Plaats reactie
31
Je hebt waarschijnlijk een PS2-muis zoals op onderstaande afbeelding. Afbeelding Een muis met USB-aansluiting moet wel kunnen werken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
33
Muizen kunnen kapot gaan. Bij een probleem met een muis altijd eerst een andere muis gebruiken. Liefst een muis met een draadje.
Jij hebt nu geen andere muis die past. PeterJ gaf jou in post #29 al een link naar een goedkope USB muis. Muizen zijn niet alleen te koop bij computerwinkels, maar bij tal van winkels. Loop even een Hema, Blokker of Action binnen. Bij Action heb je ook al een muis voor minder dan € 5. Als die wel goed werkt, dan heb je het probleem gevonden en kun je de draadloze muis van i.t. Works weggooien.
Ik heb zelf ook eens problemen gehad met een draadloze muis van Logitech. Schoonmaken.. nieuwe batterijen... niets hielp. Ik kocht een muisje van € 6,- bij Blokker en die doet het al jaren prima. De Logitech muis ging in de vuilnisbak. Een investering van 5 à 6 euro lijkt me toch wel te doen?
35
Wat voor muis heb je nu gekocht: een draadloze muis of een muis met een draadje?
Bij voorkeur testen met een muis met een draadje. 
Werkt de muis bij de ene USB poort niet, sluit hem dan aan op een andere USB poort.
37
TAB1963 schreef:De muis is gekocht bij de eerder aanbevolen website.
Afbeelding Meerdere malen geadviseerd om met een bedrade muis te testen.
Ook een link gegeven waar een bedrade muis wordt weergegeven.
Maar u heeft gekozen om toch één draadloos muis aan te schaffen.
Bewust stroomopwaarts zwemmen is lastig om achter het probleem te komen.

:o
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
39
Kan je nog even vertellen wat de oplossing was.
Alvast bedankt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
De nieuwe muis heb ik vandaag opnieuw via de usb-poort aangesloten op de laptop. Het enige verschil met gisteren, toen de nieuwe muis het niet deed, was dat ik vandaag de oude muis ook nog had aangesloten via de andere usb-poort. Ik kan me echter niet voorstellen dat dat de reden is waarom de nieuwe muis het nu wel doet.
De oude muis heb ik nu niet meer op de laptop aangesloten en de nieuwe muis functioneert nog steeds. Ik hoop dan ook dat het probleem definitief is opgelost.
41
Wat betreft de muis ben ik iets te voorbarig geweest. De nieuwe muis geeft nu dezelfde problemen als de oude muis. Het enige verschil is dat bij het aanklikken van een link niet drie keer of vaker dezelfde pagina wordt geladen.

Verder kom ik sinds 02.00 uur niet meer via Firefox op mijn pagina bij hotmail.com. Ik krijg dan steeds het volgende bericht:

Fout tijdens het verbinden met dub122.mail.live.com. Ongeldig OCSP-ondertekeningscertificaat in OCSP-antwoord. Foutcode: SEC_ERROR_OCSP_INVALID_SIGNING_CERT

    De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
    Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Ik had graag een screenshot van de pagina meegestuurd, maar het lukte niet om dat via PRTSCR en Paint en evenmin via de Windows-knop + PRTSCR naar de laptop te kopiëren.

Het bijzondere is dat ik vannacht al in mijn account was en toen ik na lezing van een e-mail terugging naar de overzichtspagina met alle e-mails ineens bovenstaand bericht verscheen. Ik heb daarna Firefox afgesloten en opnieuw opgestart, maar de boodschap blijft bij hotmail.com opduiken. Bij andere websites waarbij ik moet inloggen krijg ik die boodschap niet. Verder heb ik bij Firefox - Extra - Opties - Geavanceerd het vinkje weggehaald bij 'OSCP-responderservers vragen om de huidige geldigheid van certificaten te bevestigen', maar dat heeft niets geholpen. Via Edge kom ik overigens wel op hotmail.com .
Voorlopig ga ik er dan ook vanuit dat het probleem wordt veroorzaakt door hotmail.com of door Firefox en dat dit niets met mijn muis van doen heeft.

Hoe dan ook, doordat ik nu met de nieuwe muis nagenoeg dezelfde problemen ondervind als met de oude muis, neem ik aan dat de problemen met de muis niet door de muis worden veroorzaakt maar door iets anders op de laptop.
42
TABS1963 schreef:maar het lukte niet om dat via PRTSCR en Paint en evenmin via de Windows-knop + PRTSCR naar de laptop te kopiëren.
Is het niet ALT + PrtScr ?

Hier Firefox v. 53.0.3 met OCSP ingeschakeld en (net geprobeerd) bij een poging om naar outlook.com te gaan verschijnt hetzelfde probleem.
Afbeelding Het vreemde is toen ik in het adresbalk op de terugknop klikte (bovenaan links) kom ik wel in Outlook Mail.
Probeer eens .  .  .
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
43
Veel mensen hebben op dit moment problemen met het verbinden met Hotmail / Outlook.com: https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/osecurity-oother/error-when-trying-to-log-in-to-outlook-using/9f8dd00f-e4d8-4984-ac17-ecf85cacbac6
Als antwoord wordt daar een tijdelijke fix gegeven door Elajitzagren.

Zelf gebruik ik ook Firefox, maar bij mij geen problemen met laden van die pagina en inloggen. Ik gebruik deze snelkoppeling om bij mijn Outlook.com te komen: https://outlook.live.com/owa/
Ik heb er geen verklaring voor waarom de een wel en de ander geen problemen met die website heeft.

Hier zie je de actuele storingskaart voor Outlook.com: http://allestoringen.be/problemen/outlook/kaart/
Vooral uit Nederland, België en Frankrijk lijken meldingen te komen.
44
Ik ben naar hotmail.com gegaan. Nadat ik hetzelfde scherm kreeg op de terugknop gedrukt. Ik kreeg toen de vorige pagina te zien. Vervolgens op de vooruitknop geklikt en toen was ik op de overzichtspagina met alle e-mails. Ik ben nu dus via Firefox binnen, maar het is erg omslachtig.
Op internet wordt door sommigen gezegd dat het probleem door de laatste update van Firefox wordt veroorzaakt. Zo lang er geen nieuwe update is waarin het probleem wordt verholpen zou je eigenlijk Firefox terug moeten kunnen zetten naar een wat oudere versie. 
45
De nieuwe muis doet helemaal niets meer. Ik kan nu alleen nog maar via dat platteau vooraan op de laptop met de vinger de aanwijzer bewegen. Ik vind dat heel erg onhandig. Ik neem aan dat de problemen met de muis niet door de muis worden veroorzaakt maar door iets anders op de laptop.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”