Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, namelijk de Acer Swift 3, en nu is mijn vraag hoe ik al die onzinnige standaard meegeleverde software eraf krijg, en überhaupt alles wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ergens las ik dat het aan te raden was om een ''clean install windows 10'' te doen. Zelf heb ik geen idee hoe dit werkt en of dit een goede manier is. Misschien dat hier iemand daar iets over weet, of een betere optie heeft.

Ben zelf overigens geen enorme Acer fan als het op laptops aan komt. 10 a 15 jaar geleden geen hele goede ervaringen mee gehad, maar over deze laptop vond ik zulke positieve reviews dat ik het maar weer eens een kans moest geven. Af en toe loop ik misschien wel tegen wat vraagjes aan die ik eventueel hier kan plaatsen.

Weet overigens niet of dit het goede sub-forum is om deze vraag te stellen. Zo niet, dan graag overzetten naar een andere :).

Dank alvast!
3
Thanks, ik ga daar eens naar kijken!

Ja, toch wel een B-merk, he? Ach black friday, was relatief goedkoop. Mocht ie het onverhoopt na een jaar weer begeven dan koop ik weer een Asus of HP. Overigens heb ik ook van een hoop mensen wel positieve verhalen over Acer gehoord na jarenlange goede ervaring. Je moet wss een beetje mazzel hebben.
4
Hallo,

Als je niet zeker weet wat te verwijderen mag je onderstaande eens uitvoeren zodat we meer informatie over je computer krijgen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Norton Security Ultra <- waarschijnlijk een proefversie van 30 dagen. Na de-installatie wordt Windows Defender automatisch je actieve antivirus. Deze is goed genoeg.
App Explorer <- kan weg
Mozilla Firefox 69.0.3 <- verouderde versie, zo te zien gebruik je Chrome die wel up-to-date is.
User Experience Improvement Program Service <- kan weg
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Microsoft Office 365 (in 3 talen) is waarschijnlijk ook een proefversie. Als je die niet gebruikt kan dat ook weg.
Heb je de Windows licentie al geactiveerd ?
De Windows 10 versie 1909 die je nu hebt is een verouderde versie. Start Windows Update en controleer of er updates zijn. Indien er updates voor je huidige versie zijn installeer die dan eerst.
De nieuwste versie van Windows 10 is versie 2010 ofwel 20H2. Die mag je later installeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Thanks! Heb nu de Microsoft Office versies verwijderd, en de Windows update gedaan. Of ik de Windows licentie heb geactiveerd weet ik niet (?). Kan ik dit ergens zien? De laptop is net nieuw, en heb er nog weinig aan gedaan afgezien van wat dingen verwijderd, en Windows geüpdatet. De laptop is ook opnieuw opgestart, alleen lukte het mijn laptop daarna ineens niet meer om verbinding met de wifi te maken. Vanavond als ik weer thuis ben zal dat vast wel weer goed komen, en ga ik er verder mee.

Staat dan nu de nieuwste versie (20H2) erop, of moet ik die apart installeren?

Op deze manier probeer ik toch een goed laptopje te maken van die Acer :D
10
Of ik de Windows licentie heb geactiveerd weet ik niet (?). Kan ik dit ergens zien?
Open de verkenner, rechtsklik op deze pc.
In het venster dat verschijnt dit aangegeven bij Windows-activering.
Staat dan nu de nieuwste versie (20H2) erop, of moet ik die apart installeren?
Rechtsklik op Start - Uitvoeren.
Typ winver en druk op enter.
De Windows versie wordt dan getoond.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Er staat dat ik een digitale windows licentie heb, en die is gekoppeld aan mijn Microsoft account.

Ik heb nu Windows versie 1909. Hij geeft wel aan dat mijn pc bijgewerkt is. Er is nu wel een optionele Windows update beschikbaar.
12
Hij geeft wel aan dat mijn pc bijgewerkt is.
Oke, dat is prima. De update(s) kunnen de komende tijd vanzelf verschijnen, inclusief de 20H2 update.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Hallo,

Bijlagen kan je inderdaad zelf verwijderen, ga hiervoor naar het gebruikerspaneel van het forum.
Klik hier links op Beheer bijlagen, selecteer de bijlagen die je wilt verwijderen en vervolgens op Verwijder gemarkeerden.

Of doel je op de lokaal opgeslagen logbestanden?

Hernoem FRST.exe naar Uninstall.exe en dubbelklik nu op dit bestand.
Dit zal zowel het programma als de bijbehorende logbestanden verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”