Plaats reactie
16
Wessel schreef:Maar een PHP website zoals bijvoorbeeld Joomla is toch veel veiliger dan een website met losse HTML bestanden. ??? of zie ik dat verkeerd.
Nou een beetje wel want Joomla is juist een geliefd doelwit voor (black-hat) hackers, en als je niet de juiste beveiliging toepast aan de hand van plugins / modules kan je Joomla based website een gewilde prooi zijn voor bijvoorbeeld "de-facing" het verminken (aanpassen) van de lay-out en content, of erger.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Dit is wel handig, maar ik heb geen .htacces bestand op mijn ziggo web / ftp server, dus moet ik deze er zeker zelf op zetten.?

Omdat de web server van ziggo geen php pakt, heb ik een html fotoalbum achter een java inlog formulier geplaatst, maar het is natuurlijk helemaal mooi als ik via dat htacess alleen mijn familie toegang kan geven via hun ipadres.
19
Verder moet je zorgen dat je bestanden niet uit te voeren zijn door iedereen
Kan standaard iedereen de bestanden dan uitvoeren die je online hebt staan?
Ik heb een eigen webruimte van mijn provider en heb het html bestand wel beveiligd met een javascript inlog formulier.
Is dit dan voldoende
20
Een javascript formulier is nu niet echt een optimale beveiliging van een website, als je een bepaalde website wilt afschermen kan je beter een CMS systeem nemen.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
21
Even dit topic "bumpen" ;)

Matrix
Maar toch zou ik graag een duidelijk handleiding willen zien hoe men een website beveiligd tegen hackers. Dan denk ik aan SQL-injectie, cookie misbruik, misbruik bezoekers-input etc.
Met dit idéé is tot op heden nog niets gedaan zo te zien, ik heb al even wat info gezocht en misschien dat we dit idéé opnieuw kunnen op pakken.?

SQL injection
SQL_Injection_Prevention_Cheat_Sheet
Microsoft SQL injection
Malicious HTML tags
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
22
Ik heb die links even snel bekeken, en dat is best een interessant onderwerp om verder uit te werken.
Maar hoe het precies werkt geen idee. :oops:
M.v.g,
~*~Maaike~*~
24
Ikzelf ben ook niet echt een expert op het gebied van website beveiliging (SQL, XSS etc.).
Ik kan wel een efficiënte handleiding typen over het beveiligen van een Wordpress blog, of een kort stukje over anti-spam in phpbb forums..
26
Ik zal, op de momenten dat ik tijd vrij heb, werken aan de Wordpres veiligheidshandleiding.
  • up-to-date
  • veiligheids-plugins
  • .htacces en dergelijke

Ik hou jullie op de hoogte.. :good:
27
Ik ben zeer benieuwd :geek:
Ik zal eens duiken in het algemene qua beveiligen van een website.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
28
Phoenix schreef:Ik zal eens duiken in het algemene qua beveiligen van een website.
Dit artikel al gelezen? Wel redelijk ingewikkeld, maar misschien kan iemand het iets vereenvoudigen..
30
Matrix schreef:
Phoenix schreef:Ik zal eens duiken in het algemene qua beveiligen van een website.
Dit artikel al gelezen? Wel redelijk ingewikkeld, maar misschien kan iemand het iets vereenvoudigen..
Dat ziet er inderdaad behoorlijk ingewikkeld uit. :oops:
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”