Plaats reactie
16
beste porrelaar,
dank om mee te denken.
Kan je via screenshot of op andere manier uitleggen/aantonen waar ik de knop "Slim Opslaan" kan vinden of zien staan?

Dank
17
Zo controleer je of de functie Slim opslaan is ingeschakeld:
Klik op Start > klik op Instellingen (= het tandwiel) > Klik op Systeem > klik in de linker kolom op Opslag.
In het rechter paneel zie je dan of de functie Slim opslaan Uit of Aan staat.
Was het bovenstaande niet duidelijk? Dan doe ik nog een poging:
Klik op Start. Dat is de witte Windows vlag die linksonder op je scherm staat. In plaats daarvan mag je ook op de Windows-toets op je toetsenbord drukken. Ook dan opent het startmenu.
Klik dan op de knop Instellingen. Die ziet eruit als een tandwiel en hij staat vlak boven Start.
Als het venster Instellingen geopend is, klik je op Systeem.
Als het venster Systeem geopend is, dan klik je in de linker kolom op Opslag.
Daarna zie je aan de rechterkant Slim opslaan staan.
Onder Slim opslaan staat een schuifje 
Staat dat schuifje bij jou op Aan of op Uit?
19
Hallo,

Heb je nog een antwoord op deze vraag die ik gesteld had?
Maar dan de vraag die .exe bestanden zijn allemaal installatie bestanden meestal van programma's die je op je pc heb gezet waarom wil je die bewaren?

Kijk ook eens voor de zekerheid in de prullenbak of ze daar niet staan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
Abbs,
in prullenbak geen .exe bestanden.
via verkenner naar 'deze pc' (= SSD + Standaard); geen .exe bestanden m.b.t. install programma's
Op uw vraag:  waarom wil je die .exe bestandenbewaren?, daar geen sluitend antwoord op...
Nooit gedacht dat dit niet nodig was.

Ik vermoed dat we dit "onderwerp" kunnen afronden?
Aan beiden... Veel dank
21
joodemyr schreef: Op uw vraag:  waarom wil je die .exe bestandenbewaren?, daar geen sluitend antwoord op...
Nooit gedacht dat dit niet nodig was.

Ik vermoed dat we dit "onderwerp" kunnen afronden?
Aan beiden... Veel dank
Elk onderwerp is een interessant onderwerp en daar kunnen mensen van leren, daarom proberen we ook eerst om uit te zoeken hoe het is ontstaan.
Jammer genoeg hebben we hier niet een echt duidelijk antwoord op verkregen.
Dan even over de .exe programma's, meestal word het installatie programma ergens van gedownload en die word dan als het goed is opgeslagen in de Downloads map (zoals je al wist).
Dan word de installatie daarvan uitgevoerd en deze word (als het om een programma gaat) opgeslagen in de map Program Files.
Hierna zou het installatie programma (.exe) verwijderd kunnen worden, meden omdat de meeste programma's in de loop van de levens duurt word geupdate.
Mocht je dit programma om wat voor reden opnieuw gedownloade en geinstalleren moeten worden is het altijd het beste het meest recente .exe bestand dan weer te nemen.
Dit was enige info over .exe (installatie)  bestanden.

De tool Farbar Recovery Scan Tool met bijhorende logjes die we gebruikt hebben mag je weer verwijderen.
Klik er met je rechtermuis knop op en kies dan voor Verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Bedankt voor de info over al dan niet nut van behoud eerste download .exe . Klaar en duidelijk.
Ik maak om de 15 dagen handmatig een herstelpunt.

Bedankt voor alle moeite en geduld.
Joodemyr
23
joodemyr schreef:Bedankt voor de info over al dan niet nut van behoud eerste download .exe . Klaar en duidelijk.
Ik maak om de 15 dagen  handmatig een herstelpunt.
Heel goed, zorg ook indien nodig om een backup te maken van al je belangrijke foto's, e-mails, Word bestanden enz.
Deze kan je één op één kopiëren en dan op een USB-stick plaatsen.

Verder bedankt en graag gedaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”