Plaats reactie
1
Hallo,
Heeft iemand een advies over het volgende.
Ik heb een partitie  e:\  met daarin 4 mappen (geen losse files daarbuiten) en de prullenbak is leeg.
Ik heb in een van deze mappen een grote submap gehad maar kan deze niet meer vinden , staat er niet meer in.
Als ik met eigenschappen de partitie  e:\  bekijk geeft hij aan dat er  496MB  is gebruikt.
Als ik de 4 mappen afzonderlijk met eigenschappen bekijk dan is de grootte van de afzonderlijke mappen
resp.  map1=106MB   map2=12MB   map3=164 MB   en  map4=3MB       samen dus 285MB  
Ik mis dus  496-285= 211MB   ,  dit zou de grootte van de verdwenen kunnen zijn.
Heb met   <map en zoekopties wijzigen>     < verborgen bestanden mappen en stations weergeven>   op aan gezet.
Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is en hoe ik dit kan oplossen.
Met vriendelijke groet.
2
Hallo,

Probeer het volgende eens:

Download de laatste versie van Spacesniffer en sla het bestand op.
Na het downloaden pak je het bestand uit. Installatie is niet vereist.
Klik met de rechtermuisknop op SpaceSniffer.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren waarna het programma start.
Afbeelding In het venster wat opent kies je het station welke je in kaart wil brengen (bij jou e:/ ) en klik vervolgens op Start.
Er word nu een grafisch overzicht gemaakt van de mappen en bestanden die op dit station aanwezig zijn.
Dit kan een tijdje duren afhankelijk van de grootte van het station, plaats als het programma klaar is een screenshot ervan in je volgende bericht.
Uitleg printscreen: viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo Abbs,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb gedaan wat je hebt voorgesteld.
Alleen bij het plaatsen van de printscreen krijg ik de volgende melding :
      Je bericht bevat 200565 tekens.
      Het maximaal aantal tekens dat is toegestaan is 60000.
Spacesniffer geeft aan E:\  = 341.4MB     en partitie eigenschappen geeft aan  E:\ = 496MB
Heb jij enig idee hoe het komt dat Spacesniffer aangeeft dat E:\ = 341.4MB   en eigenschappen  gebruik  E:\ = 496MB
Er zit hier een verschil van 150MB  in.
Met vriendelijke groet,
4
Hallo,

Een printscreen moet je uploaden en dan de verkregen link hier plaatsen, hier staat de uitleg: viewtopic.php?f=4&t=4036
Maak ook een printscreen van Systeembeheer: https://www.ct.nl/workshops/partitie-be ... r-windows/
Klik op de e:/ schijf en maak daar een printscreen van.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hallo,
Heb met  <Spacesniffer>  een overzicht gemaakt van partitie E:\    er zou  1.4MB  gebruikt zijn.
Met <Eigenschappen>  een overzicht gemaakt van partitie E:\   er zou  155MB  gebruikt zijn.
Met <Eigenschappen - Extra - Foutcontrole>  partitie E:\  gecontroleerd
Heb het logboek geopend om te bekijken , ik begrijp dat er nog file (records) aanwezig zijn.
Heb een afbeelding van schijfbeheer gemaakt.
Het alle bovenstaande gegevens op het scherm geplaatst en er een screenshot van gemaakt .
Afbeelding
Heb je enig idee wat er loos is ?
6
Hallo,

Download Recuva Portable: https://www.ccleaner.com/recuva/download/portable

Kijk of dit programma je map vind (hier een aantal handleidingen)
https://computertotaal.nl/artikelen/app ... uva-21609/
https://www.computeridee.nl/workshop/recuva/
https://computertotaal.nl/artikelen/app ... ECTED=True
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hallo Abbs
Ik heb Recuva gebruikt , hiermee heb ik het een en ander terug gehaald maar niet wat ik wilde (alleen oude muk).
Ben er al van overtuigd dat ik de mappen welke weg waren niet meer terug krijg , pech gehad (heb denk ik nog wel een backup).
Is niet erg , wat ik wel raar vind is dat de partitie niet leeg is.
Heb een screenshot van de partitie E:\  gemaakt en deze is leeg zoals hij aangeeft.
Heb met <Eigenschappen van E:\ >  gekeken hoeveel er gebruik is in E:  ,  waarbij aangegeven wordt dat 163MB  is gebruikt.
Heb schijfopruiming voor E:\  gebruikt , en deze is ook leeg.
Heb <Eigenschappen - Extra - Foutcontrole>  gedaan en er wordt aangegeven dat er file records zijn .
Het is makkelijk om de schijf leeg te krijgen , formatteren en hij is leeg.
Maar ben nu benieuwd hoe het komt dat de <Verkenner van windows> anders aangeeft dan <Eigenschappen en onderliggende tools>
Heb jij een idee ? Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”