Plaats reactie
31
Dat is inderdaad wel vreemd.
Wat je zou kunnen doen is ctrl-alt-del indrukken, taakbeheer kiezen en dan mediaplayer selecteren en deze afsluiten door rechts beneden op "beëindigen" te klikken".

Kun je eens de weergaven van bestanden wijzigen en dan extensies voor bekende bestandstypes ook op weergeven zetten?
Dit om eens te kijken of het inderdaad wel een .mp3 bestand is of iets als "bestandsnaam.mp3 (heel veel spaties) .exe" of iets in die geest, of gebeurt dit bij alle .mp3 bestanden met mediaplayer.

Eventueel kun je ook VLC Mediaspeler installeren (van videoland.org downloaden) en dan kijken of het betreffende .mp3 bestand daar wel mee werkt of ok problemen geeft of andere .mp3 bestanden.
Greetings, Black Tiger.
32
Ik had dat al geprobeerd met VLC media player en de mp3's werkte daar gewoon wel.. het is dus echt iets met windows media player... Had de pc toch uitgezet en opnieuw gestart, dit lukte gelukkig gewoon en ik kon ook gewoon browsen en de mp3 waarop die eerder vastliep alsnog gewoon met windows media player afspelen... dus geen idee wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand zou kunnen zijn ::)
33
Het zou een probleem met Windows Media player kunnen zijn.
Heb jij al de nieuwste Windows 10 update 2004 in gebruik? Daar zijn wat audio problemen mee bekend als ik me niet vergis. Zou wellicht een oorzaak kunnen zijn.
Ik denk niet dat jij iets fout hebt gedaan, men kan immers ook weinig fout doen met gewoon het afspelen van een muziekbestand.
Greetings, Black Tiger.
34
weet niet precies welke versie ik heb, als het goed is komt ie vanzelf met updates...
Wat betreft de cd's branden via ashampoo, ik heb het nu via "audio cd creeeren" en "mp3 - wma schijf creeeren" gedaan...
Is er nog verschil in geluidskwaliteit tussen deze 2? ik neem aan van niet maar wil het gewoon even checken..
35
V.w.b. kwaliteit kun je dat vaak zelf instellen. MP3 kan in verschillende kwaliteiten zijn.
Het is me niet bekend welke kwaliteit het programma gebruikt of dat bijv. 192 of 320 is. In bepaalde kwaliteiten is het verschil minder hoorbaar. Daar ben ik zelf minder in thuis eerlijk gezegd.
Misschien dat iemand anders daar nog iets meer over kan vertellen. Hoe hoger de kwaliteit hoe groter het bestand. 192 wordt dacht ik het meest gebruikt, met 256 is het verschil met een cd nauwelijks hoorbaar op goede apparatuur. 320 is de hoogste bitrate maar wordt weinig gebruikt, zeker niet voor in de auto. Daar zou ik 192 aanhouden of 256.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”