Plaats reactie
1
Vooraf: op 2 november 2017 heb ik MS Office 2010 van mijn pc verwijderd. Dat ging niet soepel: het lukte niet op de gewone manier (via Configuratiesscherm > Programma's en onderdelen), dus heb ik daar toen RevoUninstaller voor gebruikt.
Daarna heb ik MS Office 2016 geïnstalleerd. Office 2016 werkt goed, maar het valt me op dat ik via Windows Update nog updates aangeboden krijg voor MS Office 2010. Zo ook vandaag:
Afbeelding Vanzelfsprekend lukt het installeren van die updates niet, maar dit is wel een teken dat het verwijderen van Office 2010 niet volledig geslaagd is.
Ik kwam nog mappen tegen met de naam Office14 (= Office 2010) in
C:\Program Files\Microsoft Office
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office

Met enige moeite wist ik de map Office14 te verwijderen uit C:\Program Files (x86)\Microsoft Office, maar de map Office14 uit C:\Program Files\Microsoft Office krijg ik niet weg. Dan krijg ik de melding dat die map in gebruik is: Afbeelding Waardoor? Door Windows Update?

Nu weet ik wel een manier om de aangeboden updates voor MS Office 2010 te verbergen, maar dat zou ik dan iedere maand weer opnieuw moeten gaan doen.
Wie weet een manier om alle resten van Microsoft Office 2010 te verwijderen, zodat ik voor dat office pakket geen updates meer aangeboden krijg via Windows Update?
RevoUninstaller vindt niets meer.

Bij voorbaat dank!
2
Restanten verwijderen, zeker van een ms pakket, lijkt me moeilijk. Ik zou Office 10 opnieuw installeren en kijken of je die nu wel via de geëigende weg kunt verwijderen. Eventueel ook eerst Office 2016 verwijderen. E.e.a. eventueel in veilige modus.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
porrelaar schreef: maar de map Office14 uit C:\Program Files\Microsoft Office krijg ik niet weg. Dan krijg ik de melding dat die map in gebruik is:
Probeer die map te bevrijden/verwijderen met LockHunter.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Of anders Unlocker.



Download link verwijderd.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5

Unlocker is onlangs getest achter het scherm door de security experts, en er is géén 'clean' setup.exe meer te verkrijgen.
Dus gebruik géén Unlocker

met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Ik heb eerst het advies van Veng opgevolgd en MS Office 2010 opnieuw geïnstalleerd. Dat was zo gebeurd. De diverse onderdelen van Office 2010, bijv. Word 2010, werken ook gewoon. Daarna even Office 2010 verwijderen. Dacht ik...
Dat lukt dus niet. Maakt niet uit of ik het doe via de oude manier (Configuratiescherm > Programma's en onderdelen) of via de nieuwe manier (Instellingen > Apps). Wanneer ik rechtsklik op Office 2010 en dan Verwijderen kies, krijg ik de vraag om toestemming te verlenen aan Microsoft Setup Bootstrapper om wijzigingen aan te brengen: Afbeelding Dat mag van mij, maar dat programma werkt niet.
Ik kan dan nog wel kiezen voor compatibiliteitsinstellingen voor dat programma. Vooruit, dan doen we dan maar: Windows 7. Maar ook dat helpt niet > Het programma wordt afgesloten: Afbeelding Hier ben ik dus niets mee opgeschoten. En als ik kijk via Instellingen > Apps, dan zie ik Office 2010 er daar twee keer in staan (alleen bij Apps, dus niet als ik kijk via Programma's en onderdelen): Afbeelding De bovenste Office 2010 is 'Niet beschikbaar'. Als ik daarop klik, dan zijn de knoppen Verwijderen en Wijzigen grijs, dus niet te gebruiken.
Bij de onderste Office 2010 zijn Wijzigen en Verwijderen wel zwart, dus aanklikbaar, maar ook daar weer het gedoe met Microsoft Setup Bootstrapper, die niet blijkt te werken.
Nee, Office 2010 opnieuw installeren was helaas niet de goede oplossing. Eigenlijk ben ik nu nog verder van huis.
7
Hoogstwaarschijnlijk heb je Office 2010 opnieuw geïnstalleerd nadat Office 2016 is geïnstalleerd, klop dat?
Sommige pc hebben géén last van met 2 diverse Office op de pc, de meeste pc's hebben wel last van.
Je zou dus allebei eerst moeten de-installeren.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
@iEscape: Ik zie het nu ja: Malwarebytes blokkeert de meeliftende site van reimageplus.com. De file (1.9.2) zelf gescanned met zowel Malwarebytes full als Kaspersky free. Die vinden verder niets meer. Ik ben het echter mee eens dat je beter, zeker in adviezen naar anderen, géén risico's kunt nemen. Echt "free bestaat immers niet."
Toevallig dat ik gister deze site tegenkwam: https://www.howtogeek.com/207692/yes-ev ... the-proof/
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
9
Het gebruik van zogenaamde unlockers is af te raden. De oorzaak waarom bestanden/mappen vergrendeld zijn kan beter verholpen worden in plaats van breekijzer-methodes zoals unlockers doen.
Om te zien of er nog onderdelen van de oude Office versie opstarten die de betreffende map vergrendeld houden kan je eens FRST gebruiken en de 2 logjes posten:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
Oké, ik merkte het al toen ik probeerde om Office 2010 te verwijderen met Revo. Die wilde ook delen van Office 2016 meenemen.
Daarom de verwijdering met Revo geannuleerd en eerst Office 2016 verwijderd. Dat was zo gebeurd.

