Plaats reactie
1
Mijn desktop pc herkent mijn keyboard niet meer, kan niet meer inloggen. Keyboard getest op laptop, doet het goed. Alle usb-poorten zo'n beetje geprobeerd, maar niks. Wat kan ik doen? Muis doet het wel.

Fréderique
3
Hoi Maxstar,

Nee, ik heb helaas geen PS/2-aansluiting meer op deze desktop, dus die optie ging niet op. Ik heb het weten op te lossen. Iemand zei dat ik in veilige modus moest opstarten en dan zou mijn toetsenbord het wel doen en dan systeemherstel doen. Dat lukte gelukkig want anders had ik moeten herinstalleren. Maar hoe kan mijn toetsenbord het wel doen in veilige modus? Dat zou betekenen dat de drivers er nog wel waren maar niet herkend werden. Hoe kan dat? Ik had maandag updates uitgevoerd en AdwCleaner erachteraan gegooid omdat ik een fout gevoel kreeg bij de updates. Als ik me goed herinner had AdwC alleen een aantal registry keys om te verwijderen. Na de reboot van AdwC kon ik er niet meer in. Zegt dat jou iets?

Misschien een toevoeging voor je: altijd tijdens het opstarten zie ik in een flits langskomen "keyboard error". De pc heeft altijd even een klein minuutje nodig voor hij het keyboard "vindt" en het lichtje op het board aangaat. Is dat relevant? Ik begreep dat wel omdat het keyboard op een hub zit. Ik heb een Microsoft toetsenbord, dus geen obscuur merk.

Ik heb zitten googelen want ik wil graag begrijpen wat er is gebeurd zodat ik het kan voorkomen. En net vond ik dit bij iemand wiens toetsenbord het ook niet meer deed:

The drivers were in fact still within Win7 but Win7 refused to see them.  By rebooting into windows in the special menu (from F8 menu) that disables Windows from dealing with drivers' certificates, Windows was then able to see the driver(s) already stored in the Win kbd drivers and reinstalll them.

Nog iets raars. Toen ik systeemherstel had gedaan, zag ik dat er drivers werden geïnstalleerd. Met de letters HID, dus dat moet het toetsenbord zijn geweest. Maar in een vorig systeempunt hadden de drivers er toch sowieso moeten zijn of herkend worden? Ook bij de volgende opstart zag ik dat er weer drivers voor iets werden geïnstalleerd.

Heb gisteren (zoals ong. elke week) alle scanners gedraaid. Zo schoon als maar kan. Dus geen infectie.

Dit is veel info maar dan kun je er hopelijk chocola van maken. :) Heb je enig idee wat hier gebeurd is?

Groetjes,
Fréderique
4
Ik vond net de logfile van de keys die AdwCleaner had verwijderd:

***** [ Registry ] *****

Key Found:  HKU\S-1-5-21-4058201683-1644872456-3838218705-1000\Software\csastats
Key Found:  HKU\S-1-5-21-4058201683-1644872456-3838218705-1000\Software\ICSW1.23
Key Found:  HKCU\Software\csastats
Key Found:  HKCU\Software\ICSW1.23
Key Found:  [x64] HKCU\Software\csastats
Key Found:  [x64] HKCU\Software\ICSW1.23

Zit daar iets bij wat met mijn toetsenbord te maken heeft?
5
Hallo,

De items die AdwCleaner had gevonden hebben in ieder geval niets met het toetsenbord te maken.
Wat betreft de USB-HUB kan dit weleens de oorzaak zijn van de melding "Keyboard error"
Sluit het toetsenbord eens direct op een USB-poort aan en kijk of je die melding dan nog krijgt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Dank je voor je antwoord, maar zoals ik al dacht is die melding niet het probleem. Weet je wat er nou gebeurd is waardoor mijn toetsenbord niet meer herkend werd? Waren mijn drivers nou weg of niet? Ik wil dit graag voorkomen in de toekomst want het is nogal wat als ik daarom bijna moet herinstalleren. En niet meer in je computer kunnen komen is een hoop stress.
7
AdwCleaner is dus niet de "boosdoener". Ik heb zitten kijken in de Windows system en application logfiles van dat laatste moment. Ik weet dat ik dingen te snel zat te doen met het updaten van één programma en herinstalleren van een ander programma. Dat heeft iig minstens 1 application hang veroorzaakt. Kan dat iets met mijn keyboard drivers hebben gedaan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”