Wat vinden jullie van het forum ICT nieuws.

Voor vragen en mededelingen betreffende het forum en de website.

Is het forum ``ICT Nieuws,, met de hedendaagse invulling een waardevolle toevoeging voor het forum?

Het forum verzamelt algemeen ICT nieuws en dat bekijk ik met regelmaat.
11
39%
Ik kom regelmatig op het forum maar bekijk niet tot nauwelijks het algemene ICT nieuws wat is geplaatst.
13
46%
Algemeen antwoord (zie reactie)!
4
14%

Totaal aantal stemmen: 28
Fox
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: Avast (gratis)
AM: Anti-Exploit
FW: Windows

10 jul 2011 17:00

Dat is zeker waar Chato en dat maakt het tot een community zoals het moet zijn, niet dat ik daar verder iets over te zeggen heb of in te brengen. :TooFunny:
Maar persoonlijk vind ik dit een fijn en soepel forum zonder onnodige poespas en regeltjes en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Keep up the good work guys. :good:
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Angel@
Security colleague
Kennisniveau: (3) Expert
AV: avast! Free & IS

10 jul 2011 18:40

Al het algemene nieuws interesseert mij niet zo, via mailinglists en nieuwsbrieven lees ik het al vaak eerder dat dat het op het WWW staat.
Maar voor colums ben ik wel te porren, zal eens een voorbeeld gaan typen. :Typer: Angel@ pakt even een glaasje Port. :D
If it ain't broken, don't fix it
Fox
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

11 jul 2011 09:46

Leuk stukje maar vind het zelf iets te rommelig misschien had je er wat meer tijd voor moeten vrij maken, ik mis vooral een aantal verbanden in de context en daarom kom het rommelig over ;)
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Afbeelding
Kape
VIP PC Helpforum
AV: AVG
FW: Comodo

11 jul 2011 10:53

Goede poging ... maar ook niet meer dan dat. Kijk alvast niet uit naar een vervolg. Meteen ook een treffend bewijs dat ook "columns" geen meerwaarde bieden voor een forum. Jammer, maar helaas ...

Geloof nooit dat er veel forumgebruikers hier echt op zitten te wachten. De kern van een forum - hier en elders - draait nog steeds om "probleemoplossing" en daar leveren ICT-nieuws, columns en zelfs de wat speelsere forumonderdelen zoals café's, praatjeshoeken, e.d. geen enkel bijdrage toe.
Angel@
Security colleague

11 jul 2011 18:28

Fox schreef:Leuk stukje maar vind het zelf iets te rommelig misschien had je er wat meer tijd voor moeten vrij maken, ik mis vooral een aantal verbanden in de context en daarom kom het rommelig over ;)
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Aan tijd heb ik sowieso gebrek en had het misschien helemaal niet moeten plaatsen op dit moment. ::)
KAPE schreef:Goede poging ... maar ook niet meer dan dat. Kijk alvast niet uit naar een vervolg. Meteen ook een treffend bewijs dat ook "columns" geen meerwaarde bieden voor een forum. Jammer, maar helaas ...
Dit is een heikel punt qua twijfel voor zowel de gebruiker alsook de lezer, en niet iedereen kan je tegelijkertijd bekoren met welke info dan ook.
Maar ik had dit nog niet gelijk moeten plaatsen omdat het nog te veel ruwe kantjes heeft zoals ik nu lees. (PORT). :w00t:
KAPE schreef:Geloof nooit dat er veel forumgebruikers hier echt op zitten te wachten. De kern van een forum - hier en elders - draait nog steeds om "probleemoplossing" en daar leveren ICT-nieuws, columns en zelfs de wat speelsere forumonderdelen zoals café's, praatjeshoeken, e.d. geen enkel bijdrage toe.
Aan Fox gaf ik dit ook al toe dat ik het (nog) niet of helemaal niet had moeten plaatsen en van mij mag het ook verwijderd of verplaatst worden. (FAIL)

