Gesloten
1
Hallo, sedert geruime tijd heb ik het probleem dat mijn pc blijft hangen bij het opstarten ( zwart scherm )  en dan vraag deze een opstartmedium of zo iets. Het probleem is begonnen toen ik een wifistick plaatse, nu lijkt iets anders de opstart te verhinderen, al de usb apparaten had ik verwijderd voor het opstarten, dat werkte ook niet. Malware of andere is er niet, wat ik wel vreemd vond dat ik tijdens het inloggen hier er meer dan 3 maal geprobeerd was in te loggen zonder succes, ik was dat zeker niet.
Logboek zegt>>
- System
- Provider
[ Name] gupdate
- EventID 0
[ Qualifiers] 0
Level 4
Task 0
Keywords 0x80000000000000
- TimeCreated
[ SystemTime] 2019-06-02T02:26:52.871899200Z
EventRecordID 3002
Channel Application
Computer hugo-PC
Security
- EventData
Service stopped
2
Hallo,

Ik ga uit dat je Windows 7 nog gebruikt (staat onder je naam), doe het volgende eens:

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld (dit hoef je niet te plaatsen).
  • klik op "Alles uitschakelen".
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Is het probleem dan over?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo abbs, nee, het is windows 10, moet het nog aanpassen, msconfig al in het verleden uitgevoerd en het is maar defender die staat ingeschakeld.
Laatst gewijzigd door losse op 02 jun 2019 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
4
Hallo,

Kijk het toch voor de zekerheid even na:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
losse schreef:Alles uitgevoerd en nu ff afwachten, 1ste opstart is terug normaal verlopen.
Nu kan je één voor één de items die aangevinkt stonden weer aanzetten met een herstart erbij (zo kan je uitvinden welk item je pc stoort).
Zet als eerste je virusscanner aan als die erbij stond.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Windows defender ingeschakeld en terug boot failure, heb nu eerst eens de fiches van de harde schijf gereinigd met contactspray voorlopig blijft het euvel weg na 3 pogingen, ff kijken of het nu ook zo zal blijven, volgende week een update. Prettige zondag verder en dank voor het mee denken abbs.
9
Hallo, was inderdaad een hardware probleem, dat was het enige dat ik nog niet had uitgevoerd, sedert geen vastloper meer gehad.
Gesloten

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”