Plaats reactie

Is het forum ``ICT Nieuws,, met de hedendaagse invulling een waardevolle toevoeging voor het forum?

Het forum verzamelt algemeen ICT nieuws en dat bekijk ik met regelmaat.
Totaal aantal stemmen: 11 (39%)
Ik kom regelmatig op het forum maar bekijk niet tot nauwelijks het algemene ICT nieuws wat is geplaatst.
Totaal aantal stemmen: 13 (46%)
Algemeen antwoord (zie reactie)!
Totaal aantal stemmen: 4 (14%)
Totaal aantal stemmen: 28
16
Dat is zeker waar Chato en dat maakt het tot een community zoals het moet zijn, niet dat ik daar verder iets over te zeggen heb of in te brengen. :TooFunny:
Maar persoonlijk vind ik dit een fijn en soepel forum zonder onnodige poespas en regeltjes en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Keep up the good work guys. :good:
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
17
Al het algemene nieuws interesseert mij niet zo, via mailinglists en nieuwsbrieven lees ik het al vaak eerder dat dat het op het WWW staat.
Maar voor colums ben ik wel te porren, zal eens een voorbeeld gaan typen. :Typer: Angel@ pakt even een glaasje Port. :D
If it ain't broken, don't fix it
18
Leuk stukje maar vind het zelf iets te rommelig misschien had je er wat meer tijd voor moeten vrij maken, ik mis vooral een aantal verbanden in de context en daarom kom het rommelig over ;)
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
19
Goede poging ... maar ook niet meer dan dat. Kijk alvast niet uit naar een vervolg. Meteen ook een treffend bewijs dat ook "columns" geen meerwaarde bieden voor een forum. Jammer, maar helaas ...

Geloof nooit dat er veel forumgebruikers hier echt op zitten te wachten. De kern van een forum - hier en elders - draait nog steeds om "probleemoplossing" en daar leveren ICT-nieuws, columns en zelfs de wat speelsere forumonderdelen zoals café's, praatjeshoeken, e.d. geen enkel bijdrage toe.
20
Fox schreef:Leuk stukje maar vind het zelf iets te rommelig misschien had je er wat meer tijd voor moeten vrij maken, ik mis vooral een aantal verbanden in de context en daarom kom het rommelig over ;)
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Aan tijd heb ik sowieso gebrek en had het misschien helemaal niet moeten plaatsen op dit moment. ::)
KAPE schreef:Goede poging ... maar ook niet meer dan dat. Kijk alvast niet uit naar een vervolg. Meteen ook een treffend bewijs dat ook "columns" geen meerwaarde bieden voor een forum. Jammer, maar helaas ...
Dit is een heikel punt qua twijfel voor zowel de gebruiker alsook de lezer, en niet iedereen kan je tegelijkertijd bekoren met welke info dan ook.
Maar ik had dit nog niet gelijk moeten plaatsen omdat het nog te veel ruwe kantjes heeft zoals ik nu lees. (PORT). :w00t:
KAPE schreef:Geloof nooit dat er veel forumgebruikers hier echt op zitten te wachten. De kern van een forum - hier en elders - draait nog steeds om "probleemoplossing" en daar leveren ICT-nieuws, columns en zelfs de wat speelsere forumonderdelen zoals café's, praatjeshoeken, e.d. geen enkel bijdrage toe.
Aan Fox gaf ik dit ook al toe dat ik het (nog) niet of helemaal niet had moeten plaatsen en van mij mag het ook verwijderd of verplaatst worden. (FAIL)

Maar dat een forum alleen bestaat als terugval bij "probleemoplossing" ben ik niet met je eens, een forum kan ook informatief zijn zoals het voeren van een discussie over een bepaald onderwerp waarbij de deelnemende leden hun mening en ervaringen ventileren.
Van standaard HELP!!! (hulp) forums zijn er al genoeg en misschien wil dit forum wel een heel ander beleid gaan voeren zodat het geen 13 in een dozijn forum gaat worden? en verandering is evolutie en wie niet waagt die niet wint. :D
If it ain't broken, don't fix it
21
Angel@ schreef:Maar dat een forum alleen bestaat als terugval bij "probleemoplossing" ben ik niet met je eens, een forum kan ook informatief zijn zoals het voeren van een discussie over een bepaald onderwerp waarbij de deelnemende leden hun mening en ervaringen ventileren.
Van standaard HELP!!! (hulp) forums zijn er al genoeg en misschien wil dit forum wel een heel ander beleid gaan voeren zodat het geen 13 in een dozijn forum gaat worden? en verandering is evolutie en wie niet waagt die niet wint. :D
Dit is een (interessante) optie waarin ik je wel kan volgen en een mogelijke unique-selling-position voor een Nederlandstalig forum. Alleen is de vraag hoeveel forumgebruikers er dan nog gaan overblijven, hoeveel leden er actief gaan deelnemen aan discussies en hoeveel nieuwkomers er nog te noteren zullen vallen als je naar een discussieforum evolueert en de "probleemoplossing" opzij schuift.

En in zijn huidige vormgeving - zie naar de onderverdeling ("Computer Problemen & Vragen" en "Beveiliging & Privacy") van het huidige forum - wijst alles er op dat "probleemoplossing" wel degelijk de prioritaire doelstelling was en is van oprichters en beheerders van PCW+.
22
KAPE schreef:En in zijn huidige vormgeving - zie naar de onderverdeling ("Computer Problemen & Vragen" en "Beveiliging & Privacy") van het huidige forum - wijst alles er op dat "probleemoplossing" wel degelijk de prioritaire doelstelling was en is van oprichters en beheerders van PCW+.
Dat klopt helemaal en dat zal ook de kerntaak van het forum blijven, maar discussiëren buiten problemen om moet ook mogelijk zijn.
Omdat ik vandaag toch een update van de forum software heb doorgevoerd heb ik gelijk maar een aantal knopen doorgehakt en wat veranderingen gemaakt.

1. Er is geen aparte nieuwssectie meer op het forum, alle berichten zijn verplaatst naar het 'nieuwsarchief'.
2. Er worden geen persberichten meer geplaatst op het forum die niet van belang zijn.
3. Er is wel een nieuwe forumsectie i.p.v. de nieuwssectie gekomen om toch over diverse onderwerpen en nieuwsitems te kunnen discussiëren, namelijk het 'algemene discussie forum'.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Fox schreef:Lijkt mij een uitstekende verandering voor het forum. :good:
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn en echt grandioos dat dit zo snel is veranderd.
pcweb+ dikke pluim voor jullie :goed:
If it ain't broken, don't fix it
26
Uitstekend toch zo die nieuwe indeling.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”