Plaats reactie
1
Of dit de goede plek is om de vraag te stellen, weet ik niet..., verplaats het anders naar de juiste plek a.u.b.

Sinds enige tijd. ik scaht inmiddels een week of 4, heb ik van de ene op de andere dag, onscherpe, rafelige letters op mijn beeldscherm. Niet overal en altijd, heb nog niet helder waar precies wel en niet. In ieder geval wel in gmail, daar is het me het eerst opgevallen. Op deze website heb ik het probleem niet.
Uiteraard heb ik een uitgebreide Google-search gedaan, de adviezen als clear type en veranderingen in gfx aanbrengen hebben niet tot resultaat geleid. Een afdoende antwoord heb ik (nog) nergens kunnen vinden.

Ik gebruik Firefox en Vista. Iemand een idee?

Dank alvast,

Rob
3
Hallo Maxstar,

Dank voor je reactie. Zo te zien niet in IE, althans niet in Gmail.
Het lijkt erop, zag ik net, dat wanneer ik in FF met ctrl-scroll de letters vergroot de rafeligheid verdwijnt...?!

Heb net ook geprobeerd de tekst uit de mail te kopiëren en in deze mail te plakken om als voorbeeld te dienen, maar dan zijn de letters scherp.
En nog gekeken naar het volgende: als ik met de muis op je naam ga staan in FF ziet je mailadres eruit als geprint door een oude matrixprinter (maar ook niet kopieerbaar als voorbeeld), in IE niet.

Rob
5
Moicrosoft .NET FRamework Assistent is uitgeschakeld.
McAfee: niet dat ik weet... Heb wel programma's geïnstalleerd waarin iets McAfee werd 'meegeleverd', maar dacht dat ik dat altijd had afgevinkt. Kan in Programma's niets vinden. Er staat wel een BelArc Advisor op m'n computer (tsja, weet eerlijk gezegd ook niet waarom, heb ik dacht ik indertijd gedaan na mijn vorige probleem met de onleesbare bestanden).

Wat de extensies / add on's betreft: Adobe Flash Player (16) loopt steeds vast, zodat ik al jaren downgrade naar 10.3. Recent krijg ik daarbij steeds de melding dat die niet meer betrouwbaar is en geüpdate moet worden, voorheen niet. Vraag voor een ander forum?

Rob
6
Wellicht toch even uitgebreider een check uitvoeren, en controleren op eventueel aanwezige malware.

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Bijgaand de files.

De link in je bericht werkte eerst niet (website niet bereikbaar) en heb daarom van een andere locatie gedownload. Heb de link nu weer gecheckt en werkt.

Groet,

Rob
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Dit ziet er toch allemaal netjes uit, probeer het volgende eens en kijk of fit het probleem verhelpt.

Firefox terugzetten naar de standaardtoestand:
  • Klik op de menuknop Afbeelding en klik daarna op Help Afbeelding .
  • Kies Probleemoplossingsinformatie vanuit het menu Help.
    • Als u het menu Help niet kunt benaderen, typ dan about:support in uw locatiebalk om de pagina Probleemoplossingsinformatie zichtbaar te maken.
  • Klik in de rechterbovenhoek van de pagina Probleemoplossingsinformatie op de knop Firefox vernieuwen... Afbeelding
  • Klik in het bevestigingsvenster dat verschijnt op Firefox vernieuwen om verder te gaan.
  • Firefox zal worden gesloten en opnieuw worden ingesteld. Zodra dit is gebeurd, zal een venster de geïmporteerde gegevens weergeven. Klik op Voltooien en Firefox zal worden geopend.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dank, ik ga het proberen, maar kan pas woensdag. Herinitialiseren van Firefox heb ik al eens gedaan, maar ik denk vóór dit probleem.

Ondertussen kreeg ik bericht van mijn zoon aan wie ik het probleem 2 weken geleden liet zien:
Nou ik heb ze nu ook.. die korrelige lettertypes in Windows na het updaten van Windows.
Als ik een oplossing gevonden heb zal ik het laten weten.


en later:
Het is opgelost. Je moet hier de juiste patch downloaden voor je besturingssysteem (bij mij was dat Vista):
http://support2.microsoft.com/kb/3037639" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat een artikel over het probleem.
http://windowsitpro.com/patch-tuesday/p ... -kb3013455" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat het bij jou hetzelfde probleem is. Het schijnt dat er een maand eerder (dit speelt sinds februari) ook al een probleem was met fonts.


Als herinitialiseren niet werkt en dit wel zal ik het laten weten.

Nog suggesties over het Adobe Flash probleem? Of moet ik daar een nieuwe thread voor maken?

Rob
11
Graag gedaan, ik zal het doorgeven. :D

Blijft mijn andere vraag, citaat uit eerdere mail:

Wat de extensies / add on's betreft: Adobe Flash Player (16) loopt steeds vast, zodat ik al jaren downgrade naar 10.3. Recent krijg ik daarbij steeds de melding dat die niet meer betrouwbaar is en geüpdate moet worden, voorheen niet. Vraag voor een ander forum?

Rob
13
Wegens verblijf in het buitenland kon ik niet op mijn desktop kijken, vandaar deze verlate reactie.

In Configuratiescherm - Programma's staat Adobe Flash Player 10 Plugin. Is dit wat je bedoelt?
In Plug-in van Firefox staat Shockwave Flash 10.3.183.75

De Flash Players worden automatisch ge-update, de vraag om dat te doen beantwoord ik tegenwoordig ontkennend, omdat ik dan het probleem van de niet-werkende laatste versies krijg.
N.a.v. een tip heb ik Flash Player al eens gedeïnstalleerd via het Configuratiescherm en vervolgens de laatste versie gedownload en geïnstalleerd. Dat lost het probleem niet op.

Groet,

Rob
14
Goedemorgen,

Installeer opnieuw even de laatste versie van de Adobe Flash Player, oudere versies zijn immers kwetsbaar en kunnen risico vormen bij het geïnfecteerd raken met malware.
Wanneer er opnieuw problemen ontstaan met de laatste versie voer dan even de tips uit die op de onderstaande link zijn vermeld.
https://support.mozilla.org/nl/kb/adobe ... n-gecrasht" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hallo,

Adobe Flash 10.3 wederom ge-deïnstalleerd en versie 17 gedownload en geïnstalleerd. Maar dan kan ik niet verder, kan niet vinden waar de hardware versnelling enz. uit te schakelen. Op de genoemde helppagina klik ik op het icoon van Flash, (knipsel0, onderste balk, 2e van links) maar krijg dan de installatie pagina. De instellingen kan ik niet vinden.

In de bijlagen de meldingen die ik krijg. In de plug ins van Firefox staat een Java Deployment Toolkit als kwetsbaar aangegeven (Java 11.40.2.26 is ook geïnstalleerd, Deployment Kit is zelfde versie). Kan het daar iets mee te maken hebben? Zo ja, hoe krijg ik add-ons weg (ik heb het nog steeds niet kunnen vinden... :-[ ;-( ) Zie ook bijlage knipsel2. Knipsel3 verschijnt zodra er ergens iets afgespeeld kan worden (denk ik).

Dank en groet,

Rob
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”