Plaats reactie
1
Hai,
Ik heb een Lenovo Ideapad met Windows 10 erop. Rechts heb ik 2 USB poorten en links 1 blauwe. De poorten geven stroom, aldus, ze kunnen mijn telefoon en e-reader opladen. Maar ze zien het apparaat niet. Alle drie de poorten geven geen apparaat door.
Via apparaatbeheer kon ik de 3 poorten vinden: geeft aan dat alles goed is.
Ik heb ze al eens verwijderd en de laptop opnieuw opgestart: geen resultaat.
De chipset is vernieuwd (Intel): geen resultaat.

Kan ik nu nog wat proberen? Gaat het mis in de bios?

(alle technische kennis is niet van mij, ik heb meer verstand van andere dingen, LOL)
3
ok, vanaf die prompt heb ik steeds het woord wat hierboven staat gedaan, gevolgd door 'enter'.
Daarna vlakje weggedaan, en telefoon aangesloten.
Hij ziet hem nu nog steeds niet.
5
Ik begrijp uit de tekst dat je daarmee letters aan je poorten kunt toekennen? Maar dat is het probleem niet. Het probleem is dat als ik mijn telefoon of mijn e-reader aansluit, ze wel opladen, maar dat ze bij 'Mijn computer' niet tevoorschijn komen. En dat heb ik toch echt nodig om foto's van mijn telefoon te halen en boeken op mijn e-reader te zetten.
6
bij het aansluiten telefoons, tablets en readers moet je veelal op dát apparaat zèlf aangeven dat het verbinding mag maken....! 
dus sluit aan, en kijk dan op het aangesloten apparaat of daar een dialoogvenster opkomt om de status van de usb-verbinding te regelen.
7
Nee dat komt er dus ook niet. De telefoon/reader reageert precies zo als bij de oplader, dus niet. Laadt alleen op.
In het begin kreeg ik nog een melding: onbekend device gedetecteerd. Maar nu dus helemaal niets.
8
Voer eens het volgende uit:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"ShellHWDetection"
"wudfsvc"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren


Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.
Afbeelding
9
Reconfigure Services
"ShellHWDetection"
[SC] ChangeServiceConfig SUCCESS
[SC] StartService FAILED 1056:

De service is al gestart.

"wudfsvc"
[SC] ChangeServiceConfig SUCCESS
[SC] StartService FAILED 1056:

De service is al gestart.
11
merkwaardig: toevallig sinds gister twee  readers wat dat betreft kunnen uitproberen, én de telefoon van de buurman, en als check nog even mijn eigen telefoon: bij al die apparaten moest ik op dat apparaat naar het usb-menu (op zoek...) om een verbinding met de pc tot stand te kunnen brengen...... heb je zo'n usb menuutje gevonden?
het enige andere wat me te binnen komt is: is de gebruikte usb-kabel nog wel kosher, dus geen inwendig breukje ofwel: al ander kabeltje geprobeerd?
12
Dorado: Er is niks veranderd.
Falstring: Ik heb 3 kabels geprobeerd, maakt niks uit. Ook een USB-stick ziet ie niet.

Normaal gesproken deed ik het kabeltje in de telefoon en de andere kant in de laptop, je hoorde 'ploeink' en rechtsonder verscheen: verbinding met HTC telefoon.
Als je dan bij Verkenner keek, bij Deze PC, stond er naast de partities van de laptop, ook de telefoon. Via Verkenner kon ik dan in mijn telefoon.
(hij ging dan nog verder, hij synchroniseerde meteen mijn telefoon met mijn Google-account).
Nu doet hij dus niks, behalve opladen.

Zondagochtend ga ik op vakantie, ik zou graag mijn telefoon leger en mijn e-reader voller hebben, maar ik begin te vrezen dat er meer aan de hand is dan dat jullie kunnen oplossen...
13
dat ie ook een stick niet ziet is nieuw, en verklaart veel!
dus beginnen we met het opnieuw installeren van de usb poorten. dat doe je zo:
- koppel alle usb-aparaten af
- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer
- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.
- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken
- werk zo alle usbvermeldingen af
- ga start-afsluitmenu en kies de optie 'opnieuw opstarten' , dan herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.
- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.
14
Dank je.
Zoals ik in het begin al zei: hij ziet helemaal niks, kan niet schelen wat.
Het opnieuw installeren had ik al gedaan voordat ik de vraag hier neerzette, zie mijn eerste bericht. (En net nog maar es een keertje) Dat hielp dus ook niet.
Hopeloos he?
15
dan is inderdaad het enige nog om de bios te resetten naar defaultwaarden, en als dat niet helpt moet je gaan denken aan een kortgesloten usb-unit op het moederbord.....  
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”