Plaats reactie
1
Hallo,

Ik kan sinds daarnet niet meer op mijn externe harde schijf (160GB) komen (Freecom Mobile Drive XXS zoals in Apparaatbeheer word benoemd)
Ik heb op deze schijf al mijn muziek en foto's staan,
Ik heb eergister mijn laptop teruggebracht naar de Fabrieksinstellingen (zonder dat de schijf was aangesloten)
Ik weet niet of dat daar iets mee te maken heeft?
Als ik nu de schijf aansluit zie ik als schijfnaam staan Lokale schijf (G:)
Normaal stond daar Freecom HDD(G:)
Kan iemand mij asjebliefd helpen want ik wil heel graag mijn bestanden terug! :'(

Alvast bedankt!

P.s. de schijf heeft het na de herinstallatie wel even gedaan
2
Hoi,


Je bestanden ben je niet kwijt, er zijn mogelijkheden genoeg om die weer terug te halen. (Linux, Recovery-progs)
Maar eerst maar eens kijken hoe groot de schade is.
Is de schijf nog te zien in schijfbeheer? (rechtermuis op deze computer -> beheren -> schijfbeheer)
Staat er nog een bestandssysteem bij? Of staat deze op 'RAW' ?

Als de schijf w'el in schijfbeheer staat, maar zonder bestandssysteem, kun je m nog uitlezen met Linux.
Als je al een Linux-CD (bv Ubuntu) bij de hand hebt, is dat minder werk dan klooien met Windows recovery programma 's.
Linux CD in de computer, herstarten, de externe schijf aansluiten en kopieren. Thats all.
Hier heb je een ISO.
Zeg maar Duncan.
4
Bestandssysteem is dus beschadigd.

Ergens op dit forum (moet ff zoeken) staat een goede handleiding voor PC Inspector.
Die kan in veel gevallen de bestanden weer terughalen.

Een andere optie is met een Ubuntu LiveCD, zoals hierboven beschreven.
Die hoef je natuurlijk niet te installeren.

Ik zal zo eens kijken of ik dat topic terug kan vinden van Vladimir.
Hij had een leuke tutorial over die PC Inspector.

EDIT:
Hier staat ie:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... tor#p11149" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar met Linux CD vind ik toch veel makkelijker
Laatst gewijzigd door Chato op 16 jun 2011 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeg maar Duncan.
5
Okey dankjewel, ik heb Ubuntu gedownload en ik ben nu bezig met bestanden terughalen met Ubuntu, alleen het rare is dat mijn map met muziek er niet meer staat? :S
7
ja ik heb het geprobeerd, maar ik begrijp echt helemaal niks van dat programma... :S
Ik heb dat programma gister 3 uur laten zoeken maar daarna kwam ik weer in het hoofdvenster terecht...
8
Dat je muziekmap ineens weg lijkt te zijn, snap ik ook niet.
Staat -ie ook niet onder een andere naam?

Voor PC Inspector bestaan veel alternatieven, maar die hebben vaak beperkingen. Vele laten wel de mappen/bestanden zien, maar als je ze wilt herstellen moet je kiezen voor de commerciele versie.
Je zou evt altijd een kijkje kunnen nemen of die andere progs je muziekmap wel zien.
Even googlen met 'Windows data recovery'

Lukt het met Ubuntu?
Zeg maar Duncan.
9
Ja met Ubuntu is het wel gelukt, die vond alle mappen terug behalve mijn muziek map, dat vind ik eigenlijk best raar... maar ik blijf doorzoeken!
10
Alle muziek is wel weer te downloaden.
Als je je foto' s en andere persoonlijke documenten maar terug hebt.....
PC Inspector (prog voor Windows) te ingewikkeld? En met Linux lukt het gewoon?
Je maakt mijn dag helemaal goed! :cool:
Zeg maar Duncan.
11
Nou dan is er tenminste één iemand blij met me. :dank:
Ik ben in iedergeval blij dat ik me foto's terug heb, dat was voor mij wel t belangrijkste!
Ik ga de komende dagen lekker een partij cd's rippen en downloaden, dat komt helemaal goed! :P
12
Die map met muziek had waarschijnlijk een ander naampje gekregen iets met vreemde tekens enz. dat heb je wel vaker bij dit soort software als de MFT is beschadigd.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
13
Er zit een kleine vooruitgang in dit 'probleempje'
Ik heb gister een mediaspeler gekocht voor mijn tv, waar ik ook externe HD op aan kan sluiten.
En toen ik mijn externe HD aansloot om het even te testen vond hij daar alle mappen inclusief mijn muziek, dus ik snap niet waarom Ubuntu deze niet ziet... terwijl ik nu zeker weet dat mijn muziek weldegelijk aanwezig is...
14
versluis17 schreef:Er zit een kleine vooruitgang in dit 'probleempje'
Ik heb gister een mediaspeler gekocht voor mijn tv, waar ik ook externe HD op aan kan sluiten.
En toen ik mijn externe HD aansloot om het even te testen vond hij daar alle mappen inclusief mijn muziek, dus ik snap niet waarom Ubuntu deze niet ziet... terwijl ik nu zeker weet dat mijn muziek weldegelijk aanwezig is...
Heb je deze schijf ook al eens opnieuw aangesloten op een computer?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”