusted affiliates, independent contractors and business partners?

Nataly (Sales & Accounting)
correct, yes, this is what policy says.

You (click to change)
Can you tell me, what information will be used, and who those business partners are?

Nataly (Sales & Accounting)
this is just the legal formulations. for example :
you have account on VPN server in Asia - the account is registered under you name
so our staff in Asia can see the name on the account.

You (click to change)
Ok, I have a other question, a request for information about a IP address of a European user arrives at your office. What is the procedure?

Nataly (Sales & Accounting)
we do not disclose any customer information, unless we have an offical subpoena from US govermnet
governmnet *


You (click to change)
Ok, thank you for your info. I wish you a very pleasant shift :)

Nataly (Sales & Accounting)
thank you sooo much! :) have a great day too

De vet gedrukte tekst is hier van belang.
De legal formulations zegt dat ze kunnen doen en laten met de info wat ze willen. Het personeel is duidelijk geinstrueerd om afwijkend te antwoorden. (ik heb met 4 verschillende medewerkers gechat, allemaal ' this is just the legal formulations '

We do not disclose any customer information, unless we have an official subpoena from US government.
Praktijk leert dat iedere instantie de informatie krijgt, daar strong VPN al in hun policy aangeeft van alles te loggen, ben je beter af om geen strong VPN te gebruiken.

Met de bewaarplicht van je ISP ben je beter af......
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
12
Zou het niet zo kunnen zijn dat StrongVPN ook al is gedwongen om TPB te blokkeren als ze detecteren dat er vanuit Nederland verbinding wordt gemaakt.
Wél is er een gaatje gevonden in de wet dat providers kan dwingen om tot een websiteblokkade over te gaan, op grond waarvan Brein enige tijd terug een Pirate Bay-blokkade kon eisen bij providers. Een dergelijke eis kan ook bij VPN-aanbieders worden opgelegd. Althans, als dat verbod stand houdt in hoger beroep.
http://www.security.nl/artikel/41949/1/ ... ienst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “VPN diensten (Virtual Private Network)”