Plaats reactie
1
Hallo, 
Heb een sdd geplaatst en daarop windows 10 gezet en een hdd van 1 tb .
Welnu wil ik op de grote hdd alles zetten zodat de sdd alleen voor het opstarten is,hoe moet ik software matig of op een andere manier
alle programma,s , afbeeldingen etc. automatisch op de grote hdd zet.
Heb al gezocht op het net maar ik word er niet wijs uit.
Alvast bedankt voor de moeite om mijn vraag te beantwoorden.
2
Je kunt beginnen door de standaard mappen van windows (downloads, afbeeldingen, documenten e.d.) naar de HDD (D-schijf ?) te verplaatsen.
Dat kun je doen door in het snelmenu van de windows verkenner, met rechts op de betreffende map te klikken, naar de onderste optie te gaan (eigenschappen) en dan via het tabblad Locatie naar een nieuwe plaats te verwijzen.
Voor de map documenten zou dat dan kunnen worden d:\documenten of d:\data\documenten.
In dat laatste geval kun je alle mappen in de map d:\data\... plaatsen, dat is wat overzichtelijker.

Voor het installeren van je software zul je tijdens de installatie telkens moeten kiezen voor handmatig instellen. Dan kun je de D-schijf kiezen als installatie plek.
Overigens werkt niet alle software daar aan mee, sommige software wil persé op de C-schijf en andere software geeft je geen optie om te kiezen.
Een 120Gb SSD is trouwens meestal wel groot genoeg om de meeste programma's naar windows zelf, te installeren en dat geeft als voordeel dan dat ook die programma;s sneller opstarten.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”