Daarna Revo gestart om Office 2010 te verwijderen. Ik koos voor de Geavanceerde aanpak, waarmee het meest verwijderd wordt. Toch bleek daarna nog een map Office14 in C: > Program Files > Microsoft Office te zitten. De map Microsoft Office zou nu toch in zijn geheel weg mogen, want er staat geen Office meer op de pc. Helaas lijkt die map in gebruik te zijn, want die melding krijg ik als ik hem wil verwijderen.

Daarom LockHunter gedownload en geïnstalleerd en daarmee de map Microsoft Office in zijn geheel verwijderd.
Even gekeken naar Windows Update... Die probeert nog steeds die 3 updates voor Office 2010 te installeren. Die zitten natuurlijk nog in zijn geheugen. Hoe reset je Windows Update ook al weer? Even zijn database leegmaken, als dat tenminste zo heet.

Oeps, ik zie nu pas dat PeterJ intussen gereageerd heeft. LockHunter is intussen al gebruikt, Peter. Heeft het gebruik van FRST dan nog zin?
Laatst gewijzigd door porrelaar op 16 nov 2017 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
11
@porrelaar,
Waarschijnlijk niet, misschien alleen nog voor de update installatie-foutmelding 80070643
Doe eerst een volledige herstart van de computer, zoek daarna naar Windows Updates en meldt het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
PC opnieuw opgestart. Via Instellingen naar Windows Update. Diezelfde 3 updates uit de startpost staan er nog. Ik kan enkel klikken op Opnieuw proberen. Dat doe ik. Windows Update gaat dan opnieuw zoeken naar updates en... komt weer met diezelfde 3 updates aanzetten. Voor de duidelijkheid: die updates wil ik niet, want die zijn voor Office 2010 en dat programma hoopte ik al verwijderd te hebben.

Daarom hieronder toch maar de bijlagen van FRST:
Addition.txt
FRST.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
porrelaar schreef:Even gekeken naar Windows Update... Die probeert nog steeds die 3 updates voor Office 2010 te installeren. Die zitten natuurlijk nog in zijn geheugen. Hoe reset je Windows Update ook al weer? Even zijn database leegmaken, als dat tenminste zo heet.
Wellicht achterhaald, maar:
Na het verwijderen van een programma, draai ik altijd CCleaner  >>  Register, zodat opgeschoond wordt.
Daarna de Cleaner en pc echt uitzetten, even wachten en weer aanzetten.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
14
@iEscape Na het verwijderen van Office 2016 had ik de pc opnieuw opgestart. CCleaner > Register had ik gebruikt na het verwijderen van Office 2010. Daarna de pc opnieuw opgestart.
Is uitzetten ... even wachten... en dan de pc weer aanzetten beter dan de pc Opnieuw opstarten? Ik heb deze pc intussen al 5 x opnieuw opgestart, in de hoop dat Windows Update niet meer op de proppen zou komen met die updates voor Office 2010. Tevergeefs.
15
KB4011188 is een update voor Office click and run editions.
Is de Office 2010 download (nog) bewaard in de Download map op de C-schijf?
Zo ja, verwijderen en/of tijdelijk verplaatsen naar een USB-stcik.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”