Plaats reactie
1
Ik heb nog een externe harddisk in behuizing van Diginote 3,5", IDE/Parallel -ATA Interface 500 GB, USB 1.1/2.0

Als ik de harddisk aansluit, laat de computer hem niet meer zien. Ik heb Windows 10 en het besturingssysteem op de doos geeft aan Windows XP of Windows 2000. Op de harddisk heb ik back-ups staan. Heeft iemand advies of en hoe ik die nog kan lezen?
2
@ KeesT,

:welkom:

Heb je al geprobeerd de externe harde schijf aan te sluiten aan een ander computer?
Wordt de externe harde schijf herkent in Schijfbeheer?
Heeft de externe harde schijf wel een stationsletter?
Controleer de kabel, . . .  een kink in de kabel?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Ik heb dat allemaal geprobeerd, maar de externe harde schijf wordt niet herkend in Schijfbeheer. Ook geen stationsletter. Ik begin nu te vermoeden dat het met de nieuwe Windows niet meer gaat. Dat zou wel erg zijn. Misschien komt er nog een suggestie.
Hartelijk dank voor je reactie.
4
Kijk eens naar de USB pluggen op je Windows 10 computer. Zijn die voorzien van een blauw of zwart lipje ?
Als je computer voorzien is van een USB poort met een zwart lipje zou ik die eens proberen. Zwarte USB pluggen zijn namelijk trager dan blauwe en komt daarmee beter overeen met de eigenschappen van je externe schijf.
Het verschil tussen beide USB pluggen zie je in onderstaande video:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Heel hartelijk dank voor jullie hulp. Ik ben naar de andere USB ingangen gegaan en bij de 1e was het al raak. Ik kan de externe schijf weer lezen. De nieuwe Windows versie had er dus niets mee te maken. Nogmaals bedankt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”