Plaats reactie
1
Op laptop met Windows 7 krijg ik de melding: 'BOOTMGR is missing....'

Oplossing is vaak om vanaf de installatie-cd een herstelactie uit te voeren, maar dit werkt bij mij helaas niet.

Ik heb verder nog het volgende gedaan:
- Acronis image proberen terug te zetten
- Met het herstelprogramma van Packard bell (merk laptop) proberen een herstelpoging uit te voeren (duurde ongeveer 20 uur)
- ook met Hiren's boot verschillende acties ondernomen, zoals op proberen te starten met Windows XP en test met Memtest. Memtest vond na vele uren testen geen problemen. Opmerkelijk!

Bij al deze acties is het resultaat dat in een vroeg stadium van de installatie of test, het proces stopt. Bij de herstelpogingen krijg ik vaak de melding "Please wait a moment" en dat was het dan. Mijn voorzichtige conclusie is dat het met de harde schijf te maken heeft (vandaar de vraag in dit forum). Maar voordat ik naar een reparateur ga, zou ik graag jullie mening hierover horen.
2
Als ik zo de probleemomschrijving lees dan ben ik bang dat de harde schijf aan zijn eindje is gekomen.
Maakt de schijf ook rare tikkende geluiden en of spin-offs waardoor het lijkt alsof de schijf telkens opnieuw op gang moet komen?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Bedankt voor je reactie...

De situatie is inmiddels veranderd...

Ik heb toch nog maar een een keer een poging ondernomen om vanaf een Windows 7 cd een installatie uit te voeren. En waarachtig na zo’n half uur op "Please wait a moment" te hebben gestaan, kwam ik in het venster voor systeemherstel. Het is gelukt om de bootsector te repareren en de installatie werd voortgezet. Maar om voor mij onbegrijpelijk wijze werd het herstelproces van Packard bell uitgevoerd.

De totale installatie heeft zo’n 10 uur geduurd, natuurlijk veel te lang….. Tussentijds werd ook nog een cleanup van Sysrep plugins en een installatie van pre-cleanup uitgevoerd. Zegt mij niets! Duurde ook eindeloos. En… hoogst opmerkelijk, ik heb nu een Engelse versie i.p.v. een Nederlandse??

Ook na installatie is de laptop extreem traag. Het duurt vele minuten voordat bijv.de verkenner actief is. Ik begrijp er eerlijk gezegd steeds minder van…

Dus ik heb eigenlijk een nieuwe situatie: Bootsector gerepareerd, maar nu een extreem langzame computer, waar gewoon niet mee te werken is.

In mijn beleving moet het aan de hardware liggen. Maar ja, waaraan dan?
4
Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Bedankt voor je reactie...

Met heel veel geduld HDTune geinstalleerd, ging tergend langzaam. De 'Quick scan' leverde een halve procent damaged (rode) blocks op.
Ben nu met de volledige scan bezig. Zo te zien gaat dit, zoals je al zei, vele uren duren...

Ook nog (tip uit ander forum) CrystalDisc geinstalleerd. Het resultaat was dat er twee bolletjes (naast de ongeveer 8 blauwe) oranje waren. Er stond achter:
- reallocated sectors count, met de cijfers 157-157-140
- current pending sector count, met de cijfers 1-1-0

Niet goed natuurlijk, maar kun je nu op basis van deze info zeggen dat de hd vervangen moet worden?
7
Ja, lijkt wat overdreven en doe ik meestal ook niet. Maar wat is er nu mis mee als ik het gewoon eerlijk meld.. Ik voorzag wel dat het geen eenvoudig antwoord zou worden, en dacht 'als ik het op meerdere plekken vraag', is de kans groter dat je iemand treft die hier, bijv uit ervaring, meer van af weet.. Ook andere forum bezoekers doe je er wellicht een plezier mee. Je steekt er toch weer wat van op...
8
afarensis schreef:Niet goed natuurlijk, maar kun je nu op basis van deze info zeggen dat de hd vervangen moet worden?
Aan de problemen kan je met zekerheid wel zeggen dat de schijf aan vervanging toe is, en elk rood blokje bij HDtune is eigenlijk direct vervangen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
9
Bedankt voor je reactie. Ja, ik ben er nu ook wel van overtuigd dat de hd stuk is. Ga een nieuwe kopen en koppel dan nog even terug in dit forum.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”