Plaats reactie
1
Ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare webhoster die natuurlijk ook niet al te duur is.
Op een webmaster forum heb ik deze vraag ook al lopen, alleen is iedereen daar zijn eigen producten aan het promoten.
Ik wil juist onafhankelijk advies dus vandaar dat ik het hier eens kom navragen.

Mijn eisen:
  • Minimaal 6Gb opslagruimte op de server.
  • 10 SQL database's.
  • Dataverkeer +/- 100gb
  • PHP 5.2 compatible.
  • Cronjobs mogelijkheid.
  • Duidelijk control panel zoals DirectAdmin en of Plesk.
Ik wil een website starten over fotografie en daaraan mijn portofolio koppelen, vandaar dat ik veel opslagruimte en dataverkeer wens bij de hosting.

Verder weet ik niet wat beter is een Linux of Windows based webhosting.

Alle ideeën en opmerkingen en tips zijn welkom... zoals ook tips waar ik eventueel op moet letten.

Gegroet,

Rob
3
Ik heb even gekeken, het is zeker een goedkope hosting, maar alleen wel te weinig webruimte en dataverkeer, en geen telefonische ondersteuning.

Ik zag vandaag in de nieuwe PCM het artikel (Hosting XXL: veel ruimte voor weinig geld)
In de tabel staan de volgende specificaties bij one.com
Webruimte : 25GB
Dataverkeer : Onbeperkt
Opstartkosten : € 12
Kosten p/m : 4,90

Ook Spreekt Strato mij wel aan, ik heb de exacte specificaties op hun website bekeken en die zijn erg goed, ook zijn hun webhoster van het jaar.

Ik denk nog even verder, dus alle suggesties en of tips zijn nog steeds welkom...
4
Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, maar ik zou het niet bij Strato doen.

Van meerdere mensen gehoord dat ze niet zo 'goed' zijn.
MVG,

Kevin
5
Hallo Rob,

One.com is inderdaad een goede hoster die tevens niet op de 'blacklist staat' zoals het wel het geval is bij Strato.

Ik heb het artikel en de tabel even gelezen in de PCM en deze klopt niet helemaal denk ik..
Strato
Opstartkosten = Onbeperkt ? (waarschijnlijk moet dit het dataverkeer zijn)..
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
misschien heb je al 1 gevonden?

ik zou one.com aanraden , het enigste waar je daar rekening moet houden is dat je Tijdig moet opzeggen!! voor de rest is het daar prima.
7
Sc3pTiK schreef:misschien heb je al 1 gevonden?

ik zou one.com aanraden , het enigste waar je daar rekening moet houden is dat je Tijdig moet opzeggen!! voor de rest is het daar prima.
Naja, het tijdig opzeggen is gewoon het opzegtermijn. Zoals elke hoster heeft, want hier verdienen ze natuurlijk op.

@TS, heeft u al wat gevonden?
8
Bedankt voor alle reacties alvast.

Ik ga niet over één nacht ijs, en het heeft ook nog geen haast want ben nog steeds druk bezig met het ontwikkelen van de website.
Ik heb dus ook nog geen keuze gemaakt, maar one.com lijkt mij wel een goede webhoster.

Ik heb nog totaal geen ervaringen met webhosters en er zijn er zoveel tegenwoordig dat je door de hosters de juiste hosting niet meer ziet of kan onderscheiden.. :conf:

Maar nog steeds zijn alle tips en opmerking nog welkom, ik denk dat ik medio de zomer een beslissing ga nemen omdat ik verwacht dat ik dan ook mijn website gereed zal hebben.

Nogmaals alvast bedankt en alle tips en opmerkingen hoor ik graag, hoe meer hoe beter.

Gegroet,

Rob
10
Ik kijk nooit direct naar de prijs.
Soms kan goedkoop ook duurkoop zijn.
Service, veiligheid, en automatische dagelijkse back-ups, zijn ook erg belangrijk.
Dan betaal ik maar wat meer.

