Plaats reactie
16
Op de manier de 'Dasle' aangeeft zou het toch moeten werken, want je kunt immers de NAS bereiken.

Ga eens naar deze computer maak een nieuwe "netwerk verbinding" aan met het ip-adres van de NAS ==> gevolgd door een share.
Kan je nu via deze directe verbinding wel de NAS bereiken.

Groet Maxstar
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Bedankt voor het blijven adviseren, maar ik wordt er wanhopig van. Ik kom weer niet op de schijf :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik heb van Microsoft wel een uitleg gekregen, maar ik weet er geen raad mee; misschien dat jij er iets mee kan.

Grtz

J@rjar 8)

Hoi Jarjar,

Volgens de webpagina http://www.argosy.com.tw/product-detial.php?prod_id=107 werkt dit apparaat met de Samba software om Windows File sharing (SMB) te emuleren.
Het lijkt er nu op dat wanneer je naar het apparaat toegaat vanaf jouw Windows 7 PC dat de harddisk vraagt welke user je bent en dat het antwoord wat hij van Windows 7 krijgt (meestal de gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je bent ingelogt) geen recht heeft op toegang.
Het apparaat heeft volgens de beschrijving een HTTP interface waarmee je waarschijnlijk dingen kunt instellen als gebruikers etc, kun je wel op deze pagina (http://storage) en daar inloggen? Wellicht kun je daar dan proberen om een gebruiker aan te maken die hetzelfde heet als je huidige Windows gebruiker en met hetzelfde wachtwoord.

Sinds Windows Vista is er ook een nieuwe versie van SMB (v2.0) geintroduceerd maar aangezien dat het wel werkt met Windows Vista ga ik er even vanuit dat dit niet het probleem is. Mocht je willen testen met SMB 2.0 uit dan kun je hier kijken maar als je niet al te technisch bent zou ik daar nog even niet aan beginnen.

http://www.petri.co.il/how-to-disable-s ... r-2008.htm
20
Ik heb van Microsoft wel een uitleg gekregen, maar ik weet er geen raad mee; misschien dat jij er iets mee kan.
Als eerste zou ik de tip! van Microsoft proberen, door de inlog gegevens van de NAS identiek in te stellen als de inloggegevens van de Windows 7 machine.

Wat de SMB truc betreft, valt het best wel meer hoor, alleen heeft deze een bijna identieke uitwerking als de register tip! van Dasle, niettemin kan je deze tweak toch even uitproberen.

1. Ga naar start>uitvoeren> cmd of geef het commando cmd op in het zoekvenster van het startmenu.

2. Geef nu achter de prompt één voor één de volgende regels op gevolgd door enter,

Code: Selecteer alles

sc config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/mrxsmb20/nsi
sc config mrxsmb20 start= auto
3. Sluit CMD nu af, en ga naar start>uitvoeren en geef hiet get commando "regedit" op.
Navigeer nu naar de volgende sleutel
  • HKLM\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
4. Klik nu met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van het register en maak een nieuwe REG_DWORD aan genaamd Smb2
Met de volgende waardegegevens kan je Smb2 in en uitschakelen.
0=disabled (uitgeschakeld)
1=enabled (ingeschakeld)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Als je niet zelf aan het register wilt sleutelen kan je ook de onderstaande register tweak downloaden en gebruiken.

Register bestand

Verder kan je de volgende commando's
  • sc config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/mrxsmb20/nsi
  • sc config mrxsmb20 start= auto
Ook door het volgende batch bestand laten uitvoeren.

Batch bestand

Groet Maxstar
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
:D :D :D :D :D
Het is eindelijk gelukt. Ik heb alle stappen nogmaals doorgenomen en ik kan via een ftp programma de NAS benaderen. Hij werkt jammer genoeg niet meer als voorheen (direkt via het netwerk) maar ik heb gelukkig weer toegang tot mijn bestanden.

Bedankt voor alle adviezen

Grtz 8) J@rjar 8)

PS ik ga ook nog eens kijken of ik het via de manier van Microsoft het voor elkaar krijg
23
Hoi J@rjar,

Mooi dat het je eindelijk gelukt is. Veel mensen zitten met gelijkaardige problemen en de oplossingen lopen sterk uiteen. Maar zo zie je maar de aanhouder wint. ;)
Groetjes Dasle
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”