Plaats reactie
1
Goedendag,

Ik weet niet of dit een software of hardware probleem is, dus correct me if I'm wrong
Als mijn laptop een lange tijd uit staat en dus koud is geworden en ik hem aan doe krijg ik deze melding: zie meegeleverde foto.
Ook hoor ik een tikkend geluid; als ik de laptop uit en weer aan doet, dezelfde melding en tikkend geluid: na 3 of 4 keer uit en aan doen gaat de laptop wel door met opstarten (misschien door het warm worden vd laptop) en is er ook geen tikkend geluid meer te horen.
Bij mijn laptop was toentertijd dat ik hem in 2015 kocht geen recovery media disc meegeleverd, dus wat te doen als het probleem zich weer voordoet en meerdere malen aan en uit doen niet meer helpt?

Omdat ik de foto niet kan downloaden hier een omschrijving wat er staat.
Dit staat op het scherm:
EVI Network 0 for IPv6 (20-89-84-35-80-FB)   boot failed
Checking media [Failed]
EVI Network 0 for IPv6 (20-89-84-35-80-FB)   boot failed

En in het midden vh scherm staat in een blok:
Default Boot device Missing or Boot Failed
Insert recovery media and hit any key
Then select Boot manager to choose a new Boot
Device or to Boot recovery media
[Ok]

Afbeelding
2
je zult om te beginnen in de bios de opstart via network moeten uitschakelen, tenzij je dat bewust hebt aanstaan natuurlijk....
tikkende geluid kan veel zijn, maar omdat ie boot device niet vindt ga je toch aan de harde schijf denken. wellicht die hd eens checken met http://www.hdtune.com/download.html neem hier rustig de bovenste, de trialversie.
ik vermoed dat je dit probleem (als de hd oké blijkt)  beter kan voorleggen aan iemand ter plekke in plaats van hulp op afstand.
3
Hallo falstring,
Ik heb de opstart via network niet bewust aan laten staan, hij was al zo ingesteld toen ik hem heb gekocht denk ik en ik weet niet hoe je de opstart via network kan uitschakelen en/of dit invloed heeft op het presteren vd laptop.
HD-tune geeft in de snelle scan aan dat er geen beschadiging is in de harde schijf, standaard scan loopt nog.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”