Plaats reactie
16
http://homestudioplugin.nl/digitaal-aud ... d-branden/
Idd eerst weten wat die audio radio/cd speler af kan spelen, echte audio cd's hebben track*.cda als extensie.

Je kan gaan denken aan een autoradio aanschaffen die een USB poort heeft en/of BT heeft.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
17
Hoi, ik heb het helaas nog niet kunnen proberen.. ik heb namelyk problemen met mijn pc gekregen sinds afgelopen donderdag😢 hij start niet meer! Heb al van alles geprobeerd (kabels controleren, stroom eraf, pc uitzetten en dan 10 seconden de aanknop ingedrukt houden) maar tot nu toe heeft niets geholpen! De meeste monteurs zijn belachelijk duur, dus probeer het eerst zelf hopelijk met jullie hulp... wel kan ik bij de bios als ik de pc opstart en herhaaldelijk de delete knop indruk, wat wil dit zeggen? Wat kan ik nog doen?
18
Had dus net ashampoo en speccy geinstaleerd.. kan dat er iets mee te maken hebben of toeval? Daarvoor werkte hij perfect.. pc is 3 jaar oud dus nog vrij jong
19
Ashampoo en Speccy hebben normaliter niet met opstarten te maken, die komen pas later te voorschijn.
Je zou dus op zijn minst voorbij de bios moeten komen en het opstartscherm van Windows moeten zien.

Als dat niet het geval is dan kan er van alles zijn. Het zou dan bijvoorbeeld een probleempje met de bootsector kunnen zijn of met de harddisk.
Je zou eens kunnen luisteren of die vreemde geluiden maakt, of tikkende geluiden.

Staat de datum en de tijd goed in de bios?
Greetings, Black Tiger.
20
Tijd klopt gewoon bij de bios.. ik hoor ook geen vreemde geluiden tijdens opstarten. Ik kan heel even het medion logo zien daarna is het schern zwart.. wel kan ik het witte pijltje van de muis zien en bewegen. Het begon tijdens het openen van een mp3 (die ik al een tydje heb) windows media speler liep vast en reageerde niet meer, wel kon ik op internet surfen.. wilde de pc opnieuw opstarten aangezien ik toch muziek wilde luisterend maar dat lukte dus niet meer. Morgen komt als het goed is een 'pc dokter' hebben jullie nog tips of ideeën wat het kan zijn?
21
Als de pc start, zou je nog het HD lampje moeten zien knipperen. Dat lijkt mij het geval omdat je de muis nog ziet bewegen zeg je.
Dat zou er op kunnen duiden dat er iets mis is met de vga resolutie, van de andere kant zou je dan ook het Windows logo moeten zien want dat is altijd in lage resolutie.

Het zou ook iets met de voeding kunnen zijn, of inderdaad Windows die zich ergens aan opgehangen heeft.
Normaliter als je een keer of 3 gewoon de power uit zet als je deels opgestart bent, gaat Windows 10 automatisch in veilige modus starten, van daaruit zou je dan ook systeemherstel kunnen doen. Maar als zelfs dat niet lukt....

Kan van alles zijn bijv. ook een geheugen module of moederbord of drivers, moeilijk te zeggen van afstand, zeker als de pc ook geen piepjes (langer en/of korter) geeft. Gezien je daar niets over zei neem ik dus ook aan dat ie geen piepjes geeft.
Gezien morgen toch de pc dokter komt, zou ik er gewoon mee wachten tot die er naar kijkt, ben wel benieuwd wat het dan geweest is.
Greetings, Black Tiger.
22
De pc is idd meerdere keren vanzelf opgestart.. ik d8 dat dit ook een fout was maar is dus normaal? Maar ook al start ie in veilige modus, dan alsnog heb ik een zwart scherm.. dus hoe kan ik dan systeemherstel doen?? (Voor de rest lijkt alles normaal qua lampjes en geluid)
23
Vanzelf opstarten is niet normaal.
Dat kan gebeuren als het net tot in windows komt en je normaliter dan een blauw scherm krijgt. Alleen zover komt het dus niet.

Als je in veilige modus zou kunnen starten zou je dat ook moeten kunnen zien of aangeven, zwart scherm is dan geen goed teken.
Dat lijkt me dan toch eerder iets van een vga probleem.

Je kunt nog in de bios kijken zei je. Dan kun je daar zien of je cpu niet te heet wordt, dat kan ook een oorzaak zijn van automatisch nieuw starten, alhoewel het systeem dan eerder helemaal uit slaat.

Wat voor vga kaart gebruik je nu? Een onboard of een extra? Als je een extra gebruikt kun je die er eens uit halen en dan kijken of hij met de onboard kaart wel wenste te starten, wel kans dat je daarvoor een bios instelling moet omzetten.
Als je nu onboard gebruikt, idem, maar dan even zien of je nog een andere vgakaart hebt liggen die je zou kunnen proberen.
Alhoewel ik er ook al weer aan twijfel of het wel de vgakaart is omdat je wel nog in de bios kunt kijken.

