Plaats reactie
1
Hallo beste mensen,
ik heb een m.2 SSD gekocht om daar Windows op te installeren. Maar dat lukt niet. Kan het zijn omdat het geen SATA aansluiting is, maar een PCIe aansluiting? Ik zie in de BIOS namelijk ook geen 3e "harde schijf", dus installatie doet ie niet. In mijn pc zie ik hem wel gewoon staan als opslag en dat werkt ook gewoon. Ik heb daar wat spellen inmiddels op geinstalleerd, dus de m.s SSD doet het wel als opslag.

Ik hoor graag wat jullie hier van weten.

Alvast bedankt.
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
2
Met alleen die M.2 SSD en de installatie USB stick via de boot menu key, vermoedelijk F12, opstarten en in de geavanceerde schijf opties kijken of de SSD wordt weergegeven.
Dus de andere schijven er even afkoppelen.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Pearl.

Nee, is het ook niet. 300 x gedaan.
Thnx anyways.
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
6
Hoi Pearl,

ik heb vele malen alle andere harde schijven losgekoppeld en in de geavanceerde schijfopties gekeken of hij daar tussen staat. Hij wordt wel gezien, maar staat geen installatie toe van Windows omdat hij geen hardware gegevens kan vinden.
Dus telkens weer probeerde ik opnieuw formatteren en weer opstarten, kijken in de bios en weer aangeven welke schijf gebruikt moet worden voor installatie en weer zegt de pc, nee, kan niet installeren. En ik dacht echt dat het een peulenschilletje zou zijn.
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
7
Exact hetzelfde meegemaakt bij een vriend van me. Via webcam meegekeken, maar lukte niet, heel vaag.

Wat ik zo her en der lees is dat het soms wel wenst te lukken als je in de bios Secure Boot uitschakeld en ook iets van CSM indien aanwezig uitschakelen tot na installatie.
UEFI bios moet aan staan.
Misschien kun je hier iets mee?
Greetings, Black Tiger.
8
Maxstar schreef: 10 feb 2020 18:38 Hallo,

Om welk type M.2 SSD gaat het die je hebt geplaatst? En wil je deze M.2 SSD gebruiken op een systeem van Acer, zoals in jouw handtekening omschreven staat?
Ja, idd, ik wil het in een Acer Predator gaan gebruiken. Het is een Intel 660 M. 2 Ssd
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
9
Hallo,

Op het forum van Acer kwam ik een soortgelijk probleem tegen. Zie bericht #7, wellicht kan jij op deze manier ook de SSD van Kingston naar de M.2 SSD van Intel clonen zodat deze daarna wel zichtbaar is in de BIOS.
First I clean installed windows to the original HDD again from a usb, then I formatted and deleted all partitions from the SSD using the program " minitool partition wizard". Then I cloned the HDD to the SSD using "easeus todo backup" and the SSD finally showed up on the BIOS, but HDD didnt. After that i just formatted the HDD. Hope this helps.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Beste mensen,

het is gelukt. Ik heb in de bios het eerste boot schijf gezet op iets met UEFI nog wat. Partitie extra gemaakt op de m2 ssd. Opnieuw aanzetten en de installatie is echt idioot snel gedaan. Goedemorgen wat is zo'n m2 ssd snel zeg. Kan ik iedereen aanraden.
Thnx aan iedereen voor het meedenken.

Gr Roelof
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
11
Ah kijk dus mijn tip dat de UEFI aan moest staan heeft wel geholpen.

Fijn dat het gelukt is en bedankt voor de terugmelding! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”