Plaats reactie
1
Zeer hinderlijk, maar sinds kort loopt mijn PC telkens vast, meestal  een paar minuten nadat deze uit de slaapstand komt. Het beeldscherm bevriest dan en de cursor doet niets meer.
2
@ kgerzon,

:welkom:

Het is zeker irritant als jouw pc telkens vastloopt.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Het is een desktop van 2009/2010, klopt dat? Heb je ooit de desktop schoongemaakt?
Zie dit artikel.
kgerzon schreef:meestal  een paar minuten nadat deze uit de slaapstand komt. Het beeldscherm bevriest dan en de cursor doet niets meer.
Is het probleem ook als je de pc normaal uitzet, en vervolgens opnieuw opstart?
In het algemeen is het advies om de computer helemaal uit te schakelen.
Ook al een ander beeldscherm en een andere muis geprobeerd?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Desktop is inderdaad uit die periode, dus al wel een 'oud beestje' aan het worden, maar dit probleem is pas sinds kort begonnen. Heb de desktop onlangs nog schoongemaakt van binnen. Een ander beeldscherm of een andere muis (ik heb nu een draadloze muis) heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal bij een volgende keer de PC ook eens helemaal uitschakelen en dan pas weer opstarten.
7
kgerzon schreef:(ik heb nu een draadloze muis) heb ik nog niet geprobeerd.
Om te testen is het altijd beter om een bekabeld muis te gebruiken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
kgerzon, ik zou inderdaad eens je computer een grondige schoonmaakbeurt geven! Ik heb dit onlangs ook gedaan en merkte een duidelijk verschil in opstart en temperatuurontwikkeling. Weet je niet waar te beginnen, dan raad ik je dit artikel aan.
10
Ik ben geen deskundige. Absoluut niet zelfs. Maar ik heb het Speccy rapport van 2 juli bekeken en zag dat er in ieder geval ook problemen zijn met Windows Update.
Momenteel gebruik jij Microsoft Office 2010. Voor Office 2010 worden de updates prima geïnstalleerd.
Ik vermoed  dat jij daarvoor Office 2003 gebruikte. Heb je Office 2003 eerst verwijderd voordat jij Office 2010 ging installeren? Er zijn in ieder geval restanten van Office 2003 achtergebleven, waardoor Windows Update steeds weer probeert om updates voor Office 2003 te installeren.
Het gaat om deze update:
KB907417: Update voor Office 2003
Installatiestatus: 
Mislukt
Microsoft heeft een update voor Microsoft Office Excel 2003 en
voor Microsoft Office Word 2003 vrijgegeven. Met deze update
worden mogelijke problemen opgelost waarbij een invoegtoepassing,
infolabel of smart document niet kan worden geladen als Microsoft
.NET Framework 2.0 hiervoor moet worden gebruikt.

Die vind je in Speccy terug onder Niet geïnstalleerde updates.
De installatie van KB907417 is intussen al 55 keer mislukt. Er zal een expert aan te pas moeten komen om de restanten van Office 2003 te verwijderen, zodat daarvoor geen updates meer worden aangeboden.

Daarnaast is op 2 juli 2018 (de datum van jouw Speccy rapport) de installatie van KB4284848 (Cumulatieve update voor op Windows 10 Versie 1803 for x64 gebaseerde systemen) 3 keer mislukt.

Start de computer opnieuw op via Start > Aan/Uit > Opnieuw opstarten. Nadat de computer opnieuw is opgestart, ga je via Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging naar Windows Update.
Klik op Naar updates zoeken. Controleer of KB4284848 nu wel geïnstalleerd wordt. Let op: deze cumulatieve update vereist dat na installatie de computer opnieuw moet worden opgestart om de installatie te voltooien.
11
Ter aanvulling op het bericht van porrelaar:

De Java versie is veroudert, je hebt Versie 8 Update 144, de nieuwste is Versie 8 Update 171.
Er zijn 2 services aanwezig, waarschijnlijk onderdeel van het programma Paretologic. Dit kan je beter de-installeren.
Er zijn restanten van het antivirus programma AVG aanwezig.
"Driver Booster" en "PC Fresh" zijn aanwezig of een restant daarvan. Dergelijke programma's beloven vaak meer dan ze waarmaken en kan je daarom beter de-installeren.

Het programma "IBM Security Trusteer Rapport" lijkt aanwezig. Dit programma wordt echter niet meer geupdate en kan je daarom beter de-installeren.
Het is mogelijk dat dit programma het updaten van Windows 10 in de weg zit.

De BIOS versie van je moederbord is veroudert, je hebt versie 0603, de nieuwste is 0908.


Let op: Voordat je wat gaat veranderen is het raadzaam om eerst onderstaande uit te voeren. Dan krijgen we een beter beeld van je computer.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool via onderstaande link:
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Tjee. Dat is aardig wat huiswerk. Ik ga hier zeker mee aan de gang. Bedankt alvast over het meedenken. Ik hou jullie op de hoogte!!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”