Plaats reactie
1
Hierbij de nieuwe ledengroep indeling van het forum.

0 Berichten PC web plus - Beginner           
50 Berichten  PC web plus - Up to date       
100 Berichten PC web plus - Gevorderd       
150 Berichten PC web plus - Bewoner         
200 Berichten PC web plus - Doctorandus   
250 Berichten  PC web plus - Expert             
300 Berichten PC web plus - Hero member   
350 Berichten  PC web plus - Freak               
400 Berichten  PC web plus - Royal member   
500 Berichten PC web plus - Senior member 
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Dit is leuker dan de standaard SMF benamingen, maar waarom engelse en nederlandse benamingen door eklaar.  ???
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
4
Aanpassingen aan de rangen en ledengroepen.

Dit is nu de indeling qua gebruikers rangen op het forum.

Rangen Forum-leden
0 - 50 berichten = PC Web Plus - Member
50 - 500 berichten = PC Web Plus - Up To Date
500 - 1000 berichten = PC Web Plus - Royal Member
1000 - ? berichten = PC Web Plus - Senior Member
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Maxstar schreef:Aanpassingen aan de rangen en ledengroepen.

Dit is nu de indeling qua gebruikers rangen op het forum.

Rangen Forum-leden
0 - 50 berichten = PC Web Plus - Member
50 - 500 berichten = PC Web Plus - Up To Date
500 - 1000 berichten = PC Web Plus - Royal Member
1000 - ? berichten = PC Web Plus - Senior Member
Is het niet leuker om meer rangen te hebben?
Er zit namelijk wel een verschil tussen:
0 - 50 en 50 - 500

Ik pleit zelf meer voor iets van 0 - 100 en 100 - 250 en 250 - 500 en 500-1000 en dan 1000-..?

Dan komt er dus één rang bij, maar heb je een wat beter geschaald model (althans dat is mijn mening). Iemand die 60 berichten heeft geplaatst is ook wel up-to-date, maar anders dan iemand met 450 berichten. Voor de rest vind ik goede benamingen. Omdat ik natuurlijk één rang er meer bij heb gezet, zou je nog het zo kunnen doen: (maar maakt niet veel uit verder)
0 - 100 = PC Web Plus - Starter
100 - 250 = PC Web Plus - Junior Member (of up-to-date)
250 - 500 = PC Web Plus - Full Member
500 - 1000 = PC Web Plus - Royal Member
1000 - ? = PC Web Plus - Senior Member

Het is echter maar een idee, ik geef ook maar mijn mening. :D

Ik hoor wel wat je ervan denkt Maxstar of andere mods! :goed:
MVG,

Kevin
7
Hi,
het maakt eigenlijk niet uit hoe je het doet want die rangen zeggen weinig.
Als ik b.v. kijk naar het PCM forum daar zijn er die al meer dan 500 maal in
het 3-woorden verhaal hebben gepost, laat staan het niet ter zake doende
commentaar op vragen.
Dus ik vindt het best hoe je het doet.
Groet Piet.
8
Je kan natuurlijk voor de rangen bepaalde forumgedeeltes niet mee laten tellen. Hierdoor is het al meer waarheidsgetrouw, ik schat +/- zo'n 80%. En die onzinnige antwoorden, ja.. dat is overal het geval. Daar kan je niets aan doen.

Anders moet je gaan werken met Karma, maar of dat nou echt dé oplossing is?

Ik gaf alleen mijn visie, dat is alles ;)
MVG,

Kevin
10
Is het niet leuker om meer rangen te hebben?
Als ik eerlijk moet zijn vindt ik de ingestelde rangen naar het aantale berichten overbodig.
Iemand die 60 berichten heeft geplaatst is ook wel up-to-date, maar anders dan iemand met 450 berichten.
Dit is dan gelijk een mooi voorbeeld waarom ik het eigenlijk overbodig vindt, want wat is er dan anders.

Een andere optie is natuurlijk om bijvoorbeeld alleen het sterren systeem te gebruiken voor de post-count en ieder lid gewoon als (PC Web Plus - Member) weer te geven.

PC Web Plus - Member
0 - 100 berichten 1 ster
100 - 300 berichten 2 sterren
300 - 500 berichten 3 sterren
500 - 800 berichten 4 sterren
800 - 1000 berichten 5 sterren
1000 + berichten 6 sterren
M.v.g,
~*~Maaike~*~
12
@ maaike,

Daar moet ik je wel gelijk in geven. Zo kan je in ieder geval wel zien wie er al wat langer op het forum aanwezig is. Immers wie meer berichten heeft geplaatst is vaak ook al langer lid. En dit hoeft niet direct iets te zeggen over zijn vaardigheden. Wel is het sterrensysteem leuk, zo krijg je toch een indruk van een gebruiker en zijn activiteiten op het forum.

Daar ben ik wel voor. :goed:
MVG,

Kevin
13
Op elk forum zie je zulk soort dingen terug, en inderdaad is het wel grappig maar het voegt eigenlijk totaal niets toe aan een forum.
En zoals Piet al aankaart kan je alleen met off-topic reacties een bepaalde status behalen, op een ander forum waar ik ook kom heb je dat ook en daar gaat het helemaal ver, ik kijk er niet eens meer naar.
Giga member, Giga Honourable Senior Member, Tera Honourable Senior Member, Giga Senior en ga zo maar door.

Het idee van Maaike vindt ik wel goed gevonden, een standaard naam en dan een sterrenstatus.
14
Het voegt ook inderdaad niet toe, maar zoals je al zei het is best grappig af en toe.

Sowieso zou ik off-topic onderdelen of wat minder gericht op het bieden van hulp uitsluiten van deelname voor het meetellen van het aantal posts. Dan zou het vooral om het hardware, software, en malware gedeelte gaan. Niet dit onderdeel of het ICT Nieuws.

Maar zoals ik al zei, het idee van Maaike vind ik goed gevonden. Dat vind ik een strak plan. :good:

@ Maxstar wat is jouw visie hierop?
MVG,

Kevin
15
Maar zoals ik al zei, het idee van Maaike vind ik goed gevonden. Dat vind ik een strak plan.
Hier ben ik het helemaal mee eens, gewoon één naam voor leden en verder geen poespas meer.. :good:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”