Plaats reactie
1
Als ik op websites kijk van bijv Coolblue en Bol.com, valt het mij op dat bijv bij Coolblue de WD elements portable 4T van Western Digital € 89,99 is en de desktopversie € 101,99.
Vanwaar dit verschil?
2
Als ik jouw vraag goed begrijp:
Portable: is een mobile versie, de externe harde schijf is handig om meenemen.

Desktop: die gebruikt je thuis.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Klopt, maar eigenlijk is mijn vraag dan ook of de portable net zo goed is om alleen thuis te gebruiken als de desktop, of zitten daar haken en ogen aan, bijv de snelheid (ze hebben allebei usb 3), de desktop kan beter tegen een stootje of omgekeerd etc.
4
Mijn ervaring is JA.
Hier wordt gebruikt gemaakt van diverse portable versies, i.v.m. ruimtegebrek.
Wellicht hebben anderen een andere mening ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
De portable versie is trager. Die draait op 5400 toeren per minuut, terwijl de desktopversie op 7200 toeren draait.
De portable versie heeft geen eigen stroomvoorziening nodig, want die trekt zijn stroom uit de USB poort van de computer waarop hij is aangesloten. De desktopversie heeft wel een eigen stroomvoorziening, en dat kost natuurlijk wat extra.
De desktopversie zou meer schokbestendig zijn dan de portable versie.
Klik op de volgende link voor de vergelijking tussen beide versies: https://www.coolblue.nl/vergelijken/797960/524697
7
Ik zou niet voor western digital gaan, deze geven het bij mij althans na een paar jaar op, ik ben nu overgestapt naar seagate. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik heb nog wel een paar externe hd's van WD, maar de interne zijn andere merken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”