Plaats reactie
1
Goedenmorgen: ik ben Ed uit Rotterdam, Tis misschien een stomme vraag maar
ik weet niet meer wat ik moet doen om dit probleem opgelost te krijgen
sorry :(.
Het gaat om een spel wat ik voor mijn kleinkinderen hebt gekocht als ze
hier zijn om te spelen MAAR als ik het spel ( Fishdom) hebt op mijn PC zet
krijg ik deze meldingen:
Assertion: playerXml->GetName0 ==*Player* en c:\work\fishdom\aqua
game\PermanentStorage.h, line 643
Nogmaals ik weet zelf weinig tot niets van deze taal misschien kunt u mijn
helpen of naar een ander door sturen het zou geweldig zijn :) ik zal ook
mijn telfnummer geven : 06-xxxxxxxx alvast vriendelijk dank P.S. Heb al wat
hulp gekregen om in de snelkoppeling in eigenschappen wat te veranderen
maar lukte ook niet vandaar dat ik U er lastig mee val nogmaals sorry maar
hoop wel dat U ons wel kunt helpen .Gr Fam Verrer Rotterdam . :!:
Laatst gewijzigd door Maxstar op 30 okt 2020 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer uit het bericht gehaald
2
Hallo,

:welkom:

Kijk uit met het achter laten van telefoonnummers en e-mail adressen op forums, deze kunnen dan kwaadwillig gebruikt worden.

Dan over het spel (Fishdom), dkit is een installatie foutmelding waar wij geen oplossing voor weten.
Het beste is om via Zylom contact op te nemen en kijken of zij er een oplossing voor hebben,
Dat kan via:
http://www.zylom.com/nl/help/
http://www.zylom.com/nl/help/contact/5/?sid=5

Ik hoop dat het zo lukt, laat ons het dan even weten want dan kijk ik even verder.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hoi abbs bedankt voor je bericht maar ik heb al contact gehad met zylom en die verkopen het spel niet meer dus ook geen info daar over , ook heb ik contact gehad met Denda de verkoper van het spel en die kwam met die oplossing om de eigenschappen van het spel wat te veranderen maar dat werkte ook niet !:( Ik denk echt dat ik iemand moet vinden die zoals ze zeggen een computerfreak is en ik denk als die dan die foutmelding ziet het voor hem een " appeltje eitje is " maar ja vind maar eens zo iemand :(( daarom kwam ik hier terecht .Nou afwachten dan maar Gr Ed Rotterdam .
6
Hallo,

Dit spel is pakweg 11-12 jaar oud.
Als het spel eerder op deze computer gewerkt heeft kan je overwegen om het spel opnieuw te installeren of een herstel-installatie te kiezen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Mijn vriendin is gek op zulke 3-op-een-rij spelletjes. Vroeger kocht ik regelmatig (zeker 1 x per maand) zo'n spel op cd voor haar. De prijs in de winkel lag meestal rond de 5 euro. Ik kocht die spelletjes destijds meestal bij een filiaal van Dynabyte, maar die keten bestaat nu niet meer. Dynabyte ging 5 jaar geleden failliet.

Ik keek zojuist in mijn kast en daar stonden meer dan 30 van die cd's. En ja wel, Fishdom (een spel van Playrix, verkocht door Denda) stond er ook tussen.
Van het spelletje Fishdom zijn verschillende versies uitgekomen. De eerste heet gewoon Fishdom. Dat is Fishdom 1.0 van Denda.
Op de achterkant van de hoes staat dat het spel geschikt is voor Windows 98/Me/NT/XP en Vista.
Zou het spel werken onder Windows 10?
Ik stopte de cd in mijn cd-station. Het installatievenster verscheen even later vanzelf. De installatie verliep vlot. Het is dan ook maar een klein spel (nog geen 40 MB).
Toen de installatie klaar was, klikte ik op Voltooien. En daarmee werd het spel direct gestart:
Afbeelding
Als eerste moet je een spelersnaam verzinnen. Daarna kun je, als je dat wilt, informatie krijgen over hoe je het spel speelt en hoe je vissen en waterplanten kunt kopen:
Afbeelding Alles werkte feilloos op mijn Windows 10 pc. Ik kreeg geen enkele foutmelding te zien.

Ik heb nog gezocht op jouw foutmelding. Hij komt vaak voor in combinatie met het spel Fishdom. Je zou kunnen kijken of het bericht van PascalB in het volgende topic jou helpt: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.ph ... &t=1496436
Dat bericht is wel in het Engels. Dat is misschien lastig voor je.

Heb je het spel op een cd gekocht of heb je het gedownload? De bestanden die op mijn cd staan, zijn van juni en juli 2008. Het spel is dus 12 jaar oud.
Je kunt Fishdom ook gratis downloaden uit de Microsoft Store: https://www.microsoft.com/nl-nl/p/fishd ... verviewtab
Maar pas op! Dat is een andere versie. Hij is niet 40 MB groot maar ruim 900 MB. En dat spel mag dan wel gratis zijn, maar er zitten in in-app aankopen in. En dat is link wanneer je het spel door je kleinkinderen laat spelen. Ik zal jou die versie dan ook niet aanraden.
8
Op het forum van BigFish komt deze foutmelding veelvoudig voor. In één van de topics staat ook de oplossing (van pascalB) die [mention]porrelaar[/mention] aanhaalt. http://forums.bigfishgames.com/posts/li ... ge#2090603

Bij iemand anders lukt het op de volgende manier om een game weer werkend te krijgen.
I got mine running again after "sort of" following this guidline. By sorta I mean when I went into the folder for "Playtrix" I found two games Fishdom and Fishdom H20 Hidden Odyssey, so I deleted only Fishdom and left the other game alone. Went back and reinstalled Fishdom and it was working again. But I did lose ALL my progress in the game. Had to start over from the beginning ! One more thing, I also did not keep restarting my computer . I am not a computer expert but this is what worked for me.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
De handleiding van PascalB is niet echt voor beginners geschreven. De map Documents and Settings is immers standaard verborgen. En hij blijft verborgen, zelfs als je in de Verkenner een vinkje zet voor 'Verborgen items'.
De map Documents and Settings wordt pas zichtbaar wanneer je via 'Map- en zoekopties wijzigen' het vinkje weghaalt dat staat voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'.
En als je de map Documents and Settings zichtbaar hebt gemaakt, dan ben je er nog niet, want als je dubbelklikt op die map dan krijg je de melding 'Toegang geweigerd'.
Via het gratis programma TreeSize Free (dat je als administrator uit moet voeren!) krijg je wél toegang tot die map en zou je de map Playrix Entertainment moeten kunnen verwijderen:
Afbeelding
Ik weet niet hoe groot de computerkennis van Ed (Max12) is en of hij hiermee uit de voeten kan.
Het is voor een leek een hoop gedoe voor een spelletje dat niet meer dan 5 euro gekost zou mogen hebben.
Ik zou zeggen: verwijder dat spel en kies een ander 3-op-1-rij spelletje. Daarvan bestaan er honderden.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”