Maar dat een forum alleen bestaat als terugval bij "probleemoplossing" ben ik niet met je eens, een forum kan ook informatief zijn zoals het voeren van een discussie over een bepaald onderwerp waarbij de deelnemende leden hun mening en ervaringen ventileren.
Van standaard HELP!!! (hulp) forums zijn er al genoeg en misschien wil dit forum wel een heel ander beleid gaan voeren zodat het geen 13 in een dozijn forum gaat worden? en verandering is evolutie en wie niet waagt die niet wint. :D
Kape
VIP PC Helpforum

12 jul 2011 10:00

Angel@ schreef:Maar dat een forum alleen bestaat als terugval bij "probleemoplossing" ben ik niet met je eens, een forum kan ook informatief zijn zoals het voeren van een discussie over een bepaald onderwerp waarbij de deelnemende leden hun mening en ervaringen ventileren.
Van standaard HELP!!! (hulp) forums zijn er al genoeg en misschien wil dit forum wel een heel ander beleid gaan voeren zodat het geen 13 in een dozijn forum gaat worden? en verandering is evolutie en wie niet waagt die niet wint. :D
Dit is een (interessante) optie waarin ik je wel kan volgen en een mogelijke unique-selling-position voor een Nederlandstalig forum. Alleen is de vraag hoeveel forumgebruikers er dan nog gaan overblijven, hoeveel leden er actief gaan deelnemen aan discussies en hoeveel nieuwkomers er nog te noteren zullen vallen als je naar een discussieforum evolueert en de "probleemoplossing" opzij schuift.

En in zijn huidige vormgeving - zie naar de onderverdeling ("Computer Problemen & Vragen" en "Beveiliging & Privacy") van het huidige forum - wijst alles er op dat "probleemoplossing" wel degelijk de prioritaire doelstelling was en is van oprichters en beheerders van PCW+.
Maxstar
Administrator
Administrator
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

12 jul 2011 14:56

KAPE schreef:En in zijn huidige vormgeving - zie naar de onderverdeling ("Computer Problemen & Vragen" en "Beveiliging & Privacy") van het huidige forum - wijst alles er op dat "probleemoplossing" wel degelijk de prioritaire doelstelling was en is van oprichters en beheerders van PCW+.
Dat klopt helemaal en dat zal ook de kerntaak van het forum blijven, maar discussiëren buiten problemen om moet ook mogelijk zijn.
Omdat ik vandaag toch een update van de forum software heb doorgevoerd heb ik gelijk maar een aantal knopen doorgehakt en wat veranderingen gemaakt.

1. Er is geen aparte nieuwssectie meer op het forum, alle berichten zijn verplaatst naar het 'nieuwsarchief'.
2. Er worden geen persberichten meer geplaatst op het forum die niet van belang zijn.
3. Er is wel een nieuwe forumsectie i.p.v. de nieuwssectie gekomen om toch over diverse onderwerpen en nieuwsitems te kunnen discussiëren, namelijk het 'algemene discussie forum'.
Fox
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

13 jul 2011 11:17

Lijkt mij een uitstekende verandering voor het forum. :good:
Afbeelding
Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

13 jul 2011 12:17

Ik vindt het eigenlijk wel jammer dat het ICT nieuws nu weg is vond het wel makkelijk. :neu:
Angel@
Security colleague

13 jul 2011 17:55

Fox schreef:Lijkt mij een uitstekende verandering voor het forum. :good:
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn en echt grandioos dat dit zo snel is veranderd.
pcweb+ dikke pluim voor jullie :goed:
Phoenix
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
AV: Avira
FW: Windows Firewall
Contacteer:

13 jul 2011 23:07

Uitstekend toch zo die nieuwe indeling.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
Piet Koenen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
AV: Avast Pro
AM: Malwarebytes

14 jul 2011 09:25

Beter!!
Groet Piet.
Kape
VIP PC Helpforum

14 jul 2011 09:42

Een uitstekende oplossing ... nu nog even de invulling ervan afwachten, maar dat zal wel snor zitten ;)
Plaats reactie

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”