Plaats reactie
1
Heb een oudere laptop (Compaq cq 71). Hij doet het nog maar daar is het meeste ook wel mee gezegd. De harde schijf hoor je tikken en soms krijst die het ook echt letterlijk uit. De batterij is ook kaduuk dus alleen op netstroom te gebruiken. Lijkt mij zinloos om zoiets nog weg te sturen voor reparatie maar ik zou graag willen weten of het nog mogelijk is om deze opa een boost te geven zodat die sneller opstart en afsluit. Opstarten gemiddelde duur is tussen de 5 en zeven minuten en het afsluiten komt ook daarbij aardig in de buurt. Of moet ik opa zo laten tot zijn laatste tik op de harde schijf heeft geslagen? :pray:
2
Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Nou het duurde even maar na de test kwam de uitslag dat er beschadigingen op de harde schijf zaten en de temp was kritiek want die was iets hoger als 57 graden.
Had em effe of schoot maar moest bijna naar Beverwijk om mijn brandwonden te behandelen bij wijze van. Ik denk dat ik er maar geen tijd meer aan moet verspillen en als hij gaat nou jammer dan. Ik zie er geen heil meer in.

Wil je wel even bedanken voor je reactie en hulp.

groeten van Willem.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”