Plaats reactie
46
falstring schreef:bewijs dus dat ccleaner alleen echt effectief is als alles is verwijderd.....
Ik zie het meer als een bewijs dat CCleaner ook geen alleskunner is in het opruimen. Maar als CCleaner net als Windows 'denkt' dat Office nog geïnstalleerd is, is het wel goed van CCleaner om ze te laten staan.

@Porrelaar:
Kan je alle patches/updates met betrekking tot Office de-installeren ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
47
Nee, dat kan ik niet. Als ik kijk Via Windows Update > Updates verwijderen of via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen > Geïnstalleerde updates, dan zie ik geen updates voor MS Office staan. Dit is alles wat ik dan zie:
Afbeelding
49
Nee, want dat waren screenshots van Geschiedenis van updates.
Rechtsklikken op zo'n update geeft geen reactie.
Met de linker muisknop klikken op zo'n update opent een webpagina waarop de beschrijving van die update staat, bijvoorbeeld: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... r-13--2011
Er is dus geen mogelijkheid om via Geschiedenis van updates een of meer geïnstalleerde updates te verwijderen.

Bovenaan staat dan wel "Installatie van updates ongedaan maken", maar wanneer je daarop klikt, kom je in een onderdeel van het oude/vertrouwde configuratiescherm terecht:
Afbeelding En daarvan liet ik hierboven (in post #47) al een afbeelding zien van alle daar aanwezige updates. Daar staan dus geen updates voor MS Office tussen.
50
Office 2016 helemaal verwijderen, daarna met hulp van Peter het register helemaal schoonmaken van alle Office spul.
Een dag of twee zonder Office, verwolgens Office 2016 opnieuw installeren.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
51
@iEscape: Ik heb al een paar dagen geen enkele versie van MS Office meer op mijn pc staan.
Office 2016 heb ik op 16 november verwijderd. Zie post #10.

Omdat het voor mij toch wel handig (en soms noodzakelijk) is om doc en xls bestanden te kunnen openen, heb ik er voorlopig Softmaker Office 2016 op gezet.
55
Het is weer een lange lijst.
De nieuwe lijst is al wat korter. :)

We gaan met FRST een aantal items in het register opruimen.
Maak voor de zekerheid eerst een backup van het register.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
58
Hurray for PeterJ! You did it!

De ultieme test is natuurlijk: Windows Update openen en klikken op Naar updates zoeken. De voorbije dagen werden dan steeds updates gevonden en een daarvan werd steeds weer opnieuw geïnstalleerd.
Zojuist echter kreeg ik na een paar seconden al deze melding:

Afbeelding

Expres nog een paar keer geklikt op de knop Naar updates zoeken. Met gelukkig steeds weer hetzelfde resultaat: Uw apparaat is up-to-date.

En dit is dan nu het bovenste deel van mijn geschiedenis van updates:

Afbeelding

We zien daarin dat update KB2553092 intussen al 39 keer met succes is geïnstalleerd:
1 x op 16 november
20 x op 17 november
18 x op 18 november
Maar 0 (nul!) keer op 19 november, de datum van vandaag. Het constant installeren van die update is dus gestopt. Hij wordt ook niet meer aangeboden, want dan zou ik dat -in een flits- gezien hebben toen ik klikte op Naar updates zoeken.

Wel liep zojuist Firefox 57 vast. Dat gebeurde precies toen ik rechts onderaan een melding kreeg van Thunderbird dat er een nieuwe e-mail binnen was gekomen. Ik dacht Firefox uit te schakelen via Taakbeheer, maar Taakbeheer opende met een wit venster en was ook niet af te sluiten. Daarom de pc maar opnieuw opgestart. Het zou natuurlijk best kunnen dat een en ander niets met elkaar te maken heeft en dat het gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden was. Ik kijk dat nog even aan.
Op dit moment reageert Firefox weer normaal.

Zijn er nog vervolgstappen of kunnen we al gaan opruimen?
59
Mooi zo.
We wachten het even een paar dagen af, voor de zekerheid.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”