Gesloten
1
De laserprinter wordt niet meer in het wifi netwerk herkend (code error 45), nadat er een glasvezelkastje en een nieuw modem (Experia Box V10A) zijn geinstalleerd.
Voorheen werkte de printer uitstekend.
Besturingssysteem Windows 10 versie 1809, 64 bits.
Waaraan kan dat liggen, wordt de (verouderde) printer niet meer ondersteund?
2
Neem deze link eens door en zie het antwoord van Galdor68.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Bedankt! De printer is niet aangesloten, dan rest updaten van drivers, echter ik zie na scan met DriverEasy geen Brother driver(s) er bij staan.
Is het raadzaam om toch alle resterende drivers te downloaden/updaten? 
Gebeurt het downloaden/installeren automatisch, zonder "ingewikkelde vragen"?
Galdor68 is me bekend van een ander forum, hij/zij geeft geweldige support! 
4
Jij doet een multipost zie ik, dit is niet toegestaan, ga verder daar bij Telfort forum.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Waarom is dit niet geoorloofd?
Ik haal betaald advies van mijn it expert, ik meld het probleem bij mijn betaalde isp, en ik ging/ga er van uit dat pc web plus iedereen graag helpt.
Wat is daar mis mee? 
6
Bedankt AiEscape voor de repy.
We stappen over op een nieuwe laserprinter van Brother.
Daarmee wordt het printprobleem opgelost.
7
Waarom is dit niet geoorloofd?
Ik haal betaald advies van mijn it expert, ik meld het probleem bij mijn betaalde isp, en ik ging/ga er van uit dat pc web plus iedereen graag helpt.
Wat is daar mis mee?
Niet geoorloofd is een wat groot woord. Een vraag op meerdere websites plaatsen is vaak niet verstandig . Je kan dan verschillende en/of tegenstrijdige antwoorden krijgen omdat de helpers niet van elkaar weten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
@PeterJ bedankt voor de toelichting. Het printprobleem begon na de installatie van het telfort glasvezelastje en het nieuwe modem. Dus zocht ik in eerste instantie hulp bij telfort. Maar wetende dat hier veel deskundige kennis aanwezig is dacht ik er tegoed aan te doen om hier navraag te doen. Maar goed, binnenkort wordt er bij ons een nieuwe brother laserprinter geinstalleerd.
De helpers hebben wel, zo heb ik ook gemerkt, verschillende meningen/opvattingen om het probleem op te lossen, maar dat is natuurlijk zeer begrijpelijk.
9
Wat is nu precies de reden om een nieuwe printer aan te schaffen ?
Wordt de oude printer niet meer ondersteund via het glasvezelmodem ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
@PeterJ : het is niet gelukt de bestaande brother laserprinter op te nemen in het wifi netwerk, de canon pixma printer wel.
Wat de oorzaak is, is me niet bekend. 
11
Apart. Waarschijnlijk is de wifi-naam en wachtwoord ongeldig doordat je een nieuw modem gebruikt. Je kan de brother-printer eens opnieuw instellen of resetten naar de fabrieks-instellingen of een netwerkkabel gebruiken.
Je hebt al gekozen voor een nieuwe printer. Hopelijk gaat dat wel goed.

Succes.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Bedankt voor jullie berichten. De nieuwe laserprinter is een Brother HL-L2350DW geworden en doet het uitstekend.
We kunnen nu vanaf smartphone, chromebook en windows printen.
14
Prima. Dan sluiten we dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”