Andere mogelijkheid is als je iets van usb hebt aangesloten, alle externe apparatuur los halen zodat alleen nog je beeldscherm, je toetsenbord en je muis is aangesloten en kijken of er dan meer gebeurt.
Kan echt een zoektochtje worden dit.
Greetings, Black Tiger.
24
Ik weet niet wat voor vga of onboard.. heb de pc gewoon gelaten zoals ik hem gekocht heb.

Durf er zelf niet teveel mee, dus w8 ik maar even tot hopelijk de pc dokter komt. Bedankt voor het reageren ik laat het nog wel weten straks
26
Ik voel me best dom op het moment, maar die pcdokter kwam dus binnen en drukte op reset (de aan/uit knop 10 seconden inhouden) en toen sprong de pc gelijk aan, de pc moest alleen een update doen :-[

Hij heeft nog even verder gekeken maar er was niets vreemds te zien, dus waarschijnlijk iets fout gegaan met de update....misschien had ik hem uitgezet terwijl de pc aan het updaten was wat mogelijk het probleem had veroorzaakt.. Al krijg ik normaal gesproken een melding wanneer de pc gaat updaten dus vind het nog steeds vreemd! Ook dat de pc meerdere keren vanzelf aan ging :hmm:

Al durf ik te zweren dat ik zelf simpelweg resetten ook al had geprobeerd :neu:

Verder stond het aanmaken van een herstelpunt uitgeschakeld, geen idee hoe dit kan maar hij heeft hem op ingeschakeld gezet.

Dus voor nu lijkt alles weer normaal :goed:
Bedankt voor de hulp, nu kan ik hopelijk alsnog een cd branden!
27
(de aan/uit knop 10 seconden inhouden)
Ik meende ook dat je dat geprobeerd had al dat hij dus al geheel uit gestaan had.

Dit heb ik echter ondanks alles op deze manier nog niet meegemaakt, dus dat is er eentje om te onthouden. Men blijft bij leren, zo zie je maar weer. ;)

Normaliter krijg je te zien dat je de pc niet moet uitschakelen omdat er een update bezig is inderdaad en het herhaaldelijk starten kan ermee te maken hebben dat hij niet klaar was en ergens de mist in ging. Schijnbaar heeft het helemaal uitschakelen geholpen.
Des te beter. Ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen omdat eigenlijk alles waarvan ik dacht dat dit het kon zijn, het eigenlijk ook weer niet kon zijn. HD niet want hij startte nog deels en gaf geen rare geluiden, vga eigenlijk niet want je kon nog in de bios en je zag de muis nog, bij defecte vga en defect geheugen krijg je normaliter wel pieptoontjes te horen, dat was ook niet het geval.

Blij dat horen dat het zo eenvoudig opgelost is en er niets aan de hand is, zoals gezegd, deze ga ik onthouden om toch te checken bij vagen problemen.

Nou, toppie weer, veel plezier met de pc en bedankt voor je terugkoppeling! :good:

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en als er anders in de toekomst weer iets is, weet je ons te vinden.
Greetings, Black Tiger.
28
Het helemaal uitschakelen, ik geloof niet dat dat echt heeft geholpen hoor.. ik had dit probleem namelijk sinds vorige week donderdag, en elke dag heb ik (tot vandaag) de pc aan en uit gezet, inclusief de stroom er helemaal af...

Nog steeds heel vreemd maar ja eind goed al goed (hopelijk) :good:
29
Inderdaad vreemd want met 10 seconden de power knop ingedrukt houden schakel je de pc ook gewoon helemaal uit, alleen dan niet van de stroom af.
Dus in dat geval lijkt het eerder op een geval van geluk hebben dat Windows besloten heeft de update weer door te voeren. Of bij het telkens opstarten dat ie toch steeds een stukje verder gekomen is.
Greetings, Black Tiger.
30
De pc doet het nog wel, maar was net weer bezig met wat mp3tjes te luisteren en wéér liep windows media player vast....
Dat halve cirkeltje wat draait wat aangeeft dat een bestand aan het laden is voordat hij opent blijf je dan zien draaien maar het bestand opent niet... de pc zelf zit dan niet vast ofzo maar browsen gaat een stuk langzamer en links onderaan zie ik regelmatig staan "host vaststellen" wanneer ik naar een website wil gaan... soms pakt ie een website zoals deze maar andere niet of het duurt heel lang... heb al wat scans gedaan maar niets te zien?!

Vorige week toen het allemaal begon ging het op dezelfde manier, een mp3tje willen spelen met windowds media player en dan reageert hij dus niet... durf de pc eigenlijk niet uit te zetten want ben bang dat ik hem weer niet opgestart krijg?!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”