Plaats reactie
1
Afgelopen weekend heb ik een Synology DS218 met 2x 4TB HDD gekocht en aangesloten.
De NAS werkt op zich prima, is zichtbaar in het netwerk en benaderbaar.
Waar ik een vraag over heb is back-up software.
Wat ik graag wil doen is meerdere back-ups maken (muziek, afbeeldingen, data) en die afzonderlijk laten draaien en dan ook nog met de optie dat ik niet elke dag een full back-up maak, maar 1x per week en de andere dagen een incrementele back-up.
In de software van Synology vind ik dat echter niet.
Via Synology Drive Client kan ik wel een back-up maken, maar dat is er dan 1 met daarin alle bestanden bij elkaar (op zich nog wel een optie), maar dan ook alleen een Full back-up en dat elke dag is wat overdreven.
Via Aomei Backupper of Handy Backup kan wel wat ik wil, maar dat is commerciële software en ik vraag me dus af (na een hele tijd zoeken) of er voor de DS218 van Synology geen oplossing voor is ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Naar waar zou je een totaal van 4TB willen backuppen ...?
Ik heb ook een Synology opstelling maar dan met 2 quasi identieke NAS toestellen waarvan er een de backups krijgt van de eerste. En alleen die eerste wordt operationeel gebruikt.
3
Ik weet niet hoe je het geconfigureerd hebt, maar als het in raid 1 geconfigureerd is dan heb je al een spiegel, als een schijf stuk gaat ben je niets kwijt.
Dit beschermd echter niet tegen data die je zelf verwijderd.

Maar inderdaad, waar wil je precies naar toe backuppen, misschien dat er ook nog andere mogelijkheden zijn, of juist andersom backuppen.
Greetings, Black Tiger.
4
Ik wil de data, muziek enz. vanaf mijn computer naar de NAS backuppen en de NAS is als raid1 (Synology Hybrid raid) geconfigureerd.
Tot nu maakte ik back-ups op een externe HDD en nu moet dat dus naar de NAS.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
5
Dat is iets heel anders - de bron is dus een of meerdere PC's en je gebruikt de NAS als backup.
Dat maakt het wel eenvoudig : je kan gelijk welke backup software voor PC gebruiken en een of meerdere shares op je NAS als doel aanduiden.
Heeft dus niets met de software of technologie van de NAS zelf te maken.

En tja, welke ? Er zijn er bakken van freeware : allemaal met hun voor- en hun nadelen. Smaken verschillen. Ik gebruik voor zo'n zaken FreeFileSync, anderen USEasy To Do backup, etc ...
6
Mooi, daar kan ik wel wat mee. Het probleem is vaak dat je op de website leest hoe fantastisch het allemaal werkt, maar ik heb meer aan ervaringen van gebruikers.
Ik ga eens beginnen met deze twee.
Bedankt. :good:
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
7
Ik maak gebruik van Backup4all als extra voor de losse bestanden. Tevens maak ik altijd ook een image backup van de harddisk met EaseUs ToDo Backup Home net als Digicafé.
Werkt perfect. Er zijn ook uitstekende gratis tools.
Aomei backupper schijnt ook erg goed te zijn. Er is ook een heel goede gratis tool voor image backup, ben even de naam kwijt.
Greetings, Black Tiger.
8
@Black Tiger Doel je toevallig op Macrium Reflect voor het maken van images van een schijf?

@PeterVo Wanneer je harde schijven van Western Digital of Seagate gebruikt kan je ook gebruik maken van de gratis versie(s) van Acronis True Image.

Acronis True Image for Western Digital - https://support.wdc.com/downloads.aspx?lang=en
Seagate DiscWizzard - https://www.seagate.com/nl/nl/support/d ... #downloads
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
@Maxstar Yep, inderdaad, ik doelde op Macrium Reflect.

Ik heb overigens ook Western Digital Harddisks, maar waar is die gratis Acronis versie dan?
Greetings, Black Tiger.
11
@Black Tiger Dit is de directe link: https://download.wdc.com/acronis/Acroni ... WD_WIN.zip
Version: Acronis True Image for Western Digital
Release Date: 06/01/2021
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Ik heb inmiddels gekozen voor Aomei.
Die Nederlandstalig, had een duidelijke structuur en was prijstechnisch interessant.
(Tip: mocht je deze willen, probeer hem dan uit en "dreig" vervolgens te verwijderen, krijg je een leuke korting......
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
14
Keus genoeg op een Synology ...
Ga naar Package Center - en zet filter Backup op ...

Ik gebruik zelf Hyper Backup al maanden lang - onfeilbaar !
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”