Plaats reactie
1
Ik wil opnames van een Sony videocamera overbrengen naar mijn PC.
Hiervoor wil ik Ilink gebruiken (zit op de camera).
Ik heb een (oudere) PCI Firewire IEEE1394a kaart.
Kan ik deze kaart in een PCI-e (PCI-Express) slot van mijn PC plaatsen.
Ik ben bang dat er iets kapot gaat als ik het uittest.

Groetjes.
2
houtmans13 schreef: 22 feb 2020 15:11 Ik wil opnames van een Sony videocamera overbrengen naar mijn PC.
Even iets anders . . . , heb je al geprobeerd de Sony videocamera via USB aan te sluiten aan de computer?
De Sony videocamera verschijnt ook in de Verkenner.
houtmans13 schreef: 22 feb 2020 15:11 Hiervoor wil ik Ilink gebruiken (zit op de camera).
Of is er een reden waarom je via een link wil doen?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Het gaat over een al wat ouder type camera .
Beste oplossing is ilink.
Heb ondertussen al uitgevonden dat wat ik wil niet mogelijk is.
Schaf nu maar een nieuwe PCI-E aan , dan weet ik zeker dat ik geen problemen krijg.
Bedankt voor de reacties.

groeten,
4
OK, de reden is duidelijk.
Wellicht onderstaande overwegen: ::)
U kunt bij kabeldirect of bij StarTechcom kijken of er een geschikte kabel is om de Sony videocamera aan te sluiten aan de computer.
Bij StarTechcom is Live Chat beschikbaar.

Kijk ook bij Allekabels.

Info FireWire.

In het verleden heb ik een (voorheen aangesloten aan een Windows XP Pro desktop) externe harde schijf met de originele FireWire 400 kabel aansluiting aangesloten op een macOS computer, met behulp van 2 verlengkabels, eerst naar een FireWire 400 kabel naar een FireWire 800 en vervolgens Firewire 800 naar Thunderbolt. En dat werkt prima
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Als je een nieuwe PCI-E FireWire-1394a kaart koopt kijk dan wel de specificaties van de camera even na.

In de praktijk komen voornamelijk 4 en 6 pins-FireWire-aansluitingen voor. Een vierpins-FireWire-aansluiting is maar heel klein, en heeft een "deukje" op de lange zijde. Bij een zespins-aansluiting is een van de twee korte kanten ongeveer een halve cirkel. Het verschil tussen vierpins en zespins is dat in het laatste geval ook voeding wordt geleverd aan het aangesloten apparaat. Er zijn verloopkabels in de handel met aan de ene kant vier en aan de andere kant zes pinnen. Dat maakt het mogelijk om apparaten die zelf geen voeding nodig hebben (dus met 4 pins) aan te sluiten aan een ander apparaat (met 6-pins-aansluiting) dat wel voeding levert.

Zie deze PCI Express Kaart - 2x Firewire 400 (Met Molex-aansluiting) bij Allekabels.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”