Ik ben zelf uitermate tevreden over Neostrada die ook mijn websites host.
Voldoet aan al je eisen.
En je kan een onbeperkt aantal cronjobs zelfstandig toevoegen via het controle paneel (Plesk of cPanel). Evenals het aanmaken van Apache handlers en het beheer van .htaccess bestanden.
En de keuze voor Windows of Linux bepaal je zelf. Voor de eind-gebruiker maakt het niet veel verschil, ik zou dus kiezen voor Linux (centOS), die is stabieler en veiliger.
Ik ken cron(-jobs) alleen voor Linux, volgens mij kent Windows geen cronjobs, maar daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur.

Support is 24/7.
Heb eens s' avonds om 23 uur een mail gestuurd en had een half uur later al antwoord!
Tja, daar betaal je uiteraard wel voor.
Zeg maar Duncan.
11
Ik zou natuurlijk mijn eigen bedrijf aan kunnen bevelen :)
Maar ik wil je vooral wel wat tips meegeven.
Allereerst onbeperkt [insert keuze] bestaat niet.
Onbeperkt dataverkeer kan niet aangezien ook een hoster zich aan zijn eigen in /uitgaande verkeer heeft te houden.Meestal is dit gebaseerd op Fair Use Policy waardoor je toch nog verrassingen kunt verwachten.
Denk hierbij aan een 20 cent per GB overschrijding bv.

Verder zou ik je aanraden om reviews te bekijken en referenties.
Een aantal sites om dit te doen zijn :
http://www.ispgids.com
http://www.webhosters.nl

Kijk eerst een rond als je een bedrijf gevonden hebt op google of er in het verleden/heden problemen zijn/waren met het bedrijf waar je zaken mee wil gaan doen.

Kies er 2 snel,goed,goedkoop is een alom bekende uitdrukking en hier een mooi voorbeeld
http://www.sixside.com/fast_good_cheap.asp


Groet,

Hans van der Toorn

*edit* ispgids.com ipv .nl :)
Brogus schreef:Ik heb even gekeken, het is zeker een goedkope hosting, maar alleen wel te weinig webruimte en dataverkeer, en geen telefonische ondersteuning.

Ik zag vandaag in de nieuwe PCM het artikel (Hosting XXL: veel ruimte voor weinig geld)
In de tabel staan de volgende specificaties bij one.com
Webruimte : 25GB
Dataverkeer : Onbeperkt
Opstartkosten : € 12
Kosten p/m : 4,90

Ook Spreekt Strato mij wel aan, ik heb de exacte specificaties op hun website bekeken en die zijn erg goed, ook zijn hun webhoster van het jaar.

Ik denk nog even verder, dus alle suggesties en of tips zijn nog steeds welkom...
//Hans O0
Van der Toorn Internetdiensten
12
Bedankt voor de informatie Hans.
Allereerst onbeperkt [insert keuze] bestaat niet.
Onbeperkt dataverkeer kan niet aangezien ook een hoster zich aan zijn eigen in /uitgaande verkeer heeft te houden.Meestal is dit gebaseerd op Fair Use Policy waardoor je toch nog verrassingen kunt verwachten.
Denk hierbij aan een 20 cent per GB overschrijding bv.
De Fair Use Policy ken ik wel bij gewone ISP's, maar ben dit nog niet tegengekomen bij hosters.

Ik zal de reviews, recenties en referenties eens op mijn gemak doornemen via de genoemde hyperlinks.

Omdat er zoveel bedrijven zijn is het gewoon moeilijk kiezen, en zeker omdat mijn kennis hier gewoonweg tekort schiet.

Maar zoals ik al eerder aangaf;
Nogmaals alvast bedankt en alle tips en opmerkingen hoor ik graag, hoe meer hoe beter.

Gegroet,

Rob
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”