Plaats reactie
46
De nieuwe muis doet helemaal niets meer. Ik kan nu alleen nog maar via dat plateau vooraan op de laptop met de vinger de aanwijzer bewegen. Ik vind dat heel erg onhandig. Ik neem aan dat de problemen met de muis niet door de muis worden veroorzaakt maar door iets anders op de laptop.
47
Sluit de nieuwe muis aan. Het maakt niet uit of deze wel of niet werkt.
Open het Configuratiescherm en klik op Apparaatbeheer.
Er verschijnt een nieuw venster.
Maak hiervan een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
48
Een screenshot maken lukt niet. Ik heb eerder wel screenshots gemaakt, maar nu lukt het niet en ook gisteren is het niet gelukt.
Als ik bij Apparaatbeheer op Muizen en andere aanwijsapparaten klik, staat daar dat zich op de laptop een ELAN Input Device en een HID-muis bevinden. 
49
Een screenshot maken lukt niet.
Maak dan een digitale foto van het scherm.
Upload de foto naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
51
Goed.
Klik op Start - Instellingen - Apparaten.
In het nieuwe scherm, klik aan de linkerkant op Muis en touchpad.
Maak opnieuw een foto of screenshot, upload het afbeeldingsbestand en post de link.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
53
Goed. onderaan de afbeelding staat de link Extra muisopties.
Klik daarop. Maak een foto van het scherm dat verschijnt en post de imgdumper-link.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
54
Mocht je willen dat er ook foto's worden gemaakt van een of meer tabbladen van het scherm met de Extra muisopties, kun je dan zeggen welke dat zijn? Dan kan ik die foto's maken en tegelijk hier plaatsen.Afbeelding
57
Plaats een vinkje bij Uitgeschakeld als externe USB-muis is aangesloten.
Klik op Toepassen en herstart de computer.

Werkt hierna de externe muis wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
58
Dat heb ik enkele dagen geleden al geprobeerd toen de muis het nog een beetje deed. Het kostte me toen de grootste moeite om het vinkje daar met behulp van de muis weer weg te halen, omdat de situatie niet verbeterde en alleen maar slechter werd.
Als ik nu dat vinkje zou plaatsen terwijl de muis nu helemaal niets meer doet, zou dat betekenen dat ik helemaal niets meer met de laptop zou kunnen doen als de situatie daardoor ook nu niet zou verbeteren. De Elan is dan immers uitgeschakeld en de muis zelf doet ook niets meer. Dat risico wil ik niet lopen. Niet in de laatste plaats, omdat ik hier geen tweede computer heb, waarmee ik het internet op zou kunnen.
59
Ik vraag me af of de touchpad en een externe muis elkaar niet in de weg zitten als dit uitgevinkt is. Als de muis of touchpad niet meer werkt kan je de meeste Windows schermen nog bedienen middels het toetsenbord, zoals met de TAB-toets, de pijltoetsen en de spatie-balk.
Maar goed, als je deze optie niet wil inschakelen, dan mag dat natuurlijk. Het is jouw computer.

Je zegt eerder, de nieuwe muis doet helemaal niets meer. Kan je in Apparaatbeheer onder het kopje Muizen en ander aanwijsapparaten eens de HID-muis de-installeren.
Herstart daarna de computer. Wordt de externe muis dan opnieuw geïnstalleerd en is deze weer bruikbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
60
Na de de-installatie van de HID-muis en het opstarten van de laptop, wordt die muis weer vermeld bij Apparaatbeheer - Muizen en andere aanwijsapparaten. De muis doet echter nog steeds helemaal niets.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”