Plaats reactie
1
Hallo, met welke online scan kan ik de stick van mijn chromebook betrouwbaar scannen?
Alvast mijn dank voor tips, advies.

M.v.g., Hermie
2
Topic verplaatst van Off-topic hoekje naar Algemene computervragen en problemen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hallo,

Om wat voor USB-stick gaat het? een stick voor het Chromebook-herstelprogramma of een willekeurige USB-stick met data?
En wil je de USB-stick op de Chromebook scannen of op een ander systeem?

Voor Chrome OS is er (zover ik weet) geen online of offline scanner beschikbaar om USB-sticks te scannen.
Er is wel een versie van Malwarebytes voor Chrome OS.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo, het betreft een "gewone stick".
Ik weet niet of ik deze moet scannen bij een chromebook.
Het eventueel scannen zal via het chromebook plaats vinden.
Ook ik kon geen geschikte online tool vinden op internet.
Je tip is meer dan welkom, ik zal er even naar kijken.
5
Een Chromebook is niet gevoelig voor malware en adware voor Windows, dit geldt overigens ook voor een Mac. Malware en adware, die er in omloop is verspreid zich vooral via de Google Play Store. Via een malafide app kan een Chromebook 'besmet' raken, autorun-malware zoals bij Windows bestaat bij Chrome OS - zover ik weet - niet.

Chrome OS is een op Linux gebaseerd besturingssysteem, en voor Linux-kernels is er (nauwelijks) geen malware. Het is dus meer opletten bij wat je installeert op Chrome OS. Maar dat geldt immers ook voor een Mac of Windows-systeem.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Bedankt, duidelijk! Ik heb sedert vele jaren chrome os in gebruik, nooit last gehad van een infectie, dit in tegenstelling van windows,
daar was het een en al ellende, met als gevolg scannen, updaten, verwijderen.
Daarom ben ik overgestapt naar chrome os, tot volle tevredenheid tot op heden.
Daarnaast heb ik een windowns machine waar ik nauwelijks gebruik van maak.
Bedankt voor de super support en advies, geweldig!
7
Graag gedaan. :good:

Wat betreft Windows zijn er inderdaad tijden geweest dat het bar en boos was met malware. Momenteel is de standaardbeveiliging (Windows Defender) prima en houdt nagenoeg alle ellendigheid buiten de deur. Dit was in de tijd van MSE en de begindagen van Windows Defender wel anders.

Dat de Chromebook bevalt is mooi, maar heb je deze standaard zo gekocht of zelf een laptop voorzien van Chrome OS?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Bedankt @Maxstar voor je reactie.
Ik ben begonnen met een gekocht chromebook van Samsung (11,6 inch).
Deze ging na verloop van tijd defect (grafische kaart).
Daarna heb ik gelijk een Toshiba chromebook gekocht (13 inch).
En voor enige tijd een Acer Tab 10 aangeschaft. (touchscreen, stylus)
Op de chromebooks kan men ook Android apps plaatsen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”