Plaats reactie
1
Ik heb mijn PC geüpgraded maar nu start deze niet meer op en bij het kortsluiten van de powerswitch met een schroevendraaier valt de PC ook gelijk uit.

PC Config
MSI K8N Diamond Plus
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4400+ X2
DDR 400 2 x 2GB OZC
ATI Radeon HD 3470

Upgrade
ASUS P7P55D
Intel i7-860
OCZ 12 GB DDR3-1600
ASUS ENGTX570 DCII/2DIS
3
Sorry die ben ik helemaal vergeten te vermelden. :-[
Dat is een Coolermaster 380Watt Extreme Power.
Ik heb ook nog Q tec 400 Watt dual fan uit een andere PC aangesloten maar die werkt ook niet.
4
Die voedingen zijn gewoon te zwak voor die nieuwe hardware en als ik deze hardware incl vaste onderdelen door de PSU calc haal kom ik al op een minimum van 479W en maximum 529W.
Voor c.a. 100 euro heb je al een Cooler Master Silent Pro M 700W
5
Ik denk dat je gelijk hebt met die voeding als ik namelijk de videokaart niet aansluit dan valt de PC niet uit en blijven de fans gewoon draaien en hoor ik BIOS piepjes.
Ik ga morgen een nieuwe voeding kopen en laat dan even weten of het werkt.
6
Zal toeval zijn net als dit topic maar ik had een nieuwe pc van 1700,- euro en deze coolermaster: Cooler Master GX-750W 750 Watt, 20+24 Pins 1 75,63 75,63 voerding was al gelijk kapot.

Geen leuk begin en de hele pc moest retour. Veertien dagen lang was ik de pc kwijt. Jammer, dat ze zulke rotzooi maken en verkopen.
7
Die voeding is inderdaad veels te zwak voor die upgrade. :eek:
Kijk ook eens naar de voedingen van OZC die zijn over het algemeen vaak wat goedkoper en zijn uitstekend van kwaliteit, die Cooler Master Silent Pro M 700W is al een oudje en best wel prijzig voor €100 als je die vergelijkt met een Cooler Master GX750 voor €80 of een OCZ ModXStream Pro 600 Watt voor €60.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
8
De Hulk schreef:Zal toeval zijn net als dit topic maar ik had een nieuwe pc van 1700,- euro en deze coolermaster: Cooler Master GX-750W 750 Watt, 20+24 Pins 1 75,63 75,63 voerding was al gelijk kapot.
Geen leuk begin en de hele pc moest retour. Veertien dagen lang was ik de pc kwijt. Jammer, dat ze zulke rotzooi maken en verkopen.
DOA's (Dead On Arrival) heb je bij alle hardware maar die veertien dagen RMA bij een nieuwe PC zegt meer iets over de leverancier van de PC dan de makers van de hardware.

Maar dit is eigenlijk iets voor een shopreview op b.v. Tweakers.NET maar ik ga toch even off-topic. :D

Als je dit probleem direct of binnen twee weken ++ had na de aankoop van de PC is het gewoon te schandalig voor woorden dat er een RMA procedure van twee weken is of het moet zo'n freelancer zijn die geen voorraad heeft en alles op bestelling aankoopt en assembleert op aanvraag?
Ik werk zelf in de hardware en met een dagelijkse overload aan RMA's komen we niet eens aan een termijn van twee weken en zeker niet bij een nieuw geleverde PC want die gaan maximaal een dag later weer up and running de deur uit.

Bij welke bedrijf heb je die PC gekocht? je mag dit ook per PB sturen als je het niet openbaar op het forum wil knallen. :w00t:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
9
Forza schreef: Kijk ook eens naar de voedingen van OZC die zijn over het algemeen vaak wat goedkoper en zijn uitstekend van kwaliteit, die Cooler Master Silent Pro M 700W is al een oudje en best wel prijzig voor €100 als je die vergelijkt met een Cooler Master GX750 voor €80 of een OCZ ModXStream Pro 600 Watt voor €60.
Die c.a. 100 euro is gewoon de prijs van Salland en het is geen oud of overjarig model hoor.
http://www.salland.eu/product/51792/coo ... d3-eu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
10
@Forza, eerst was helemaal niet duidelijk dat de voeding defect was. De pc had allerlei vreemde kuren o.a. verdwenen hele stations en het opstarten was niet normaal.

Wat de procedures zijn, als niet duidelijk is wat de oorzaak is van een aantal storingen, weet ik niet.

Overigens is die Coolermaster kast volgens mij CM690 de grootste rommel die er te koop is. De kast zingt/resoneert. Het was niets anders dan oehoe, oehoe en oehoe en met een behoorlijke bastoon. Zelfs op de eerste verdieping nog te horen. Je kunt er niet bij werken en ik moest rubbers onder het tafelblad plaatsen en ook nog eens twee soorten onder de pc, massief en poreus. Het is nu aanvaardbaar, maar je kunt het nog horen.

Hoe komt dit? De kast is van zeer licht plaatmateriaal en de harde schijven trillen en daardoor gaat de kast trillen. Wat je ook doet (de harde schijven hangen in rubbers) het lukt niet om de kast stil te krijgen. De Yasaha koeling is vrij stil. De kast is wel voorzien van zware rubbervoeten maar dit stelt dus niets voor.

Ik koop nooit Coolermaster meer, want het is rommel. Nog steeds zit ik met de ellende. Alles bij elkaar heeft die pc wel zo'n 2500,- gekost en niets dan problemen. WMPlayer en Windows Media Center werkten niet. Windows 7 Ultimate had de raarste kuren en geen mens die het wilde geloven. Maar waren er dan simpele dingen, dan kon men die niet oplossen. Ik kan er wel honderd opnoemen. Een HP laserjet 3320 van 800,- euro kan niet meer scannen en met alle sites van MS en HP en alle fora en deskundigen is deze niet meer aan de praat te krijgen. Op de site van HP en MS wordt doodleuk beweerd dat het scannen moet kunnen en dit is een keiharde leugen. Iemand met een volledige opleiding heeft er twee uur mee bezig geweest en resultaat nul, nul.

Conclusie, zoek iemand met een schone installatie van Windows 7 en probeer het daar, als het daar wel lukt dat weet je waar de oorzaak ligt.

Dit alles is toch te idioot voor woorden en hoe kun je normale mensen met dergelijke problemen opzadelen!

Maar goed, ik moet door en kan in ieder geval weer werken aan de bestanden.
11
Vandaag een nieuwe voeding in de stad gekocht van het merk OZC met als type ModXStream Pro 700W voor €65 en alles werkt nu helemaal perfect. Jongens wat ben ik blij. :goed:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”