Plaats reactie
1
Als ik de acer Aspire Tc-780 desktop wil aanzetten gebeurt er helemaal niets. De  ventilator werkt niet, geen enkel ledje brandt.
Het lijkt of de voeding defect is maar ik heb een andere voeding geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik weet niet 100%zeker op de tweede  voeding in orde is.
Kan het ook aan iets anders liggen??. Zitten er ook ergens zekeringen in de computer?

Groet,
Frans
2
Controleer eerst of er 230Vac op het stopcontact zit waar de computer nu op aangesloten is.
Is dat goed, probeer een ander netsnoer naar de computer, mogelijk zit daar een breuk in.
Probeer nogmaals een andere voeding, Voor zover ik weet zit er alleen een zekering in de voedings-module zelf maar die is meestal niet eenvoudig te bereiken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Misschien is de aan/uit schakelaar defect of de bekabeling daar naar toe.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Ik heb geen andere schakelaar en ook geen kabeltje dus ik kan dit niet uitproberen. Vanuit de schakelaar gaat een kabelbeltje met 4 draadjes naar het moederbord. Ik durf niet willekeurig twee draaadtjes met elkaar te verbinden.
6
Je kan het beste een computer-winkel met reparatie-afdeling bezoeken waar ze de zaak kunnen nakijken of eventueel een test kunnen doen met 100% werkende voeding.
Een andere optie is een zogenaamd "Repair Cafe" bezoeken, waar de vrijwilligers moeten kunnen bepalen of de voeding defect is of dat iets anders aan de hand is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Het lijkt idd de schakelaar met bedrading of de netaansluiting te zijn.
"Op het moment dat de pc aan is

Zodra u de pc aanzet, krijgen alle onderdelen in de pc stroom. Hierdoor gaan indicatielampjes branden en ventilatoren draaien. Er moet dan ook wat te zien zijn en/of te horen als u de pc aanzet.
Zo niet, dan zou de stroomtoevoer er wel eens de oorzaak van kunnen zijn dat de computer niet opstart. Wat betekent dat:
  1. De voeding van de pc kapot is.
  2. De stekker niet goed in het stopcontact zit.
  3. Het stroomsnoer niet goed aangesloten zit op de voeding."
Hier nog een handleiding: https://www.computeridee.nl/workshop/tr ... meer-werkt/

Als je een multimeter hebt kun je wel meten of aan het uiteinde van de kabeltjes een reactie op treedt als je het schakelaartje bedient.
Heb je goed gecontroleerd of er wel spanning op je wandcontactdoos staat? Zekering/aardlek er uit?
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
9
Schakelaar werkt. Voeding vermoedelijk stuk als ik de groene draad doorverbind met een zwarte gaat de ventilator in mijn voeding niet werken. Bij een andere oudere werkt de ventilator bij doorverbinden wel.
Groet, 
Frans
13
Fijn dat je het gevonden hebt. Al was de weg naar een oplossing lastig. Het mobo is altijd het laatste dat je wilt vervangen. Ik heb het ook ooit gehad. Was toen ps 3 mnd oud.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
14
Moederbord was stuk.
Aha, dan gebeurt er ook niet zoveel. Bedankt voor de oplossing.
Hoe oud was het defecte moederbord ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”