Plaats reactie
1
Beste mensen,

Ik beheer zo'n kleine 50 website van mensen die via diverse verenigingen en stichtingen in de gemeente met kunst en cultuur te maken hebben.
Deze website's staan onder een tal van verschillende webhosting aanbieders verspreid en dit wil ik graag bij één en dezelfde partij gaan onderbrengen.
Nu heb ik hier al eens rondvraag naar gedaan maar daar ben ik niet veel mee opgeschoten vandaar dat ik deze vraag nu eens op een onafhankelijk forum stel.

Mijn doel
Mijn uiteindelijke doel is om alle website's bij één bedrijf onder te brengen waarvan de hosting op mijn naam mag komen te staan maar de domeinnamen niet maar dat die op de naam van de eigenaar blijft.
Als ik alles bij één bedrijf host dan moet iedereen wel zijn eigen website kunnen benaderen via de FTP maar niet die van de anderen mensen. Ik zelf wil dan wel in één oogopslag op de server de verschillende websites kunnen benaderen.
Ik heb al rondgekeken en ik zou dan uitkomen op een eigen server of een virtual private server, maar ik vroeg mij af of er nog andere mogelijkheden zijn.

Toekomst
In de toekomst zullen er meer website´s bijkomen dus is het de bedoeling dat ik dit zelf makkelijk kan uitbreiden.

Hosting
Het belangrijkste is dat de hosting niet te duur gaat worden en dat dit honderden euro's per maand gaat kosten, het liefst zoek ik dan ook een soort van maatwerk oplossing wat ik zelf kan uitbreiden in de toekomst.
De statistieken heb ik globaal doorgenomen en van alle website's bij elkaar genomen kom ik bij de opslagruimte niet boven de 2500Megabyte uit en het maandelijkse dataverkeer is naar schatting gemiddeld 40Gigabyte.

Alvast bedankt aan eenieder die mij verder kan helpen.
2
Hoi en welkom op het forum,

In plaats van het beheren van een eigen server zou je eens naar het reseller-pakket van Antagonist kunnen kijken, deze kan je zelf met blokken uitbreiden.
Ralf schreef:Het belangrijkste is dat de hosting niet te duur gaat worden en dat dit honderden euro's per maand gaat kosten
Wat is het maximale budget wat er beschikbaar is?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxstar,

Een maximaal budget is er niet sommige website's worden gesponsord door een stichting en andere worden weer uit eigen zak betaald. Dit zal door het bestuur wel veranderd worden maar dit maakt het op dit moment nog erg lastig om met vaste prijzen te werken.
Een snelle rekensom leert mij dat €200 per maand all-in voor alle website's echt het maximum is.

De oplossing van Antagonist spreekt mij wel aan en om en nabij kom ik daar op €50,- p/m uit. Alleen ben ik niet bekend met dit bedrijf maar de reviews die ik gelezen heb zijn in ieder geval erg positief, wat ik wel mis is het ontbreken van telefonische support.

Zover alvast bedankt.
4
Ik heb nog even zitten rekenen en voor € 70,45 kan ik 5 website's hosten waarbij ik totaal 5gb opslagruimte tot mijn beschikking heb. Dit kan ik uitbreiden met 5 GB opslagruimte, 50 GB dataverkeer per maand en 5 websites voor slechts € 59,50 euro.
Op de basis zou ik dan 9 keer een capaciteitsuitbreiding moeten nemen waarvan de totale kosten €539,10 zijn. Nu bevat het pakket 50gb opslagruimte en 500gb dataverkeer p/m.
Dit is wel heel erg veel als ik kijk naar mijn schatting van 2.5gb opslagruimte en 40gb dataverkeer.
6
Het zijn allemaal website's die te maken hebben met kunst en cultuur dus dit varieert van website's met schilderijen, beelden, sieraden en noem maar op.
De meest zijn opgebouwd in HTML en vrij simpel opgezet maar er zijn ook Wordpress, Drupal en Joomla website's die aan SQL zijn gekoppeld en meer onderhoud nodig hebben.
De hoeveelheid opslagruimte en dataverkeer hoeft natuurlijk niet volledig gebruikt te worden.
Dat begrijp ik maar als ik het met minder kan doen en de kosten kan drukken zou dit wel mooi meegenomen zijn.
Ik ga hier nog eens goed over nadenken.

In ieder geval bedankt voor het snelle advies. :dank:
7
Hoi,
Ralf schreef:Dat begrijp ik maar als ik het met minder kan doen en de kosten kan drukken zou dit wel mooi meegenomen zijn.
Voor meer informatie kan je het beste even contact met Antagonist zelf opnemen denk ik.
https://www.antagonist.nl/over-ons/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Beste Alex,

Bedankt voor het aanbod, momenteel zijn wij aan het inventariseren en verwachten begin 2013 te starten met het onderbrengen van alle websites bij dezelfde hosting provider.
Als ik zo kijk naar de door u aangeboden pakketten kijk is het verschil bij Antagonist erg groot die veel meer mogelijkheden en opties standaard in het pakket geeft voor een goedkoper tarief.
10
Geachte Ralf,

Na het lezen van uw laatste reactie wil ik u onze diensten aanbieden aangezien u begin 2013 begint met het opnieuw onderbrengen van uw websites.

Wij kunnen u hosting servers bieden vanaf €0.50 per maand. Bij deze server krijgt u 1gb opslag en 15gb dataverkeer. Dus als ik een kort rekensommetje maak gaat u dat ongeveer €25,- per maand kosten (exclusief domein namen). Mocht u ook uw domeinnamen bij ons willen hosten dan doen wij dat vanaf €0,70 per maand.

Ook kunnen wij de domein namen en hosting servers aan verschillende accounts linken en dus is het geen probleem om de hosting aan de een te linken en de domein naam aan de ander.

Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen via het onderstaande e-mail adres.

Met vriendelijke groet,
Wgeerlings webhosting
contact@wgeerlings.nl
wgeerlings.nl
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”