Plaats reactie
1
Bij Neowin lees ik het gerucht dat uit documentatie van Microsoft blijkt, dat vanaf 2023 voor laptops een webcam een vereiste is om Windows 11 te gebruiken. Dit moet haast wel een grap zijn, er worden immers nog steeds laptops gemaakt die geen webcam aan boord hebben. ::)
However, buried deep inside Microsoft's documentation was the webcam requirement. For now, Microsoft notes that both front and rear webcams are optional. However, the company adds that all devices (except desktop PCs) will be required to have a forward-facing webcam. This condition will kick in from January 1, 2023 and should force manufacturers to include a webcam in devices like laptops or tablets.
https://www.neowin.net/news/microsoft-w ... from-2023/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Absurd dat een webcam verplicht zou worden. Vraag me af of dat wel mag volgens de wet op de privacy.
Dat wordt afplakken of zo'n schuifje plakken.
Wat is de volgende hardware-eis, een bankpas-reader ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
PeterJ schreef: Vraag me af of dat wel mag volgens de wet op de privacy.
Goede vraag, sowieso is het uiterst vreemd om optionele hardware te vereisen. En wat als je de webcam in de BIOS/UEFI hebt uitgeschakeld? Verder vraag ik me af wat de beweegredenen zijn om voor laptops een webcam te vereisen. De enige reden die ik kan bedenken is om Windows Hello meer te promoten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”