Plaats reactie
1
Aan mijn Netgear R7800 router hangt een externe HDD, die ik in de verkenner via de opdracht "\\Nighthawk\USB_Storage\MP3" kan openen.

Ik zou die schijf ook graag met mijn Sonos Play:3 willen uitlezen, met als voordeel dat de PC niet altijd hoeft aan te staan, de router staat wel altijd aan en in mijn gedachtengang zou ik die schijf dan ook moeten kunnen uitlezen.
Ik ben met ReadyShare van Netgear aan het puzzelen geweest, als ik de cloudservice inschakel kan ik de schijf overal vandaan benaderen (wereldwijd), maar nog steeds niet met de Sonos.
Wellicht kan wat ik wil niet, ik heb ergens gelezen dat Sonos een eigen netwerk aanmaakt en zit daar het probleem, maar ik wil toch wat proberen voor ik het opgeef.....   ;-) 
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
De oplossing inmiddels gevonden.
Bij het opgeven van het netwerkadres vroeg Sonos om gebruikersnaam en wachtwoord om de USB schijf te benaderen.
Die waren er niet (de log-in van de router was ook anders) en dus liet ik die vakken open.
Dat was de fout, in zowel het vak "gebruikersnaam" als "wachtwoord" moest het woordje "None" ingevuld worden.
Daarna werkte het probleemloos.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”